Logo

Problem med bildet på screenplay 4805..

Skriv et svar
12/23/2004 8:14:48 PM #1 av 4
Postet av: Mazor
Har akkurat fått opp denne projektoren og er ekstremt førnøyd med bildekvaliteten. Men det er som alltid noe som ikke stemmer helt.. :x

Det virker som om bildet "hopper" eller rister så vidt det er opp og ned, dette er kun merkbart når bildet står helt stille, men det er da forbanna irriterende.. I tillegg, under panoreringer, f.eks. når kameraet glir over et fjell, glir det ikke sånn det skal, det går tregere med noen sekunders intervaller.

Det kan såklart hende at det er noe med dvd spilleren, men jeg har aldri hatt disse problemene med den før. Det er en Pioneer dv-565a. Bildet overføres med en Monster komponentkabel.

Noen som vet hva dette kan skyldes? :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/7/2005 9:50:35 PM #2 av 4
Postet av: Mithrandir
Jeg har også en 4805, men har ikke merket noe til dette problemet.
prøv med en annen dvd spiller. :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2005 2:05:39 AM #3 av 4
Postet av: nutts
Det er ikke du som hopper opp og ned i ekstase over den nye projectoren da ? ( he he )

Har du testet å koble dvd spilleren opp mot en annen inngang på projectoren ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2005 9:56:33 AM #4 av 4
Postet av: Mazor
Fant ut hva det skyldtes etter litt prøving og feiling.. viser seg at dvd-spillern min kun sender progressivt signal på ntsc. Så snart jeg skrudde av progressivt ga det seg med hakkinga. Har sikkert noe å gjøre med at alle platene jeg spiller er i pal, og da kan de ikke overføres i ntsc...? projektoren støtter hvertfall både pal og ntsc.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar