Logo

projektor på hylle ?

Skriv et svar
10/18/2006 6:53:41 PM #1 av 2
Postet av: yen
Hei ! Jeg har nettopp kjøpt min første projektor,BenQ w100,veldig fornøyd,spesielt etter at jeg byttet ut medfølgende kabler med en S-video kabel fra Clas Ohlson.Skal prøve med en ny componentkabel,som etter hva jeg forstår skal være enda bedre.Har lurt på å legge projektoren på en hylle oppunder taket fordi det passer akkurat med vegg-til-vegg avstand mellom lerret og projektor,men det er kanskje ikke det beste siden det kanskje blir for lite luftsirkulasjon rundt projektoren ?Noen som har synspunkter på det - er det sikrest å gå for et skikkelig takfeste ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/19/2006 12:21:13 AM #2 av 2
Postet av: Rikky
W100 har så vidt jeg vet fast offset som gjør at den ved hyllemontering må monteres opp-ned under hylla. Utluftingen er i front, men det bør selvsagt være litt luft rundt projektoren.

Edit: Med fast offset mener jeg at projektoren ikke har vertikal lens shift (høydejustering av linsa), og at den derfor kaster bildet i en gitt høyde som ikke er justerbar. Når projektoren står "riktig vei" vil den kaste bildet oppover, og derfor må den altså henge opp ned ved takmontering. Projektoren skal stå i vater og vinkelrett mot lerretet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar