Logo

tilkoblingshjelp

Skriv et svar
9/11/2009 5:42:56 PM #1 av 9
Postet av: dj_silvia
Hei alle sammen..:) Har noen spørsmål anngåedne hvordan jeg kobler sammen tinga mine for "best effekt".. Sitter nå med denon avr 3808a reciever,cerwin vega cls 215 fronthøytalere, cerwin vega cls 6c senter og cerwin vega cls 6 bakhøytalere av selve annlegget.. trnger jeg dyre kabler eller holder det med valinge biltema kabler? Videre blir det tv, ps3, dvdspiller og hd pvr decoder.. og det er her jeg lurer, mellom reciever og tv, kjører jeg hdmi der? reciveren har 1 hdmi utganger og 1 hdmi utgang.. hva er forskjellen på det? decoder går rett i tv? ps3? Setter pris på utfyllende svar..:)

Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/14/2009 9:12:05 PM #2 av 9
Postet av: Runner
Mener å huske at 3808a har 4 hdmi innganger. Det beste og mest praktiske tilkoblingen er å koble alle HDMI kilder til reciveren din, dvs PS3, Dvd-spilleren (hvis den har HDMI) og HD-dekoderen din. Da slipper du unna med en HDMI opp til tv'en og du vil samtidig som du skifter lydkilde, skifte til korrekt bildekilde. Enkelt og praktisk.

Når det gjelder høyttaler kabel, er det et spørsmål om hvor mye penger du vil legge i det. Det du kan gjøre er å "låne" med deg forskjellige typer merker og sjekke om du hører forskjell på de og Biltema kabelen. Det er tross alt dine ører som skal brukes i din hjemmekino.
Mvh Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/16/2009 4:08:19 AM #3 av 9
Postet av: dj_silvia
Takk for svar..! Da prøver jeg det.. Hvir jeg har forstått riktig skal det være kun hdmi fra tv til reciever? SOm altså kobles på utgangen.. Limer inn en del av ett skriv om forsterkeren jeg ikke helt skjønner..:
"Den tilbyr også omforming av analoge signaler til digitale signaler for tilkobling via HDMI. Dette gjør at du kan koble til f.eks XBOX 360 via komponent og en satelitttuner via S-video og hjemmekinoreceiveren vil omforme det til HDMI-signal slik at du fortsatt bare trenger en kabel til TV/projektor. "
Vilk det altså si att jeg ikke kan koble ps3 via hdmi? eller betyr komponent akkurat det? Samme med satelitttuner..
Kobles pc opp mot tv via reciever gjennom hdmi ogs?
LEste også im biamping, skal kun kjøre 5 høytalere, kunne godt tenkt med og biampe for å få mer "futt" i fornthøytalere, men hvordan gjøres det??
Mye spørsmål her, beklager rotete skrivd..

mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/16/2009 7:17:59 AM #4 av 9
Postet av: teebee
det utstyret du har med hdmi kobler du til reciever med hdmi. første xbox 360 og eldre sattelittunere hadde ikke hdmi derfor kan reciever omforme analoge signal til digital ut på hdmi. komponent er grønn blå rød kabel for video signal. bi amping får noen andre svare på eller du kan søke på forumet etter svar.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/16/2009 7:45:25 AM #5 av 9
Postet av: Runner
Med Bi-amping må du ha to par høyttalerkabler. Så må du fjerne "bruene" mellom høyttalerterminalene dine. Koble to par høyttalerledninger til terminalene. Så kobler du høyttalerledningene til forsterkeren, et par på front og et par på utgangen merket bi-amping. Reciveren må stilles om for bi-amping, det enkleste er å sjekke bruksanvisningen din hvordan du gjør dette. Jeg kjenner ikke meny systemet til Denon så godt.

Ellers så er det sikkert flere tråder med mere utfyllende forklaringer her på forumet.
Mvh Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/17/2009 4:10:15 AM #6 av 9
Postet av: dj_silvia
Ok, da prøver jeg på det.. 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/9/2009 12:58:46 PM #7 av 9
Postet av: dj_silvia
Lager litt liv i denne tråden igjen...:) Annlegget er oppe å går, veldig fornøyd med alt.. 8) men kunne tentk meg hakket mer bass, vært gjennom hele menyen, finner manuel eq, men sjønner ikke all verden da det går i frekvensnivåer.. noen som har noen guidelines?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/10/2009 8:56:10 AM #8 av 9
Postet av: Torja
Skal du ha mer "liv og trøkk" i bassen er det subbwoofer du må gå for eller ekstra effekt forsterker. Ville ikke styrt med manuell eq.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/11/2009 10:33:15 AM #9 av 9
Postet av: dj_silvia
"Torja" skrev:Skal du ha mer "liv og trøkk" i bassen er det subbwoofer du må gå for eller ekstra effekt forsterker. Ville ikke styrt med manuell eq.

den er grei..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar