Logo

PT-AE500 - "skygge" på bildet ...

Skriv et svar
2/28/2004 7:21:27 PM #1 av 6
Postet av: kjetilkl
Jeg byttet nylig fra PT-AE300 til 500, - nå legger jeg merke til at jeg har fått en "skygge" rundt alle kanter som jeg ikke kan huske fra AE300. - Det blir som en måte som når man har litt dårlig TV-signal slik at bildet blir "dobbelt" - Dette merkes best der det er lys bakgrunn i bildet (f.eks vil en person på hvit bakgrunn få en ekstra skygge rundt konturen sin) ...

Det er ikke slik at jeg alltid legger merke til det når jeg ser en film, men jeg lurrer på om det er noen som har en forklaring eller har det samme? - Og om det evt kan være feil på projektoren?

Jeg har prøvd på to forskjellige DVD spillere med både DVI og Komponent, så jeg tror ikke det er noe med signalet... :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/28/2004 8:34:55 PM #2 av 6
Postet av: kjetilkl
Her er forøvrig et bilde av hva jeg snakker om ...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/28/2004 9:03:42 PM #3 av 6
Postet av: Rune
Det ser ut det er en slags refleks. En kompis som har denne er plaget med samme problemet via VGA. Funker perfekt på PC skjerm med samme kabel, men på projektoren får han refleks. Men nu har du jo prøvd både komponent og DVI så det høres jo litt rart ut.

Har du justert noe i menyen på denne. Kan jo jo være en slags justering kanskje. Hva med å prøve å sette den tilbake på fabrikk oppsett å prøve å justere på nytt.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/28/2004 11:25:27 PM #4 av 6
Postet av: kjetilkl
"Rune" skrev:Det ser ut det er en slags refleks. En kompis som har denne er plaget med samme problemet via VGA. Funker perfekt på PC skjerm med samme kabel, men på projektoren får han refleks. Men nu har du jo prøvd både komponent og DVI så det høres jo litt rart ut.

Har du justert noe i menyen på denne. Kan jo jo være en slags justering kanskje. Hva med å prøve å sette den tilbake på fabrikk oppsett å prøve å justere på nytt.


Nei, den var sånn "out of the box" :? - har prøvd de fleste instillinger uten noen bedring...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/14/2004 4:03:41 PM #5 av 6
Postet av: Terje Solvang
Tror refleksene du ser kommer av komprimeringen av filmen. Dette vises normalt ikke på en tv, men når bildet blåses opp i slike størrelser, så dukker slikt opp.
Hvis jeg har rett vil du helst se dette på bevegelige ting i bildet, da disse er mest utsatt for komprimeringen.

Terje
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2004 12:26:36 AM #6 av 6
Postet av: kjetilkl
"Terje Solvang" skrev:Tror refleksene du ser kommer av komprimeringen av filmen. Dette vises normalt ikke på en tv, men når bildet blåses opp i slike størrelser, så dukker slikt opp.
Hvis jeg har rett vil du helst se dette på bevegelige ting i bildet, da disse er mest utsatt for komprimeringen.

Terje


Hei. Sånn for å avslutte denne saken for nå :)

Jeg leverte den inn på service etter å ha snakket med pansonic, og overbevist meg selv om at det måtte være noe feil med den. - Serviceeksprten (?) byttet hele innmaten, det tok over 2 mnd å få deler, og de fakturerte Panansonic norge cq 12000,- + mva for reparasjonen (#%%&#!!!! - de kunne da bare ha gitt meg en ny AE700 :evil: )

Og vel, bildet ble bedre, men er fortsatt ikke 100% fornøyd :( - mener fortsatt at dette ikke var slik på AE300'en jeg hadde....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar