Logo

philips 42pfl9632, lever ikke opp til forventningene bytte?

Skriv et svar
12/4/2007 10:52:34 PM #1 av 12
Postet av: panties
Heisann, jeg har nylig kjøpt meg en philips 42pfl9632 (som reklamerer med 3ms! responstid på panelet og 100hz) ambilight fra elprice og funnet ut at bildet er helt RÅ kvalitet på. Helt genial til hd filmer og vanlige sd sendinger generellt smile.gif
Saken er den at når jeg kobler til pcen min (1080p60) så ser det ut som om det er 1080i og bildet dekker ikke hele panelet, selvom jeg har valgt uskalert 1920x1080 som oppløsning på pcen. Jeg må overscanne for å få bildet til å dekke hele skjermen, noe som ikke er et problem hvis jeg velger 50hz eller 24,25i.... Man ser uansett de teite vertikale linjene som man får når man kjører 1080i på den... sad.gif
Feilaktig produkt informasjon? Det står at tven skal klare 1080p60 via hdmi og jeg vet at det ikke er skjermkortet det går på... hvis jeg ser en film fra pcen og bruker optisk ut til forsterkeren min, det ser ut som om lyden på filmen er usynkronisert og munnen til de som snakker beveger seg etter lyden har kommet fra forsterkeren. Heldigvis kan jeg stille delay på forsterkeren min....

Saken nr 2!
Når jeg har koblet til xboxen min så er bildet fint det, men det er ET STORT problem. Bildet henger etter med over 150 millisekunder. Dvs når jeg beveger stikken så tar det tid før jeg ser det på skjermen. Utrolig plagsomt når jeg spiller feks bioshock og alltid beveger siktet litt for langt eller litt for lite fordi jeg rett og slett må sitte og tippe når jeg skal slippe stikken for å treffe rett.. Samme skjer når jeg bruker musen fra dataen..... såkalt input lag

Bare for å gjøre det klart så har jeg oppgradert firmwaren til den nyeste fra philips sine sider.

Jeg hadde gledet meg fælt til å få denne tven etter å ha ventet et par uker på at den skulle komme, men er så skuffet fordi den ikke kan brukes skikkelig med pc og xboxen min... Kan jeg kreve bytte eller pengene tilbake? Jeg mener jo at det er feilaktig spesifikasjoner fra philips sin side siden den EGENTLIG har over 150ms responstid, noe som gjør den ubrukelig til å spille på. Philips mente jeg måtte ta dette med butikken men hva tror dere de kommer til å si? Har egentlig veldig lite lyst å gå i butikken og snakke med de for jeg vet at det er enkelte som egentlig ikke mener det er så nøye med sånne ting, men for meg er det en big deal og produktet leverer ikke som forventet... sad.gif

Har jeg grunnlag for å be om pengene tilbake eller bytte i en annen tv?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2007 7:07:03 AM #2 av 12
Postet av: petre2006
Skal ikke legge meg for mye oppi dine rettigheter, men det er vel åtte dagers returrett om du ikke er fornøyd.

Vel, nn ting er vel om hardwaren i TV'en, selve bildebehandligen om den er gåen eller feil på ett vis, fordi jeg tviler selv i 2007 med mitt villeste hjerte at selve panelet er på 180ms, så treigt har vel LCD aldri vert noen gang. Men at det ER 'lag' på LCD er det ikke tvil om.

Sjekk også hardwaren i dine signalkilder, koble de opp på andre skjermer. Det er ikke tvil om at du sliter med noe, men vet ikke ikke hva :-) Lykke til

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2007 8:12:16 AM #3 av 12
Postet av: arntos
Responstiden har ikke noe med tiden det tar fra du beveger på stikken til ting skjer på skjermen. Her er det noe annet som spiller inn, uten at jeg skal si hva det er.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2007 12:00:46 PM #4 av 12
Postet av: panties
Ok, se her da.... Bilde. Den nederste skjermen er den andre lcd skjermen min. Hvis ikke jeg har tellt feil så er det faktisk 172 ms forskjell og spør du meg så vil jeg påstå at det å si at skjermen har 3 ms responstid er helt fjernt... Og hvis dere lurer så har jeg hdmi kabler til 1000 kroner meteren, den er forøvrig 1,5m :cry:

Det rette ordet er input lag foresten. Men jeg syns jo at de burde informert om dette, jeg trodde skjermen hadde 3ms (noe den sikkert har) men totaltiden før jeg ser bildet på skjermen min er jo mye lenger.
Når jeg målte på den andre skjermen min opp mot en crt så hadde den andre lcden min den faktiske responstiden på 5ms
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2007 12:08:33 PM #5 av 12
Postet av: roger14
Kom dette seg etter at du lastet ned ny hardware frå philips? Har tenkt på en sånn tv selv, men er 9732 noe bedre eller er det samme problem på denne?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2007 12:09:58 PM #6 av 12
Postet av: arntos
Kan være bildebehandligen i skjermen som gjør at bildet kommer senere. Ettersom du også hadde lipsync problemer. Har nok ikke noe med oppdateringsfrekvens å gjøre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2007 12:16:29 PM #7 av 12
Postet av: panties
Har tatt av alt av bildebehandling når spiller og når jeg tok det bildet.
Det har vært sånn siden jeg kjøpte den tror jeg :) Kan ihvertfall ikke huske at det var annerledes før jeg oppdatert firmware.
Jeg mener jo at jeg burde ha rett på å bytte i en annen tv på dette grunnlaget da men er spent på hva elprice kommer til å si...:(

Har nå sjekket datoen jeg fikk tven og det var 22. november. Det er jo ca 2 uker siden og derfor tror jeg at elprice vil være vanskelig der. Det som er så dumt er at jeg ikke hadde noen spill for 2 uker siden der jeg merket det så veldig godt. Hadde bare asassins creed og der gikk det ann å tilpasse trykkingen til delayen, men det er litt verre i fps spill.

Til roger, etter det jeg har lest er det felles for alle skjermene i ambilight serien
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2007 2:44:16 PM #8 av 12
Postet av: teebee
kompis har 42" ambilight tv. den fungerer bra til xbox360 spilling iallefall. trur han bruker komponent kabelen rett i tv. pc har han ikke testet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/6/2007 5:02:17 PM #9 av 12
Postet av: iscariot
Sett HDMI inngangen til "PC", og skru av 100hz, du kjører tross alt en 60 hz signal inn, og du har et perfekt bilde.

Alle LCD tv'er har litt lagg når du skrur på masse funksjoner for bildebehandling. Skru det av når du skal spille.

Når du ser på film, kan du hente ut lyd via tv'en, så sørger den for at lyden blir sync.

/I
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/7/2007 10:09:55 PM #10 av 12
Postet av: Silver
Høres ikke bra ut, vurderer denne, hm

Har dere noen alternativer???
Opp til 20 lapper og ca42"
Silver, er Bose Acoustimass 15 eier, da var W3000 i hus, veldig fornøyd. Så nå er det Onkyo 605 neste, så snart den gamle 727 min ryker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/8/2007 2:15:42 PM #11 av 12
Postet av: Zleepyme
[quote="panties"]Synd å være misfornøyd. Vil nesten prøve å få den byttet hvis jeg var deg. Ville satset på en plasma da bildet er naturlig, og ikke trenger enormt masse prossesering for å bli bra. Pioneer, Panasonic, Lg, og Samsung har gode alternativer i plasma, og i alle prisklasser. Ingen problemer å bruke den til alle formål.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/8/2007 7:02:11 PM #12 av 12
Postet av: gorefeast
Det var da som f... Jeg hadde egentligt sikta meg ut denne http://www.prisguide.no/product.php?productId=81158 som en arvtager etter 43" Pioneer'en min.. :cry:

Men nå ble jeg jo ganske i tvil kan man si.. Liker ikke lagg, når jeg tross alt skal bruke den mye til både Pc, Ps3 og film med raske bevegelser...

Men er dette virkelig ett problem med alle? Er jo mange som har handla seg regner jeg med, da dette tross alt er lillebror til EISA vinneren.
Hvis det virkelig er ett problem, hva er alternativet som har fullhd og ikke lagg?

Takker for innspill, og tips. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar