Logo

Søker helt ok HD-prosjektor

Skriv et svar
3/21/2006 11:55:57 AM #1 av 5
Postet av: naz
Hei og hå!
Jeg er veldig ny i gamet rundt prosjektorer, og spesielt HD-prosjektorer.
Jeg er på utkikk etter en helt grei og rimelig prosjektor med støtte for HD og HDMI som jeg kan bruke som skjerm for xbox 360, se filmer og koble til datamaskinen om nødvendig.
Akkurat nå vil jeg ikke sette en minimums-/maksimumspris, men jeg er ikke noen proffkar på hverken bilde eller lyd, så jeg trenger antakelig ikke "best of the best of the best".

Alle forslag ville gjort meg overlykkelig.
Jeg har forsåvidt prøvd å se litt rundt på forumet og i guidene, uten at jeg forstod så mye av det.
En liten greie jeg lurer på er om det er mulig å få 1920 x 1024 eller hva de tallene er, altså høyeste HD-oppløsning til en grei ytelse/pris. Progressiv rendering er også fint ;)

Takk igjen for alle svar.


-mvh
Peter
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/21/2006 12:15:02 PM #2 av 5
Postet av: Rikky
"naz" skrev:Hei og hå!

Hei, og velkommen til forumet!
Jeg er veldig ny i gamet rundt prosjektorer, og spesielt HD-prosjektorer.
Jeg er på utkikk etter en helt grei og rimelig prosjektor med støtte for HD og HDMI som jeg kan bruke som skjerm for xbox 360, se filmer og koble til datamaskinen om nødvendig.

Jeg anbefaler at du kjøper siste nr av DVD & Hjemmekino (hvis det ikke har kommet nytt nr da), der finner du en god og relativt omfattende test av projektorer som burde passe deg ypperlig.

En liten greie jeg lurer på er om det er mulig å få 1920 x 1024 eller hva de tallene er, altså høyeste HD-oppløsning til en grei ytelse/pris. Progressiv rendering er også fint ;)

1920*1080 og "grei pris" er to ting som foreløpig ikke lar seg forene, dessverre. Du vil finne progressive scan på alle aktuelle projektorer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/21/2006 1:03:05 PM #3 av 5
Postet av: kjelle
full hd oppløysning på prosjektor må du nåkk grave dypt i lommeboka for å få i hus.men i prissjiktet mellom 10 og 15 tusen kroner finner du mange gode modeller med 1280*720 oppløsning.
Epson EMP-TW600 er vel kansje det beste alternativet i denne prisklassen,spør du meg.den har hdmi,meget god kontrast og er stillegående.prisen er heller ingen ting å si på.ca 12-13k.
et annet alternativ er Hitachi PJ-TX200 den har samme bildebrikke som epson,og temmelig like specs(denne er dog litt dyrere)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/21/2006 11:14:17 PM #4 av 5
Postet av: naz
Takk for fine svar, jeg skal se om jeg kan få tak i ovenfornevnte blad imorgen. Jeg har såvidt sett PJ-TX200, men jeg skal ta en titt på den andre også.

Finnes det noen sony-prosjektorer som kan anbefales også?
(Jeg får rabatter der, men det betyr ikke at jeg vil kjøpe derfra med mindre jeg blir like fornøyd)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/21/2006 11:45:17 PM #5 av 5
Postet av: kjelle
sonys hd prosjektorer er noe dyrere,men får du rabatt kan jo det vere veldig aktuellt.slik jeg ser det er vel:
http://www.hjemmekino.no/database/proje ... talognr=83
kansje det aller beste kjøpet fra sony.
de har også en modell som heter VPL-HS50 .denne er en god del billigere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar