Logo

plasma til 32000

Skriv et svar
1/26/2005 10:11:11 AM #1 av 12
Postet av: chezz
Jeg skal kjøpe plasma, og har et budsjett på 32000 kr. Veggstativ må være inkludert i prisen. Jeg har sett på qpvision, fujitsu og andre merker, men er helt i det blå ang. hva jeg skal velge. Vil selvf. ha en tv som er hd ready. Kan noen hjelpe meg? :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/26/2005 2:28:11 PM #2 av 12
Postet av: Rune
Jeg ville sjekket ut denne:
http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... tm?id=6075

Har ikke sett den selv, men PY10 modellen som er lik innvendig har fått veldig mye skryt.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/26/2005 2:56:45 PM #3 av 12
Postet av: orso
Jeg ville har vurdert Hitachi 42PD5200 eller Hitachi 37PD5200. Så 37" i dag og bildet var vesentlig bedre enn pioneer sin nyeste skjerm. Jeg tror Hitachi har de beste plasma skjermene på markedet nå, i hvert fall når det kommer til billedkvalitet. Dessuten er de HD klar og har dvi inngang.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/26/2005 3:00:32 PM #4 av 12
Postet av: Trond Erik
Er det noe poeng å bruke masse penger på en tv som er HD-ready? Når disse signalene kommer til norge (i år 2009?) vil ikke dagens tv'er være veldig utdatert? Er det ikke bedre å bruke pengene på best mulig bilde enn å hige etter HD, som en ikke får noe glede av allikevel?
A good friend will come bail you out of jail.... but a true friend will be sitting next to you saying: "damn.. we fucked up"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/26/2005 3:07:00 PM #5 av 12
Postet av: arntos
"Rune" skrev:Jeg ville sjekket ut denne:
http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... tm?id=6075

Har ikke sett den selv, men PY10 modellen som er lik innvendig har fått veldig mye skryt.



Spesifikasjonene er like på de 2 skjermenemen iflg en svenske jeg snakket med i LG var PY10 en bedre skjerm med penere design. PY10 kommer vistnok i neste lyd og bilde med karakter 10 :) Tror nok at PX12 også er en rimelig bra skjerm.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/26/2005 3:47:55 PM #6 av 12
Postet av: respl
"Rune" skrev:Jeg ville sjekket ut denne:
http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... tm?id=6075

Har ikke sett den selv, men PY10 modellen som er lik innvendig har fått veldig mye skryt.


Jeg ble forelsket i sdtv versjonen på Elkjøp, RZ42PX21 / RZ42PX11. Men jo mer jeg så på den jo mer oppdaget jeg at den produserer graderinger som ingen andre skjermer på veggen hadde. Konverter et jpg til gif uten dithering og dere ser effekten. Hud får skjolder der nyansene går i trappetrinn. Jeg antar dette er bieffekten av å dra skarpheten for langt ved at fargeoverganger som ellers ikke øyet ser kommer frem.

Noen som vet om denne meget spennende hdtv RZ-42PX12x vil ha samme problemet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/26/2005 3:50:21 PM #7 av 12
Postet av: - MaRe -
"Trond Erik" skrev:Er det noe poeng å bruke masse penger på en tv som er HD-ready? Når disse signalene kommer til norge (i år 2009?) vil ikke dagens tv'er være veldig utdatert? Er det ikke bedre å bruke pengene på best mulig bilde enn å hige etter HD, som en ikke får noe glede av allikevel?


Enig! :D Jeg kjøpte meg en Philips Plasma for ca 6mnd siden og denne er ikke HD klar,er jo lenge til HD kommer til folket og innen den tid kan jeg jo bytte til en HD klar plasma. :wink: Hvis jeg føler jeg har brukt for det da!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/26/2005 6:42:18 PM #8 av 12
Postet av: kjelle
var å testa lg py 10 på hifi klubben no nettop.den har samme panel som rzpx12x.såg gone in 60 seconds.kobla den opp mot denon 2910.og en billigere denon spiller.fy flate for et bilde jeg fikk med denon 2910!!!!!! har aldri sett bedre plasma bilde.(ja jeg har sett den nye pioneer.mener ikke den er verdt de extra kronene.bildet på desse 2 mener jeg er like bra.på dvd signal i alle fall,på tvsignal er pioneeren bedre.) men til poenget.: det endte opp med at jeg bestillte rzpx12x.får den om en uke.panelet på desse er jo like,og det er kun designforskjeller.skal dere kjøpe plasma så ikke bruk en dvdspiller under 3000kr! bildeforskjellene var utrolige.minuset med lg tven er analogsignalene,de er ikke bra.men det er jo ikke enkelt å spre dårlige tvsignaler på 42".


kjelle
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/26/2005 7:23:12 PM #9 av 12
Postet av: orso
Joda, HD-TV kommer nok snarere enn mange tror. B.l.a. har jeg hørt et ganske sikkert rykte at TV2 begynner med HD sendinger når det digitale bakkenettverket kommer. Det er vel i 2007 hvis jeg ikke tar feil. Dersom TV2 begynner med det så tidlig, vil sikkert andre utenlandske TV stasjoner begynne med det enda tidligere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/26/2005 8:21:30 PM #10 av 12
Postet av: Trond Erik
"bomholt" skrev:Joda, HD-TV kommer nok snarere enn mange tror. B.l.a. har jeg hørt et ganske sikkert rykte at TV2 begynner med HD sendinger når det digitale bakkenettverket kommer. Det er vel i 2007 hvis jeg ikke tar feil. Dersom TV2 begynner med det så tidlig, vil sikkert andre utenlandske TV stasjoner begynne med det enda tidligere.


Hva med oss som ikke har HDTV? Vil vi få bilde i det hele tatt, eller vil vi bare få vanlig bilde. Høres jo unektlig litt rart ut at hele norges befolkning må ut å handle ny tv.
A good friend will come bail you out of jail.... but a true friend will be sitting next to you saying: "damn.. we fucked up"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/27/2005 12:07:32 AM #11 av 12
Postet av: FOXOR
"bomholt" skrev:Hva med oss som ikke har HDTV? Vil vi få bilde i det hele tatt, eller vil vi bare få vanlig bilde. Høres jo unektlig litt rart ut at hele norges befolkning må ut å handle ny tv.


Det går jo ann å nedskalere HDTV til standard definisjon. De leverer kanskje ut HD via parabol og gir ut SD til alle analoge eller SD digital tunere. Ta f.eks Kongen av Queens. Nyeste seriene der er jo filmet i HD men broadcastet i både HD og SD. De som har tilgang på HD NBC får jo se dette i HD.

P.S. Det digitale bakkenettet kommer ikke til å støtte HD-TV. Det vil ta båndbredden av minst 5 av de 15 kanalene bakkenettet kommer til å støtte. Så det vil nok være en veldig liten sannsynlighet for dette.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/27/2005 8:48:24 AM #12 av 12
Postet av: kjetilkl
"FOXOR" skrev:
P.S. Det digitale bakkenettet kommer ikke til å støtte HD-TV. Det vil ta båndbredden av minst 5 av de 15 kanalene bakkenettet kommer til å støtte. Så det vil nok være en veldig liten sannsynlighet for dette.


Dette er jo de fremste argumentet de har for å stenge det analoge nettet, når de gjør dette får de plass til flere HDTV kanaler ifølge NTV.

(ja til analogt nett! ;))
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar