Logo

samsung ht- txq120 - lyd på tv

Skriv et svar
1/24/2008 8:57:13 PM #1 av 4
Postet av: drmike
Hei

Kjøpte nylig samsung ht- txq120 + samsung m86, men sliter med å få lyd fra tv-signalet ut til høytalerne. Har vanlig RF ut fra veggen, hdmi ut fra tv inn til hovedenheten. Lyd på dvd og tuner fungerer fint, men altså ikke fra kabel-tv-signal.

Har heller ikke funnet noen løsning på å koble til ekstern enhet som f.eks iPod.

Er det noen som kan ha svar på mine spørsmål? Alt mottas med stor takk!

Eivind
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/24/2008 9:05:22 PM #2 av 4
Hei!

For å få lyd på ditt anlegg via din Ipod bruker du en RCA eller også kalt phonokabel. Angående lyd på TV, får du bilde? Har du satt den i riktig input og valgt riktig kilde på reciveren?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/24/2008 9:23:44 PM #3 av 4
Postet av: drmike
hei og takk for raskt svar!

Jeg har testa med minijack, men funka dårlig. Er det rød/hvit - minijack jeg må ha? Vet du hvor i tilfelle denne skal inn i anlegget?

Slik det er koblet i dag har jeg hdmi ut fra DVD (hovedenhet) inn til TV. Denne fører både lyd og bilde så sant jeg kjører dvd. Jeg burde kanskje hatt lyd ut fra TV til hovedenheten. Dette får jeg ikke helt til å fungere nå som jeg har testa litt....

TV-modus: bilde + lyd fra tv-høytalere

dvd/tuner-modus: bilde + lyd fra anlegg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/24/2008 10:28:00 PM #4 av 4
Tvèn må ha HDMI-ut får å få gjøre det slik. I følge spesifikasjonene har du optisk ut, bare sett den til reciveren, du behøver ikke bilde ut, men du må da mest sannsynelig skifte kanal på reciveren eller tvèn.

Nedenfor har jeg lagt ut ett bilde av en RCA-kabel, jacken skal inn i Ipoden og den andre delen skal inn bak anlegget. De er som oftest rød og hvit, og står sikkert også L-R. ARG50051,5_1ddd_m.jpg ARG50051,5_1ddd_m.jpg ( 12.779296875 KB) Vist 892 ganger
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar