Logo

Samsung Blueray vil ikke samarbeide med Samsung UE46D5005

Skriv et svar
11/25/2011 2:57:00 PM #1 av 2
Postet av: LarsKG
Jeg har gått til anskaffelse av Samsungs 46-tommer UE46D5005PW, og jevnt over er jeg fornøyd. Bildet er etter mitt skjønn veldig bra. Jeg forventet jo at min tidligere Samsung Blueray BD-C5500 skulle samarbeide greitt med den nye TVen via HDMI, men det var nok ganske blåøyd.

Samsung kan imidlertid slenge seg i veggen hva interkompabilitet og support angår. (Ikke ring dem, med mindre du ikke er så nøye på norskkunnskaper og problemstillingen din kan fremføres i telegramstil uten for mange ord.)

Saken er, slik jeg la den frem for Samsung:


Sak: TV tar ikke imot bildesignaler fra Samsung BlueRay-spiller (BD-C5500) via HDMI-innganger.

Data Hardware:
Bak på tv står det modell: UE46D5005PWXXE. I "MENU" er det oppgitt under kundesupport/kontakt Samsung/Modellkode: UE46D5000. Er det korrekt med det avviket?

Programvareversjon: T-MST4DEUC-1026.0


- BlueRayspiller Samsung BD-C5500, innkjøpt juli 2011. Oppdatert med siste programvareversjon fra Samsung.com, filnavn: BSP-C5500WWB-1024.0.RUF

- HDMI-kabel fra Lefdal (Ski)

Beskrivelse:
BlueRayspiller fungerer fint sammen med den gamle Samsung 32-tommer tv via HDMI-inngang. Testet etter programvareoppdatering.

Når spiller kobles til UE46D500 via HDMI2- den nye tv´en skjer følgende:
- TV identifiserer at det er en BlueRayspiller Samsung koblet til HDMI2. Det står "Samsung BlueRay disc player" på skjermen mens Bluerayspilleren aktiverer seg/gjør setup. (Mens det står "load" i displayet på spilleren)

- "Anynet" HDMI/Cec aktiveres, vises når "Source" trykkes.

- Når Bluerayspilleren viser "Menu", viser TV: "Ingen signal - kontroller strømmen og kabeltilkoblingen til tilkoblede enheter eller kontroller kildevalg" på HDMI2.

- Samme skjer via HDMI 1, 3 og 4 når disse inngangene prøves.

- BlueRayspilleren og kabelen fungerer fint mot den gamle Samsungtv-en.

- Via telefonsupport Samsung er det også fulgt rådene om å resette tv.

- Det virker altså som om at TV kjenner igjen at det er koblet en Samsungenhet mot aktuell HDMI-inngang, Anynet aktiveres, og den melder om at Samsung Bluerayenhet er koblet til. Problemet oppstår med engang spiller er ferdig med "Load"-sekvensen.



Jeg har vært på Elkjøp og bytta tv-en, ettersom det virket som om det var feil på den 1. tv-en. Når samme fenomen opptrer på den nye tv, går jeg tom for råd..

Kan noen skjønne seg på dette? Samsung kan det ikke.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/7/2012 4:04:08 PM #2 av 2
Postet av: Herminaor
hva ble enden på visa?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar