Logo

Støy fra Samsung Plasma

Skriv et svar
12/4/2006 1:52:44 PM #1 av 11
Postet av: zako
Kjøpte en Samsung PS42Q7H for ca 3 uker siden. Synes det er en iriterende elektrisk brusning, som fra en transformator på den. Har vært i kontakt med s-kundesenter, de sa det skulle være støy fra en plasma tv de første 3-4 ukene. Noen som har noe erfaring med dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/4/2006 3:20:42 PM #2 av 11
Postet av: boly
Høres nesten ut som om de prøver og se om du venner deg på lyden spør du meg. Men godt mulig trafostøy gir seg. Mener Panasonic var sterkt plaget med dette på en tidligere modell.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/4/2006 7:13:53 PM #3 av 11
Postet av: zako
Venner meg til det gjør jeg nok ikke, blir bare mer og mer iritert. Får gi det en ukes tid til og se det ann.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2006 6:23:16 PM #4 av 11
Postet av: viking
Syns dette svaret du fikk var merkelig,har akkurat kjøpt meg Samsung PS50Q7H Plasma, og dette er helt lydløst,med knallbilder de lux.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2006 6:32:55 PM #5 av 11
Postet av: zako
Hmm merkelig. Leste om tvn på pricerunner.se i går, og der var det 3 stk. som hadde samme problem mens 1 ikke hørte noe støy! Kjempe tv hellers, men dette ødelegger helhetsintrykket for meg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2006 6:38:58 PM #6 av 11
Postet av: viking
"viking" skrev:Syns dette svaret du fikk var merkelig,har akkurat kjøpt meg Samsung PS50Q7H Plasma, og dette er helt lydløst,med knallbilder de lux.


:( Ja dette skjønner jeg godt,dette er ikke morro.Du har sjekka at det er skikkelig jording :?: og at det ikke er ander ting som virker inn på apparatet??Hva syns du om billedkvaliteten ellers??Har du kobla opp digitalt og analogt??Jeg fikk et grusomt rødskjær i bilde etter og ha kobla opp første gang analogt. :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2006 6:50:49 PM #7 av 11
Postet av: zako
Har kobla til analogt. Stort sett fornøyd med bilde kvaliteten.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/6/2007 9:37:43 AM #8 av 11
Postet av: Snorrehaereid
Har nettopp bestillt samme skjerm selv.. Hentet ned users manual på samsung sin side og der står det at det skal føge med en feritt kjerne.. Regner med at dere som har problemer med støy har festet denne rundt strømkabelen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/6/2007 2:39:08 PM #9 av 11
Postet av: pluto
Da jeg bestilte meg Pioneer pdp4270x fikk jeg beskjed av pioneer at det var litt støy i tv og at det eneste man kunne gjøre var å stille ned kontrast. Har en kompis som har pioneer 50" som har akkurat samme problem. Merker støy særlig når det er lyse blder på skjermen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/23/2007 5:40:18 PM #10 av 11
Postet av: FiDo
På Samsung PS42Q7H var det på en av dei første serien problem med transformatorlyd/durelyd.

Alle Plasma har litt av denne lyden, men på Samsung PS42Q7H skjermene som er innenfor denne serien er det mye lyd, rettelse: mye lyd!

Samsung har innrømmet feil på denne serien, og om du har en sånn skjerm, får du bytte gratis.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/23/2007 10:05:46 PM #11 av 11
Postet av: Blueflame
Samme greiene her. Pioneer Tv'n min 427XA plasma støyer også litt fra trafo'en. Men en uke har gått og den har roet seg litt, stilte ned lysstyrken og kontrastene litt. Nå hører jeg den nesten ikke. Første dagen hørte jeg den VELDIG godt.

Har du sånn sparefunksjon, så prøv å aktiviser den. Den demper styrken på Tv'n litt og det kan være nok til at lyden forsvinner.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar