Logo

System Audio 1750 innkjøring

Skriv et svar
12/4/2005 1:07:19 PM #1 av 9
Postet av: raatass42
Skulle hatt noen tips angående innkjøring av høytallerne.
Har og hørt att noen bruker sand i disse høytallere får å forbedre bassen. Noen som vet eller har prøvd dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2005 12:37:49 PM #2 av 9
Postet av: EON
Jeg har SA 1750, og synes de krevde lang innspilling. Har hatt dem snart et år, og det tok et par mnd før de satte seg ordentlig. Sandfylte dem med sandblåsesand etter dette, og det er definitivt verdt bryet. De oppleves mer kontant og tørre i bassen. Som en bonus blir de mer stabile og vanskeligere å velte, noe som er et poeng med to viltre småtasser på 1 og 4 år i huset :) . Så min konklusjon er vær tålmodig, og bruk sand.
Denon AVR 3805, EC AW100 DMB, NAD 550, SA 1750, SA 710, SA 505, SA SE200 og B&W DS6S3.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2005 12:47:08 PM #3 av 9
Postet av: Typhoon7
Min erfaring med SA er også at de trenger tid før de låter optimalt.

Jeg har bare spilt helt vanlig og latt godlyden komme med tiden.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2005 4:59:24 PM #4 av 9
Postet av: raatass42
Takker for gode tips. Fikk denne mail fra system-audio idag som er forhandler av dette merket.

Dette spurte jeg om:

Hei jeg er en som har kjøpt SA-1750.
Hvordan skal disse kjøres inn og hvor mange timer?
hva med sand i disse høytallere? og hvor meget skal der være?.
Hvordan vil Denon/Marantz låte med disse?
Kom gjerne med flere tips om bedre lyd i disse høytallere.

Her ble følgende sagt på mail om mine spørsmål:

SA1750 skal køres ind i løbet af 50 - 100 timer. Der er adgang til sandkammeret gennem den sorte prop bagpå højttaleren. Fyld omkring 5 kilo tørt sand i sandkammeret i hvert kabinet.
Denon / Marantz er begge kvalitetsmærker, som vil lyde virkelig godt med SA1750. Køb ikke de billigste modeller.

Der findes mange tips med hensyn til lyd på højttalere. Skriv hellere igen, hvis du ikke er tilfreds med resultatet, når højttalerne er kørt ind.
Du er velkommen.

Med venlig hilsen - System Audio A/S

En kjekk mail å få, så nå får vi se om dette stemmer.
Til dere som svarte meg på dette innlegg, hva slags forsterker og kabler bruker dere?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2005 6:07:58 PM #5 av 9
Postet av: Typhoon7
Denon AVR-2805 og Tara Labs OMNI3SC.

Bruk noen kabler med godt tversnitt til å begynne med, som ikke koster skjorta. Clas Ohlson har helt greie kabler.

Du kan an du heller prøve med dyrere kabler senere, for å se om du hører forskjell.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/6/2005 1:16:48 PM #6 av 9
Postet av: EON
Jeg bruker denon AVR 3805 som preamp og en noen år gammel electrocompaniet AW 100 på frontene. Jeg er heller ingen kabelfanatiker og sliter med å høre de store forskjellene her. Bruker en taralabs-kabel som jeg ikke husker typebetegnelsen på (tror prisen pr meter lå rundt 150 kr) som jeg har terminert med bananplugger. Jeg kjører biwiring da jeg testet dette på mitt forrige høyttalerpar, og synes jeg fikk litt renere lyd i bassen. Forskjellen var uansett ikke stor, og jeg vurderer å teste dette på nytt.
Denon AVR 3805, EC AW100 DMB, NAD 550, SA 1750, SA 710, SA 505, SA SE200 og B&W DS6S3.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/7/2005 7:27:29 PM #7 av 9
Postet av: raatass42
Var en tur igår på Hifi-Klubben med mine høytallere og lyttet på DENON PMA-1500AE Integrert forsterker og DENON DCD-1500AE CD-spiller + TARA LABS Helix 6 Kabel høytallerkabel på mine SA-1750.
Lyden ble rett og slett fantastisk i disse høytallere.
Hadde med meg noen cd,er med forskjellig musikk og ble imponert selv han som hjalp meg fra Hifi Klubben likte det han hørte.
Vokal ble varm og myk i stemme, mellomtone og diskant var akkurat passe, og bassen var og varm og med bra trøkk.
Har enda ikke hørt på Marantz sine ting også skal jeg prøve høytallerne på en Harman/Kardon HK 970 og sjekke ut lyden der og. Her snakker vi om 2x70watt i 8ohm og 75Amper så det blir spennede å høre den på.
Kommer tilbake med opplysninger om dette

Heijdå :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/8/2005 2:48:57 PM #8 av 9
Postet av: EON
Det blir interessant å høre hvordan opplevelsen blir med forskjellige forsterkere, og hva valget blir.
Denon AVR 3805, EC AW100 DMB, NAD 550, SA 1750, SA 710, SA 505, SA SE200 og B&W DS6S3.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/9/2005 6:46:33 PM #9 av 9
Postet av: Pett_er
Jeg bruker Primare I21 på mine System Audio SA1280 mk2 høyttalere. Fungerer utmerket.

Har også sandfylt dem, samt satt de på Soundcare Superspikes. Bassen er meget stram, og de går imponerende dypt, selv på relativt lavt volum.
mvh

Petter
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar