Logo

QPVision QPV37 LCDHD-05 37" et bra valg til under 20k?

Skriv et svar
8/7/2005 2:38:18 PM #1 av 8
Postet av: FLarsen
QPVision QPV37 LCDHD-05 37" et bra valg til under 20k? eller bør jeg kjøpe noe annet?

Det er noen som anbefaler meg å handle QPVision QPV37 LCDHD-05 37", har søkt litt på forumet men det er for det meste "gammel" info som ligger der

Jeg har bestemt meg for å bruk opp til 20K på en LCD tv, plasma vil jeg ikke ha. Men som så mange andre amatører på området blir man i tvil flere ganger om dagen. SÅ fort man tro man har funnet noe dukker det opp noe bedre til samme eller en billigere penge (det evige problemet)

Spørmålet er vel egentlig, hva er det beste jeg kan får for under 20K? å hvor får jeg det billigst om je gbestiller nå?

Den QPVision koster meg 18900,-

mvh
Frode
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/7/2005 3:18:25 PM #2 av 8
Postet av: Ingeniør`n
Har lidd de samme kvaler som du beskriver. Ikke lett å handle i et marked med stadig lavere priser og rivende produktutviklig.

Jeg endte opp med å handle et Viewpia LCD 37" og angrer ikke et sekund. Med andre ord er jeg meget godt fornøyd. Er mer usikker på den surround pakken jeg kjøpte på Elkjøp etter at jeg så tilbudende på surround.no .....

Dette er et TV med meget bra spec til en gunstig pris, men leverandøren er ukjent. Det finnes en egen tråd for dette merket her på forumet. Ellers kan du lese mange erfaringer her. http://avforum.no/forum/showthread.php?t=19239
8/7/2005 4:55:27 PM #3 av 8
Jeg har sett på den Viewpia LCD 37", men det er så mange som klager på den.. noen påstår til og med at den er udugelig.

Så er det vel det at den blir lilla når man kommer litt på siden av den. Er egentlig litt avhengig av at det har et "ok" bilde sett litt fra siden også.
8/7/2005 5:07:48 PM #4 av 8
Postet av: Rune
Philips kommer på markedet med en 37" LCD til ca 15k i løpet av august. Den er kanskje aktuell og har sikkert bedre bildebehandling enn de andre skjermene i denne prisklassen.

Den heter 37PF5320 og finnes i databasen.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
8/7/2005 5:37:02 PM #5 av 8
ok, du mener at den vil slå begge de nevnte skjermene?

EDIT: Fant ut av det med databasen :)

EDIT2: Så litt på den philipsen, 16ms responstid og 10 sider tekst tv, strøm forbruk på 450W. Har ikke så mye peil, men det virker jo litt svakt eller?
8/7/2005 5:57:27 PM #6 av 8
Postet av: Rune
Tallmessig virker den noe dårligere. Men man må nesten se apparatene før man kan uttale seg sikkert hva som er best.

Strømforbruket ville jeg tatt med en klype salt. Var fryktelig høyt til å være LCD, men det er det philips oppgir i sin spec.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
8/8/2005 5:54:23 AM #7 av 8
Postet av: Ingeniør`n
"FLarsen" skrev:Jeg har sett på den Viewpia LCD 37", men det er så mange som klager på den.. noen påstår til og med at den er udugelig.

Så er det vel det at den blir lilla når man kommer litt på siden av den. Er egentlig litt avhengig av at det har et "ok" bilde sett litt fra siden også.

Kommer an på hvor du leser da. Hvis du leser tråden på AVForum er det stort sett positive tilbakemeldinger mens den tråden her går i motsatt retning. Kommer vel litt an på hvordan tråden formes moa hvis den starter negativt henger alle med negative meninger seg på og omvendt.

Selv er jeg meget fornøyd, men så bruker jeg også TV i en hjemmekino der jeg stort sett ser rett på TV'n. Innsyn på skrå har jeg ikke testet.
8/8/2005 8:28:17 AM #8 av 8
Joda jeg får med meg at noen er fornøyde også da :wink: Det er vel ikke så vanskelig å teste innsyn fra siden om man først har tv stående der? Er vel som før, stille seg på siden å se etter.

Er det noen som kjenner til denne QPVision QPV37 LCDHD-05 37 da?
Om noen har link til tester på den hadde det jo vært supert (Har testen fra lyd og bilde men jeg stoler ikke bestandig på de gutta der)
Skriv et svar