Logo

Tilkobling til Epson EMP-TW600

Skriv et svar
12/13/2005 7:06:14 PM #1 av 3
Postet av: Frank72
Hei!

Syns Epson EMP-TW600 virker fristende, men vet ikke helt hvordan denne skal kobles.

Skal innrede loftstue fra scratch, dvs. legge panel i tak. Skal derfor bygge inn alt som er av ledninger osv (alt skjult). Var innom en hifi-forhandler for ei stund siden, der sa de at alt som trengtes til projektor var 4 ledninger i en bunt (vet ikke helt hva de het.)

Nå ser jeg at til Epson EMP-TW600, så skal det være HDMI.

Er det slik å forstå at det er kun behov for denne ledningen fra forsterker, og at alle andre komponenter (cd-spiller, dvd-spiller, xbox, nintendo, data osv.) kobles inn i forsterker og at signalene fra disse blir ført gjennom den ene kabelen til projektor?

Håper på snarlig svar...

mvh
Frank
frank_lian@hotmail.com
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/13/2005 10:27:46 PM #2 av 3
Postet av: arntos
Det enkleste er å bruke en receiver med video konvertering til HDMI eller component. Da berger du med minst mulig kabler til projektor. Bruker selv 1015 receiver fra pioneer som switch til plasma. Ønsker du å bruke HDMI er vel AX2 fra pioneer det rimeligste alternativet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/16/2005 12:15:43 PM #3 av 3
Postet av: Frank72
"arntos" skrev:Det enkleste er å bruke en receiver med video konvertering til HDMI eller component. Da berger du med minst mulig kabler til projektor. Bruker selv 1015 receiver fra pioneer som switch til plasma. Ønsker du å bruke HDMI er vel AX2 fra pioneer det rimeligste alternativet.


Så du mener at det holder å legge fram 1 kabel, dvs. hdmi-kabel så lenge jeg har en forsterker som har de koblinger som skal til, å dri** i de andre.... eller bør jeg også legge de fram i tilfelle? Etter jul er det for seint, da begynner jeg å kle igjen tak og vegger... =/

mvh
Frank
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar