Logo

Støyende TV

Skriv et svar
4/25/2007 3:42:04 PM #1 av 3
Postet av: Dracula
Hei, jeg har en Philips 42pf5331 plasma TV, og syns at den støyer ganske høylytt til tider. Det kommer en bzzzz lyd jevnt og trutt fra tvn, selv om lydvolumet er av. Jeg kan høre det også fra sitteavstand. Men støyen er selvsagt mer merkbart jo nærmere tvn jeg kommer.

Ettersom det jeg har forstått så skal det støye litt mer fra plasma tver enn fra LCD (stemmer dette?). Er det noe man kan gjøre med det, eller må man bare leve med det? Jeg føler også at Tvn min avgir mye varme hvis den har stått på en stund. Er dette også normalt?

Jeg har hatt den i snart et år. Den første TVn jeg fikk av Elkjøp støyet på akkurat lik måte ved kjøp, og dermed fikk jeg den byttet ut med denne, som fikk dette problemet først nå. Egentlig så virker det nesten som om problemet kommer og går.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/2/2007 1:33:57 PM #2 av 3
Postet av: Dracula
Ingen som har hatt en lignende problem? Det varierer veldig, men jeg hører den fra enkelte ganger fra 2-3m avstand. Er det noe jeg kan gjøre? Er det mangel på apparatet, eller må jeg bare leve med det?
5/2/2007 3:49:15 PM #3 av 3
Postet av: Johnny Denon
Hadde et lignende "problem" med en Philips LCD. Svak summing konstant. Prøv å sette kontrast til 100(max) og hør om det blir bedre da. Det gjorde det på LCD´en men da ble jo bildet ubehagelig å se på:-)
Hadde den inne på service men de sa at den serien panel "-bare var sånn"...
Har Sony idag:-)
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Skriv et svar