Logo

Skal ha ny Projektor, litt usikker..

Skriv et svar
12/28/2005 5:19:31 PM #1 av 7
Postet av: mazta
Jeg som mange andre har ønsket seg en stor skjerm til filmer, serier etc. Etter et lang tenke tid og Julaften har jeg bestemt meg for og se litt nærmere på dette.

Jeg har lest litt på forumet og det høres ut som at Panasonic AE 700 er et bra valg for meg.. Jeg har ikke all verdens med penger, så helst en billig & bra løsning.

Men har sett på disse:
Panasonic AE 700
InFocus ScreenPlay 4805
Epson Projector EMP-TW20
.....

Projektoern skal brukes til:
Film
Spill (Mest bilspill, men dette er ikke et must)
Det viktigste for meg er Filmer!
........

Har dere noen forslag til evt. Andre projektorere som passer mitt behov?




(PS: Jeg vil gjerne ha en projektor med en bra lampe (aka. Lang levetid & billig:D )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/28/2005 10:25:57 PM #2 av 7
Postet av: mazta
Satt og leste litt her og fant BenQ PE5120! Den virka jævlig bra til film, noen som evt. Veit hvor jeg kan kjøpe den?..

Fant ut hvor jeg kan kjøpe den nå, men lurer litt på hvor jeg evt. Kan kjøpe pære.. Er det billigere i Sverige eller noe sånt?, kom med svar : :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/28/2005 10:27:18 PM #3 av 7
Postet av: wotg
Av de tre du har listet opp så er det liten tvil om at AE700 er det beste valget. Denne prosjektoren lages ikke mer så da må du finne en butikk som har en på lager (kan bli vanskelig) eller evt kjøpe brukt.
Personlig så ville jeg heller spart en stund til å kjøpt en epson TW600 (ca. 12500,-)
varigheten på en projektorlampe ligger på ca. 2000 timer uavhengig av merke, prisen på ny lampe er også ganske lik fra merke til merke.
Lykke til
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/28/2005 10:30:59 PM #4 av 7
Postet av: mazta
Hmm... Men noen som har erfaring med BenQ PE5120?, synes den var veldig billig og hadde gode nok spes til film..

Men greit og få noen meninger fra andre..




(PS: Hvor kan jeg kjøpe pære til BenQ PE5120?, link?)..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/29/2005 4:37:51 AM #5 av 7
Postet av: Rikky
5120 er billig, og som førstegangskjøper blir du sikkert fornøyd med den hvis du ikke stiller alt for store krav. Det du imidlertid bør være oppmerksom på er at denne projektoren er hardt rammet av regnbuer/RGB-flimmer, så det kan være en fordel om du får testet denne før kjøp. Enkelte finner dette veldig plagsomt, mens det ikke er noe problem i det hele tatt for andre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/29/2005 12:28:20 PM #6 av 7
Postet av: mazta
Har lest akkurat det før, trur faktisk jeg dritter i om det er regnbue farger eller ikke...

Noen som evt. Har et bilde av kvalieten?, hvis det er mulig..

Har litt lyst og gå for den projektor`n, den virker veldig bra.. Men noen som har peiling på hvor jeg kan kjøpe pære til din?, evt. Link?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/29/2005 1:45:48 PM #7 av 7
Postet av: Bidd@
Pærer får du hos importøren, og kan også leveres av http://www.nettdata.no tror den koster 3600 og har holbarhet 3000 timer i eco-mode. Meget bra pj til prisen, har hatt denne selv.

Bilde er fra testinga mot PB6200. 6200-5120.JPG 6200-5120.JPG ( 63.1767578125 KB) Vist 753 ganger
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar