Logo

Pioneer VSX-1015(-K) Volume.

Skriv et svar
3/20/2006 6:21:06 PM #1 av 9
Postet av: terion
Hei.

Jeg har nå en Pioneer VSX-1015.

Jeg ligger på rundt -10 om jeg skal høre litt høyt, ca på rundt -20 når jeg hører normalt, og må opp rundt 0 om jeg skal dra på litt.. Syntes dette er litt høyt?!

Hva ligger andre 1015 eiere her på i volume?

Må jo nesten si at min gode gamle Denon PMA925r drev frontene mine bedre enn denne pioneer-en, nå må jeg ha sub for å få bassen som paradigmene mine (monitor 9, 9semk3) klarte fint å få til med denonen..

Lurte rett og slett på å pre-oute frontene fra pioneer-en til denonen.

mvh Tintin
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/20/2006 9:18:42 PM #2 av 9
Postet av: arntos
Du kan jo stille opp styrken på kanalene om du ønsker mer volum på selv om du ikke vrir så mye på styrken. Har du brukt MACC tipper jeg at styrken utgangenen står på 0 til minus 5. Og den går til 10. Min 1015 stod på ca 0 om jeg ikke husker helt feil.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/20/2006 9:25:38 PM #3 av 9
Postet av: terion
Helt riktig det, MCACC har satt opp fra 0 til -3 og subbern på -6

Er ikke voldsomt plagsomt, annet enn at forsterkeren demper jo all lyd for å beskytte høytalerene/seg selv når f.eks en ovn skrur seg av/på eller man skrur av/på et lys når volumet er høyt.

Ville hovedsaklig bare forvisse meg om at det var ca rundt samme volumestyrke andre også lå på, at jeg ikke hadde fått en defekt enhet..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/26/2006 1:23:14 PM #4 av 9
Postet av: bard
Hei !
Har kjøpt den kritikerroste reciveren , siden det er mitt første bekjennskap med surrund lyd er det ting som oppfører seg anderledes enn jeg er vant med . Bl.a. dette med volumet må skru og skru før det blir noe volum på det , er også skuffet over laber bass her var min 20 år gamle Tandberg 3012 A i en annen klasse . Har bi-ampet fronthøytalerne og stengt suben . det hjalp litt men... Siden jeg har Mirage høytalere med aktiv bass så burde det bli mye mer heftig bass .
Er det noen som har noen tips om bedre stereo lyd så er det fint :?:
bmarthin
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/26/2006 2:37:27 PM #5 av 9
Postet av: terion
"bard" skrev:Hei !
Har kjøpt den kritikerroste reciveren , siden det er mitt første bekjennskap med surrund lyd er det ting som oppfører seg anderledes enn jeg er vant med . Bl.a. dette med volumet må skru og skru før det blir noe volum på det , er også skuffet over laber bass her var min 20 år gamle Tandberg 3012 A i en annen klasse . Har bi-ampet fronthøytalerne og stengt suben . det hjalp litt men... Siden jeg har Mirage høytalere med aktiv bass så burde det bli mye mer heftig bass .
Er det noen som har noen tips om bedre stereo lyd så er det fint :?:


Akkurat samme skuffelse var hos meg, min gamle Denon PMA925r gav mye bedre lyd ved musikk og steriolyd enn denne pioneer-en. Jeg har kjørt lyden på MCACC-instillingene opp på over 0 siden Auto MCACC setter den til minus. Dette hjalp en del. Er igrunn ikke så nøye på hva volume står på, men det er jo irriterende at når den går fra -80db til +10 at man må ligge på rundt -25 - -10 for å få noe grei lyd.
Når jeg ser på film og kjører anlegget i surround, så ligger jeg normaltsett på -25 - -15 på volume, og da er det ganske trøkk. Men musikk er jeg ikke helt tilfreds med ennå. Tenkte på å pre-oute frontene til den gamle forsterkeren og eller bruke den til musikk, og pioneeren når jeg ser film..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/28/2006 12:45:19 AM #6 av 9
Postet av: Torja
Det er nok slik at en god, dedikert sterio forsterker gjengir et musikalsk steriosignal mye bedre enn en surondreceiver, selv om den koster noe mer. Surond receivere er gode på å gjengi film og sacd lyd + alt annet de også skal klare. Det kreves mer når en skal gjengi lyd i mange kanaler. Min Denon 3805 er mye bedre på sterio enn den gamle Pioneer 812 receiveren, spesielt når jeg bruker pure direkt funskjonen eller kjører "ex in" analogt via Pioneer dvd 668, og Denonen kan fungere som ren forsterker.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/28/2006 5:32:25 PM #7 av 9
Postet av: terion
Jeg får ikke liv i subwooferen når frontene står til LARGE, hvordan gjør jeg dette, jeg fikk høre av en som hadde snakket med pioneer at man skulle sette noe i en meny til FULL, men hva, hvor? noen som vet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/28/2006 5:58:04 PM #8 av 9
Postet av: Runel
Normalt sett får du subb på frontene på "large" ved å gå inn i speaker setup og sette subb(SW) til "Plus" da spiller subben ilag med frontene.
Det gjorde de ihvertfall på AX5ai når jeg hadde sub...
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/28/2006 6:20:36 PM #9 av 9
Postet av: terion
ok takk! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar