Logo

Priser på brukte kabler

Skriv et svar
6/8/2007 8:52:55 PM #1 av 2
Hei, hvordan er det med pris på brukte kabler, holder de seg stabilt eller stuper de like mye som annet el utsyr?
Kabler holder jo seg som oftest ganske bra, og holder prisene seg bedre på kjente merker som Monster og Supra etc?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/9/2007 12:46:38 AM #2 av 2
Postet av: monitor
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Hei, hvordan er det med pris på brukte kabler, holder de seg stabilt eller stuper de like mye som annet el utsyr?
Kabler holder jo seg som oftest ganske bra, og holder prisene seg bedre på kjente merker som Monster og Supra etc?


Kabler faller mye i pris, akkurat som annet utstyr. Også kabler mister kvalitet ettersom årene går (oksidering, slitasje mm.)
Det er ALLTID markedsforholdene som bestemmer prisen:

Selv sitter jeg på interconnetkabler som er i ren sølv og som kostet $995 nye. Jeg betalte 1000 kroner for det ene paret og 1500 for det andre. Da var kablene hhv. 3 år og 1 år gamle.

Jeg har også kjøpt 3 uker gamle høytalerkabler til mellom 1/2 eller 1/3 del av veil.utsalgspris.

Især dyre kabler kan du ofte få kjøpt rimelig brukt; kjøperen er skuffet etter noen få uker og har kommet over noe bedre, og da skal han selge ut så fort som mulig. Når det ikke er tilstrekkelig med respons, så dropper han prisen.

Dette gjelder på alle brukte ting men spesielt på HiFi utstyr...

Det er slik jeg har skaffet meg et lydanlegg som har en nypris på 4-5 ganger det jeg betalte.

:oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar