Bobben
Parabolguru
E-post
Jeg har fått et problem med en classic 12S subwoofer fra Cerwin Vega.
http://www.cerwin-vega.com/products/hom ... sc12s.html
Den er kjøpt like før jul. Den har nå begynt å kutte ut etter noen timer
selv om belastningen er minimal (normal tv lyd på forholdsvis lavt nivå).
Når wooferen kobler ut er kjøleribbene bak på subwooferens integrerte
forsterker er så varme at man svir fingrene dersom en tar på de. Regner med at subwooferen kutter ut pga. varmegang . Burde forsterkeren bli så varm når belastningen er minimal ?
Er dette normalt eller er det sannsynlig at det har oppstått en feil i
subwooferen ?
Har også lagt merke til at det kommer en liten "smell" i subwooferen når den kutter ut. Dette har det også gjort hele tiden når den slås av på normalt vis.
RfR
Aktiv
E-post
her kan jeg garantere at det er en produksjonsfeil i forsterker delen.... min CLSC 15S blir sjelden særlig varm, heller ikke under en hard økt
Det smellet du hører er forsterkeren som slår seg av, med deg så skjer dette pga den termiske sikringen på forsterkeren slår seg ut pga for mye varme.
Dette er igjen noe som ikke skal skje før under ekstrem belastning eller at forsterkeren med et uhell feks blir tildekt av noe.
Nei, ta den med til leverandør å få deg en ny..... det her er garanti
Bobben
Parabolguru
E-post
"RfR" skrev:her kan jeg garantere at det er en produksjonsfeil i forsterker delen.... min CLSC 15S blir sjelden særlig varm, heller ikke under en hard økt
Det smellet du hører er forsterkeren som slår seg av, med deg så skjer dette pga den termiske sikringen på forsterkeren slår seg ut pga for mye varme.
Dette er igjen noe som ikke skal skje før under ekstrem belastning eller at forsterkeren med et uhell feks blir tildekt av noe.
Nei, ta den med til leverandør å få deg en ny..... det her er garanti
Leverte inn subwooferen på HiFiklubben. Det tok 7 uker før den var ferdig. Det stod noe om "ingen bias justering" og at forsterker delen er byttet ut. Da er den sikkert så god som ny
Nå fungerer den slik den gjorde da den var ny like før jul. Det er mimimal varme i kjøleribbene ved vanlig bruk ( dvs. tv lyd). Wooferen har stått på i snart 48 timer uten noe problem.
RfR
Aktiv
E-post
Gratulerer med en "ny" subb
Syns fremdeles at 7 uker er lang tid.
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
"RfR" skrev:Gratulerer med en "ny" subb
Syns fremdeles at 7 uker er lang tid.
enig med RfR, dette tok i overkant lang tid, men nå er alt i rute og jeg tipper du er fornøyd.....
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
7 uker hørtes mye ut, men det viktigste er jo at den nå fungerer som ny