Logo

Prosjektør til under 7500,-?

Skriv et svar
12/9/2005 2:49:10 PM #1 av 4
Postet av: nzch
Hei

Har sett på ein del prosjektører og har lyst å spandere på meg ein prosjektor til jul, men ser på dette som svært vanskerligt grunnet det at eg ikkje har kunnskap om prosjektører.

Lurer på om noen kan forklare meg kva som er vikti og se på, og kva prosjektør eg bør velge, eg skal bruke den til, film, tv og spill, der signalet skal komme fra PC.

Har tenkte å legge meg på ei linja 7500,- men veit ikkje kva prosjektore som vil vere den beste for meg, prosjektoren skal stå 3 meter fra eit lærrett. Derfor er det vel vikti med best mulig kvalitet.

Har sett på Benq PE5120 og Benq PE2140 noen som har noe å sei om desse prosjektorenen, har erfaringer posetive negative?

Noen som veit kva prosjektør som ville ver den beste for meg til denne prisen?

Håper på kjappe svar.

Mvh

Per Daniel Pettersen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/9/2005 3:50:19 PM #2 av 4
Postet av: kjelle
til film og spillbruk vil benq 5120 vere en budsjettkiller.får ikke noe bedre for den prisen enn den.alternativ er en brukt panasonic pt ae700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/9/2005 11:16:47 PM #3 av 4
Postet av: avdeling20
Går ut fra prisen er uten lerret. Husk å legge litt penger i dette også, viktig for å få det beste mulige bildet ut av projektoren. Samme hvor god projektor du har hvis lerretet er dårlig, tross alt dette du ser bilde på.

Burde også gjøre deg opp en menig om hvor stort bilde du vil ha. Slik at projektoren du eventuelt handler klare å vise ønsket størrelse på din oppgitte avstand (3 m).
Du finner div beregningskalkulatorer på nettet som hjelper deg med dette.

Lykke til på projektor jakt :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/14/2005 8:58:26 PM #4 av 4
Postet av: Bidd@
Kaste kalkulator finner du her: http://www.projectorcentral.com/BenQ-PE ... or-pro.htm

PB2140 er en presentasjons pj så velg heller 5120.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar