Logo

Svart-hvitt bilde på noen tv kanaler!

Skriv et svar
12/23/2004 7:17:04 PM #1 av 4
Postet av: magnus85
Bruker en Sony 32" widescreen 100hz tv med to scart utganger bak tvn, har koblet på en sånn scart kontakt hvor jeg kan bestemme inn eller ut med en switch.

Har satt den på ut, og videre ut der ifra går det en s-video kabel til forsterkeren og videre ut på projektoren.

Problemet er at jeg har kun farger på 3 kanaler (Nrk1-MTV-TV-xtra) Merkelig fordeling, men er sant.

Kan det rett å slett være at det er litt dårlige signaler på kabel tv?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/23/2004 7:52:06 PM #2 av 4
Postet av: Rune
Det kan være at S-video signalet er så svakt at projektoren har problemer på enkelte kanaler. Uansett et merkelig fenomen du har der.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/23/2004 9:28:35 PM #3 av 4
Postet av: Bombadil
Dette problemet har både jeg og en kamerat hatt. vi har også brukt en slik scart adapter med input og output. som denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=105633&cks=PRL

Når vi kobler s-video inn på denne får vi svart hvitt bilde. Jeg skjønner ikke noe av dette fordi da vi brukte en ødelagt s-video kabel fikk vi farger på alle kanaler og det virket fint. Det er noe rart med dette som jeg ikke helt skjønner :?: :?: :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/23/2004 9:59:27 PM #4 av 4
Postet av: magnus85
Jeg tror det må være pga dårlig kabel forbindelse.

Pga da jeg justerte litt så fikk jeg fakitsk inn tv3 også. Jeg skrudde på noe som het aft, den skrudde jeg opp på +10, da fikk jeg farger på tv3. Men det fungerte ikke på feks tv2.

Er akkurat lik scart kontakt jeg bruker.

Men kabel-tv er jo ikke kjent for å være av den beste kvaliteten heller da, så kan heller ikke forvente noe annet..

Men, jeg tenke på, sånn kabel-tv forsterker? Fungerer det? Noen som har testet det? Blir kabelen mye bedre?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar