Logo

Spøsrmål ang Lg an110 og lerret

Skriv et svar
9/24/2006 3:40:58 PM #1 av 3
Postet av: kinokino
Jeg skal kjøpe meg en Lg an110.

Jeg kommer til å sitte ca 3 meter fra lerretet, og jeg lurer på hvor stort dette bør være og om det er best med et hvitt lerret til denne prosjektoren.

Planen var å kjøpe et 200cm 16/9 lerret i hvitt. Det er bare det at jeg hører mange si at 200cm blir for stort, ettersom jeg kommer til å sitte 3 meter fra.

Er lerret-størrelse en smaksak, eller er jeg "helt på jordet" hvis jeg kjøper 200cm?

Jeg takker for eventuelle svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/25/2006 9:36:39 AM #2 av 3
Postet av: Torja
Sjekk denne siden til Projection Central sin kalkulator.
http://www.projectorcentral.com/LG_Elec ... or-pro.htm
Da får du svar på sitteavstand og lerrets størrelse.

Om du skal ha hvit eller grå duk er en smaksak. Grå skal gi bedre sorthets nivå, spesielt i et noe dårlig lyskontrollert rom som i en stue med store vinduer og lyse vegger. Skal også passe bra til LCD PJ da de øker sortheten her. Jeg har hvitt selv med AN110, og dette fungerer utmerket selv i min stue. Savner ikke mere sort. Hvit skal også fungere bedre i dagslys scener, øke kontrastnivå og gi en mer naturlig farge balanse. Jeg har ikke prøvd grått og kan vel ikke si om det er stor forskjell.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/25/2006 2:31:16 PM #3 av 3
Postet av: kinokino
Takker for bra svar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar