Logo

Pioneer VSX-1016V

Skriv et svar
10/19/2006 4:43:09 PM #1 av 10
Postet av: Blekkis
Hei.

Har akkurat kjøpt meg en Pioneer VSX-1016V. Men er litt fersk i "hjemmekino faget", så jeg har noen nybegynner spørsmål.

- Kan jeg få DTS lyd fra DVD spiller til reciever igjennom HDMI kabel ? Er det noen grunn til og kjøre lyd igjennom andre kabler ? (Optisk?)

- Jeg kjører projektor, og hdmi kabel igjennom reciever. Men får ikke bilde på projektor. Noen som vet hva som er feil ( ja har skrudd på hdmi kontakter)

- Kan jeg kjøre bilde inn på for eks. s-video og ut igjen på hdmi ?
- Kan jeg kjøre fra DVI ut på pc, overgang til hdmi, og igjennom forsterker og til projektro ?

Får ikke bilde uansett hva jeg prøver....

Er det noe annet jeg bør stille inn på denne reciever ? Har tenkt og kjøre 5.1 lyd. Hva bør man velge av forksjellige surround innstillinger ? Neo,DD,DTS,THX etc
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/19/2006 8:28:12 PM #2 av 10
Postet av: pnerbye
1. DTS gjennom HDMI

Jeg tviler på det, men det er ikke umulig. Kommer an på om receiver og DVD-spiller kan gjøre det. Standarden støtter det, men ikke alle har tatt det i bruk.

2. HDMI til projektor

Jeg tipper du må "skru på" HDMI i forsterkeren. I tillegg må jo forsterkeren motta et videosignal den kan sende videre. Jeg vet ikke om Pioneer'en din har menyer på HDMI. Jeg har det på min receiver, men vet at ikke alle har det. Har du koblet DVD med HDMI? I så fall må du aktivere HDMI-utgangen på din DVD.

3. S-Video inn, HDMI ut

Jeg tipper det er oppskalering på din receiver som på min. Du kan derimot ikke ta et HDMI signal inn og ta det ut på S-Video.

4. DVI -> HDMI

Joda! Jeg har DVI på min DVD som er koblet til HDMI på forsterker. Projektor er koblet med HDMI til forsterker. Jeg er derimot litt i tvil om dette med PC. Jeg vet noen har hatt problemer med å koble PC med DVI til enkelte plasmaskjermer bla., men jeg tipper det funker hvis du kobler det til receiver.

Fra DVD til receiver må du ha en digital kabel. Jeg vil anbefale deg en optisk kabel. Sett opp din DVD til å sende PCM på digital port. Da får du flerkanalslyd til receiver.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/20/2006 6:19:44 AM #3 av 10
Postet av: Blekkis
1. DTS gjennom HDMI

Jeg tviler på det, men det er ikke umulig. Kommer an på om receiver og DVD-spiller kan gjøre det. Standarden støtter det, men ikke alle har tatt det i bruk.

OK, da skal jeg prøve, går det ikke får jeg bruke optisk kabel.

2. HDMI til projektor

Jeg tipper du må "skru på" HDMI i forsterkeren. I tillegg må jo forsterkeren motta et videosignal den kan sende videre. Jeg vet ikke om Pioneer'en din har menyer på HDMI. Jeg har det på min receiver, men vet at ikke alle har det. Har du koblet DVD med HDMI? I så fall må du aktivere HDMI-utgangen på din DVD.

Jeg har skrudd på hdmi på reciever, men må sjekke om dette er skrudd på i dvd spilleren. Får meny på crt tv, men har ikke klart det igjennom hdmi kabelen og til projektoren enda. Ja jeg kjører hdmi fra dvd til reciever.

3. S-Video inn, HDMI ut

Jeg tipper det er oppskalering på din receiver som på min. Du kan derimot ikke ta et HDMI signal inn og ta det ut på S-Video.

Ok.

4. DVI -> HDMI

Joda! Jeg har DVI på min DVD som er koblet til HDMI på forsterker. Projektor er koblet med HDMI til forsterker. Jeg er derimot litt i tvil om dette med PC. Jeg vet noen har hatt problemer med å koble PC med DVI til enkelte plasmaskjermer bla., men jeg tipper det funker hvis du kobler det til receiver.

Håper det :)

Fra DVD til receiver må du ha en digital kabel. Jeg vil anbefale deg en optisk kabel. Sett opp din DVD til å sende PCM på digital port. Da får du flerkanalslyd til receiver.

Ok skal teste dette.

Takk for svar :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/21/2006 7:22:28 AM #4 av 10
Postet av: Blekkis
Da har jeg bare 1 spørsmål/problem igjen, og dette er og få bilde fra pc`n.
Jeg kjører da DVI ut fra pc, med overgang til HDMI inn på reciever, og hdmi-hdmi ut til prosjektor.
Men inge bilde. Jeg har skrudd på hdmi på reciever. (testet dette med dvd spiller)

Kabelen har jeg benyttet fra dvd spiller til lcd skjerm med hdmi ut fra dvd spiller og hdmi inn på lcd tv, nå benytter jeg kabelen "andre veien" alltså dvi ut fra pc, og hdmi inn på reciever. Kan det være noe feil med kabelen ? Slik at den bare fungerer den ene veien ?
Har testet med dvi ut fra pc, og dvi inn på lcd skjerm. Det fungerte, så jeg vet at skjermkort fungerer.

Ble kanskje litt komplisert beskrivelse, men håper noen skjønner det....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/26/2006 12:42:33 PM #5 av 10
Postet av: Blekkis
Nytt spørsmål ! ( jeg har gitt litt opp og få bilde fra pc, via hdmi )

Men nå prøver jeg og få bilde fra playstasion igjennom reciever og ut til prosjektor via hdmi. Har da koblet PS inn på VCR1 inngangen, og med vanlig komponent kabel (rød,svart og gul )
Men jeg får ikke noe bilde her heller. Så da er jeg ganske sikker på at det må være en innstilling eller noe jeg "bommer" på.

Noen tips, eller noen som vet ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/26/2006 6:54:52 PM #6 av 10
Postet av: pnerbye
Tipper du må skru på oppskalering et eller annet sted.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/26/2006 7:33:16 PM #7 av 10
Postet av: Blekkis
Det hørtes logisk ut. Noen som vet hvordan jeg gjør dette ?

I bruksanvisningen står det følgende:

Velg "Video conv. setup" fra menyen, der kan du velge mellom "ON", eller "OFF".
Bak "On" står det "alle analoge videosignaler sendes ut igjennom monitor video out". Bak "Off" står det "Ingen konvertering mellom videoformatene".

Logisk ville vært "On", men jeg vil jo ikke ha signalet ut igjennom monitor out, men ut igjennom HDMI.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/28/2006 7:26:28 AM #8 av 10
Postet av: Blekkis
Jeg har funnet ut at Pioneer`n ikke oppskalerer bilde, så det eneste jeg kan få ut fra HDMI er det som sendes inn via HDMI. Derfor tror jeg at jeg benytter meg av angre retten på denne kjøpte varen.

Men har derfor kikket på TX-SR604 Receiver fra Onkyo. Noen som kjenner til denne ? Oppskalerer den ? Eller på jeg på pioneer 2016 ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/12/2006 7:47:10 AM #9 av 10
Postet av: Hertis
"Blekkis" skrev:Jeg har funnet ut at Pioneer`n ikke oppskalerer bilde, så det eneste jeg kan få ut fra HDMI er det som sendes inn via HDMI. Derfor tror jeg at jeg benytter meg av angre retten på denne kjøpte varen.

Men har derfor kikket på TX-SR604 Receiver fra Onkyo. Noen som kjenner til denne ? Oppskalerer den ? Eller på jeg på pioneer 2016 ?


Det stemmer det at 1016 ikke har oppskalering av bilde. Lurer selv på å kjøpe pioneer 2016av-s eller kanskje ax2as. Kommer litt an på hvilke priser jeg får. (Har en kompis som e snill med rabattene:) Har sett at de to har fått gode omtaler fra mange hold, og begge disse har oppskalering til 1080p...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/12/2006 2:16:23 PM #10 av 10
Postet av: Blekkis
Hva er egentlig forskjellen på de to ? ( 2016av / AX2AS )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar