Logo

Plassering av prosjektør mht støy

Skriv et svar
1/22/2005 1:11:55 PM #1 av 4
Postet av: Torry
Hei,

jeg vurderer å kjøpe en prosjektør og fikk en demonstrasjon av Illumina PJ-TX100 hos HiFiCenterkjeden i går. Jeg syntes ikke støyen var så ille, men slikt får man ikke et godt inntrykk av før prosjektøren blir prøvd hjemme. Jeg har ikke hatt prosjektør før og vet ikke hva 'tålegrensen' min for støy er. Hvor langt i fra sitteplassen plassere dere prosjektørene deres? På PJ-TX100 kan man jo vri linsa litt slikt at man kan sette PJ'en litt til sides.

Finnes det andre prosjektører i samme prisklasse som har mindre støy / like godt bilde?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/22/2005 8:39:58 PM #2 av 4
Postet av: Jan
Har selv en Sony VPL HS 50, som henger i taket rett over sitteposisjon.Denne er ekstremt støysvak ( spec 24 db ) og dette er ikke noe problem.

Ønsker du best mulig bilde bør du selv om du har lensshift muligheter tilstrebe å ha projen i midtposisjon.

VPL HS 50 kan forøvrig anbefales på det varmeste.

Mvh

Jan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/22/2005 8:45:00 PM #3 av 4
Postet av: Granberg
Er det Hitatchi Illumina PJ-TX100 du mener? Den har da bare oppgitt 26dB viftestøy. Hvis det stemmer er det ikke spesielt mye.

Panasonic PT-AE700 er også et bra kjøp i den prisklassen. Den har også lens shift.

Hitatchien er forresten billigere på http://www.elprice.no/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/23/2005 12:04:30 AM #4 av 4
Postet av: Torry
Det er PJ-TX100 , ja.

Sony'en du nevner er nok noe over prisen jeg tenkte meg.

Men hvor langt fra prosjektøren sitter dere? Dette med tanke på hvordan ting skal plasseres.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar