Logo

PC-skjerm for kabelTV? Get

Skriv et svar
11/19/2007 12:35:29 PM #1 av 1
Postet av: lodyr
Jeg har en prosjektor som jeg bruker til å se film. Nå har jeg tenkt å få meg kabelTV - GetBox - og da tenkte jeg å ha en liten skjerm til å se nyheter og sånn på - og så bruke prosjektoren til film og mer seriøse ting.

Så lurer jeg, er det noen grunn til å kjøpe en TV? Siden all bildebehandlingen vel skjer i GetBoxen så bruker jeg jo ikke noe av MPEG-tingene eller bildebehandlingen i en TV - signalet går vel bare rett til skjermen? Og da kan jeg vel likegodt kjøpe en 24", god PC-skjerm Som LG 24" LCD L245WP-BN med mer enn 1080 linjer og HDMI (når Get får det - før det har jeg vel et SCART-VGA problem, eller går det greit)? Eller går jeg i en eller annen format-felle da, eller noe med HDCP? Eller kanskje når jeg tenker etter er problemet at ingen vet når Get kommer med HDMI på PRV-boksen sin?

Oppsummert:
* Skjer det noe bildebehandling i en TV om signalet kommer utenfra over hdmi? - Eller er en PC-skjerm like greit da?

* Vet noen når get kommer med HDMI?

* Kan man bruke en SCART-VGA uten kjempeproblem mot en PC-skjerm, eller blir det bare rot?

Takk for alle svar - jeg er litt forvirret her.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar