Logo

Samsung HT BD2 sammen med HD dekoder fra Canal Digital

Skriv et svar
5/1/2008 9:45:42 AM #1 av 3
Postet av: rihbe2
Jeg har kjøpt det Samsung anlegget HT BD2 - det er et 7.1 anlegg med en receiver som har en integrert Blue Ray spiller. Dekoderen min er Canal Digital sin siste HD dekoder med PVR. TV'en er fra LG og er utstyr med kun en HDMI inngang. Så var det oppkoblingen da.

1. Canal Digital Dekoderen har en HDMI utgang plus en koaks utgang for digital lyd
2. Samsung receiveren har en HDMI utgang og en optisk inngang for digital lyd

Jeg ønsker å koble dekoderen og receiveren sammen slik at jeg får utnyttet lydkvaliteten på de digitale sendingene inn til Samsung anlegget - fra dekoderen vil jeg koble meg direkte opp til TV'en. Bilde kan jeg da overføre ved hjelp av en HDMI switch (to innganger og en utgang til TV'en). Men, så var det den pokkers lyden da - når Canal Digital dekoderen har en koaks utgang for lydsignal og Samsung receiveren en optisk inngang for lyd så får jeg ikke lyd i anlegget når jeg f.eks skal se film. Finnes det en overgang fra koaks til optisk som kan benyttes ? Er det noen andre som har opplevd det samme ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/18/2008 6:45:23 PM #2 av 3
Postet av: bnimks
Her har du link til en konverter. Finnes sikkert mange andre.
https://www.mamoz.no/mamozv3/default.as ... 358&bhcp=1
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/19/2008 7:07:54 AM #3 av 3
Postet av: teebee
du mener vel dekoder fra canal digital da canal+ ikke har egene dekodere, men selger til ulike tilbydere som canal digital og get.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar