Logo

Projektor for delvis blendet større rom OG stuebruk

Skriv et svar
4/25/2006 1:02:43 PM #1 av 4
Postet av: patro
Ønsker å kjøpe en projektor som kan brukes både i stua og i litt større rom, type auditorier etc. Siden den skal brukes i stua er det viktig at den er støysvak. Men samtidig må bildet være såpass godt at det kan vises på ca 4X5 meters lerret og sees greit på 20 meters avstand.

Det kan godt hende denne posten avslører at jeg overhodet ikke har peiling på teknologien - og det har jeg heller ikke. Likevel -

Finnes det en maskin som både kan kjøre på type 1500 ansilumen og så justeres ned til 1000/800 ansi for stuebruk - og som i tillegg er støysvak ved lav lysstyrke?

La oss si at budsjettet er på 12000 kroner. Vil det da la seg gjøre å få en maskin til dette bruket?

Tusen takk for all hjelp!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/25/2006 1:45:10 PM #2 av 4
Postet av: Vector
Da tror jeg faktisk jeg ville valgt en Optoma H-57 som du greit kan få for rundt 7-9000kr nå om dagen. En av de mest stillegående jeg har vært borti, og har et utrolig godt bilde!(har hatt denne sjøl)

Har ikke sett andre projektorer enn PJ Design som man kan justere ansi på...?
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/26/2006 8:43:43 PM #3 av 4
Postet av: patro
Takk for svar, det ser ut som en veldig bra maskin. Har funnet ut at jeg likevel går for en stue-pj - så får man heller gjøre en skikkelig jobb med å blende konsertsaler etc når den skal brukes der... Såvidt jeg forstår har ikke Optoma Lens Shift, og det har jeg behov for. Er det noen som har gode erfaringer med Lens Shift?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/27/2006 12:05:57 AM #4 av 4
Postet av: boly
"patro" skrev:Takk for svar, det ser ut som en veldig bra maskin. Har funnet ut at jeg likevel går for en stue-pj - så får man heller gjøre en skikkelig jobb med å blende konsertsaler etc når den skal brukes der... Såvidt jeg forstår har ikke Optoma Lens Shift, og det har jeg behov for. Er det noen som har gode erfaringer med Lens Shift?


Det er jo kjekt og ha. Lettere og montere pj da. Brukte den selv når jeg justerte min pj.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar