Jeg fant ingen kategorier å skrive denne posten i, så det ble DVD delen av forumet!
Lynet tok nylig, som sikkert noen av dere har lest, min DVD-spiller. Min Toshiba SD-3107B DVD-spiller levde i rundt 7 år, og gjorde jobben sin utmerket helt til August 2005!
Min Hitachi F550E har også fungert tilfredsstillende i minst like mange år.
PROBLEMET er at jeg har mange, veldig mange VHS opptak, både i PAL og i NTSC. Jeg har også svært mange NTSC VHS filmer som er vanskelige/umulige å få tak i på DVD, uansett region. Derfor har jeg ikke noe valg - jeg MÅ kjøpe en ny VHS-spiller!
Det som er dritt er imidlertidig at det ser ut som om VHS-spiller delen i DVD/VHS-combo spillerene er nyere og bedre enn de som er stand-alone. Jeg vil helst slippe å eie en stygg (de er alle stygge!) kombinasjons-spiller. En annen ting er at disse kombinasjons-spillerene koster omtrent det samme som stand-alone VHS-spillere (og DVD-spillere). Mye for pengene, særlig hvis man kun egentlig er ute etter en VHS-spiller. Men de er så STYGGE!!! Ugh...
Trenger noen tips her! Har funnet en Philips VR750 som dekker alle mine behov. Den koster 1295 kr på Elkjøp.
Joda, målet mitt ER å kjøre alle de viktigste VHS opptakene mine over til PC'en/DVD-R, slik at jeg kan kvitte meg med alt som har med VHS å gjøre. Meeeen i det jeg skrev det (hehe) så kom skyldfølelsen. Jeg har brukt så mange år på å bygge opp en VHS samling. Tror muligens jeg beholder alt av VHS kun for minnenes skyld!
Du kan jo de som har VHS samlinger, og som samler enda! SÅ VHS-geek er jeg ikke, men.. Det er noe som er sjarmerende med VHS bilder. Mer levende på en måte! Digitalt vil alltid være litt "dødt" vet dere!
Flere tips til VHS-spillere? Trenger en NY spiller, en av de siste som har blitt produsert. Dette for å forlenge levealder!
Vil også ha en god spiller, ikke noe billigskit til 500 kroner på salg.
Mvh.
Thomas