Logo

Snodig problem med Yamaha HTiB1000

Skriv et svar
8/15/2005 8:19:09 AM #1 av 2
Postet av: Carr
En gang iblant hender det at alle høyttalere bortsett fra sub blir dønn stille. Dette har skjedd både med DD-signal (coax), og med et vanlig stereo-signal via en aux-phono inngang.
Hvis jeg skrur opp lyden, buldrer suben riktig, men alt annet er blikk stille.

Recieveren (RX-V350) har en modus som heter "Enhanced". Såvidt jeg har forstått, emulerer denne en form for surround (og høres nasty ut). Når jeg skifter til denne, får jeg lyd i bakhøyttalerne i tillegg til suben. Resten er fremdeles stille.

Det virker tilfeldig når dette oppstår, har ikke funnet noe mønster. Har noen vært borti noe lignende?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/15/2005 1:10:39 PM #2 av 2
Postet av: Jan A M
Er det kun høyre og venstre fronthøytaler dette skjer med, eller gjelder det også senter høytaleren. Bakhøytalerene fungerer så vidt jeg forsto, eller ble alt dødt ved 5.1 suround også?

Hva gjør du når dette skjer? Hjelper det å slå av og på recieveren? Siden dette har skjedd flere ganger, regner jeg med at du har fått det til å fungere igjen ved de anledningene dette har skjedd? :)

Mest sansynlig (så lenge det ikke bare er du som gjør noe "galt") så er det bare å sende inn recieveren der du kjøpte den, eller direkte til Yamaha. De fikser dette. :wink:

Jeg vet ikke om noen funksjoner som muter kun front- senter- og bak-høytalerene og ikke suben i samme slengen. Det er kanskje mulig å slå av front høytalerene (høyre og venstre) hvis det er A og B utgang på recieveren. Men det er vel tvilsomt at det er det som er årsaken og.

Nei, med mindre noen andre har noen formening om hva dette kan skyldes, så er det bare å levere den inn mener nå jeg. Slike ting går på garantien (hvis garantien fortsatt gjelder).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar