Logo

Signalkvalitet på flat tv?

Skriv et svar
10/9/2004 4:47:11 PM #1 av 5
Postet av: caman
Heisann.
Vurderer en Plasma eller LCD tv i størrelse 37".
Problemet er at jeg er tilkoblet et analogt nett fra UPC, og i den sammenheng er jeg veldig usikker på hvordan tv signalene vil påvirke kvaliteten på en slik tv.

Er det noen som er koblet opp via et analogt nett som har noen efaringer?

I utganspunktet er det en Panasonic som er mest aktuell, men ytringer mottas med takk. :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/11/2004 12:49:00 AM #2 av 5
Postet av: bajsmaster
Jeg har en Panasonic TH-42PA20 og har vanlig analog kabel-tv fra BKK. De fleste av kanalene gir et helt OK signal, faktisk mye bedre enn jeg hadde forestillt meg. Panasonic er utstyrt med funksjoner som fjerner endel av støyen på RF-signalet ... Dette ser ut til å fungere meget bra. Sålenge film er på DVD og TV er på .... TV, så funker det helt greit.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/11/2004 4:42:20 PM #3 av 5
Postet av: caman
Takk for svar. Ønsker gjerne fler erfaringer om dette.

Mitt sammenlignings grunnlag er forresten en 7-8 år gammel Panasonic TV, så jeg vet ikke om jeg akkurat er bortskjemt... :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/13/2004 8:36:34 PM #4 av 5
Postet av: LateEntry
Du sier at du har kabeltv fra bkk, og at det er analogt.. Snakket med en tekninker der idag og han sier de sender digitalt i formatet mpeg2...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/13/2004 11:08:32 PM #5 av 5
Postet av: bajsmaster
"LateEntry" skrev:Du sier at du har kabeltv fra bkk, og at det er analogt.. Snakket med en tekninker der idag og han sier de sender digitalt i formatet mpeg2...


Joa, de gjør nok det, men for å kunne utnytte det så må en ha en digital set-top boks. Jeg henter tv-signalet rett fra RF-uttaket, derfor sier jeg det er analogt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar