Logo

Svindyre høytalerkabler -> svinbra lyd??

Skriv et svar
5/14/2007 11:27:56 PM #16 av 16
Postet av: monitor
Kabler påvirker lyden, og signalkabler påvirker lyden mer enn høytalerkabler. Hvor bedre annlegg du har hvor større forskjell er det mulig å høre.

Enda verre blir det: En kabel som passer i det ene anlegget behøver ikke nødvendigvis påvirke lydbildet likedan i et annet oppsett.

Rommet hvor annlegget står har også meget stor betydning for lydbildet og dermed alle komponenter i annlegget dit, hvorav også kabler.
Du må rense enden på kablene (jeg bruker spader med kaldsveiset strømpe) og kontaktene godt. Jeg bruker Q-tips med aceton på, for å få vekk oksideringen. Kablene skal skrues på godt; Dårlig kontakt er noe dritt for lyden.

Og til slutt: Jeg har et annlegg til over 100.000 kroner (kjøpt komponentene brukt), og bruker meget dyre signalkabler, men rimelige høytalerkabler som er laget av ren kobber belagt med sølv og teflon isolert, flettet som"kimber" med gode koblinger og de har kostet meg så godt som ingenting. Dette er en kabel som brukes flittig i elektronikkbransjen. Jeg har sammenlignet disse med mange høytalerkabler, uten at disse har vært bedre til å gi meg det lydbildet jeg vil ha....

Det er ikke sikkert du ble klokere av dette, men kom med en beskrivelse av oppsettet og det lydbildet du opplever, mot det lydbildet du ønsker deg så skal jeg prøve å hjelpe deg med det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar