Larsis
Aktiv
E-post
Kjører en dvdspiller og en dvdopptaker gjennom en AV-receiver og ut på prosjektor(optoma h31). Bruker komponent overalt.Jeg har også en philips pv8506 som jeg kjører signalet ut på med scart.
Tenkte så å kjøre progressiv scan fra dvd spilleren jeg bruker til film opp til prosjektoren. Forandrer dette signalet seg gjennom receiveren
Når jeg setter progressiv scan på, blir det riktig med engang på tv. Er det noe med at det ikke går å kjøre progressivt gjennom scart
PÅ prosjektoren rister bildet litt før det "setter" seg,så trodde jeg at alt var i orden.
Men så leste jeg her i en guide at bildet ikke blir forbedret på en DLP-prosjektor ved bruk av progressiv scan.
Dette ble mange spørsmål på en gang, men jeg håper noen kan svare meg.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Signalet vil ikke forandres gjennom receiveren. Sender du inn progressivt vil det også forbli progressiv gjennom receiveren.
Via scart skal du i utgangspunktet merke dårlige bilde når du setter den i progressivt såfremst du har kjørt RGB tidligere. For de DVD spillerene jeg har vært borti har ikke hatt mulighet til å kjøre ut RGB i scart og progressivt til komponent samtidig.
DLP som andre skjermer kan gi bedre bilde ved å bruke progressiv scan såfremst den interne deinterlacing i projektor er dårligere enn den som er i spiller. Er de av samme kvalitet kan det være vanskelig å se forskjell.
Klarte ikke helt å finne i noen guide at det stod noe annet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Alex F
Meget Kunnskapsrik
E-post
Jeg kjører noenlunde samme løsning, dvs progressivt fra DVD spiller (komponent) inn i receiver. Samtidig kjører jeg Scart signal fra Digital tuner inn i scart/komponent converter og komponent fra denne boksen inn i receiveren. Fra receiveren kjører jeg bare 1 signal ut (komponent). Jeg kan dermed switche mellom TV signal og DVD signal.
Jeg har ikke merket kvalitetsforskjeller i bildet, og Gorm (DVD&HJK) bekreftet også at det ikke skal være forskjeller. En skal ha gode øyne for å se dette iallefall.
På min DVD spiller (Harman Kardon DVD 25) kan jeg ikke kjøre scart og progressivt samtidig.
Mirage, bare må ha det !