pederb
Hjemmekinosjef
E-post
Tror ikke MPX, Komplett osv kunne solgt TVer uten at de har profisjonelle frakteselskap.. Tror ikke dette er noe problem. Fikk selv fraktet min PV60, og så på at de tok den ut av bilen og satte esken (stående) på trappen.
PS: på eskene står det at de skal stå oppreist..
Bygger kino =)
enur
Aktiv
E-post
Håper innderlig de er litt forsiktige med en såpass skjønn sak som en slik TV er ja
Eneste jeg egentlig er skeptisk til med denne plasma TV-en er som det er tatt opp tidligere i tråden dette med innbrenning. En ting er å koble til PC og Xbox/Playstation... En annen ting jeg funderte over er når man ser på f.eks TV2, TV3, TVNORGE osv osv... Så har jo alle TV kanaler den logoen sin oppe i høyre hjørne som regel. Vil det med en plasma TV bli slik at enn ikke må se for lenge på samme kanalen for da kan logoen til kanalen du ser på brenne seg fast? Skumle saker
Jeg har også en Xbox som brukes til en god del ting og tang innkludert litt spilling... Råd på denne fronten?
Ting som jeg ønsker å koble til denne TV-en er en gammeldags videospiller, en DVD spiller, Xboxen min og en forsterker. Det burde vel la seg gjøre selv om alt bruker scart kabler?
Leste også noe om at når man bruker forsterker i forbindelse med film osv kunne lyden bli hengende etter?
En siste ting til blant annet trådstarter og dere andre... Fint om dere kunne lagt ut de billigste prisene dere finner på denne TV-en og linker
Kim René
Aktiv
E-post
[quote="Kim René"]Virker som om du har lest en god del om plasmaskjermer, men kan vel ikke si det nok ganger. Husk at TVen må [u]stå[/u] under transport (ergo ikke ligge). Just a reminder.
En ting til. Nå vet jeg ikke hva prisen er på siba, men husk å sjekke prisene på nettdata.no osv. før du kjøper. Kan være penger å spare! Sjekk gjerne
prisguiden eller
AVshop.[/quote]
42PV70, QLN 604mkII, 602mkII, 601mkII. Velodyne CHT-10. Pioneer LX-51.
Infocus SP4800 =/
enur
Aktiv
E-post
Hehe, må lese litt mer nøye selv om jeg trodde jeg hadde lest det meste
Største bekymring er uansett dette med innbrenning... Lurer fælt på akkurat det der som jeg har skrevet 2 poster lengre opp. Hadde vært kjempe fint om det er noen som har skikkelig peiiling kunne tatt for seg alle mine sikkert irriterende spørsmål
Alt i fra hva man kan tilkoble av det jeg har nevnt, forsinkelse av lyd med forsterker og innbrennings greiene da.
skronk
Aktiv
E-post
"enur" skrev:Hehe, må lese litt mer nøye selv om jeg trodde jeg hadde lest det meste
Største bekymring er uansett dette med innbrenning... Lurer fælt på akkurat det der som jeg har skrevet 2 poster lengre opp. Hadde vært kjempe fint om det er noen som har skikkelig peiiling kunne tatt for seg alle mine sikkert irriterende spørsmål Alt i fra hva man kan tilkoble av det jeg har nevnt, forsinkelse av lyd med forsterker og innbrennings greiene da.
Jeg var også bekymret for innbrenning tidligere, men dette har jeg slått fra meg pga. at jeg har blitt fortalt flere ganger at dette er sterkt overdrevet, og at de nye modellens er mye bedre i forhold til dette enn slik det var før. En kan få midlertidig innbrenning (hadde et fint navn men husker ikke i farten) men dette løses som regel ved å sette på snø på bildet i noen timer (f.eks over natten).
Jeg skal selv koble på en xbox 360, xbox, wii, ps2 og dvd-spiller. Dette skal jeg gjøre bla ved hjelp av en Joytech AC Control center. Google på den og se om dette er noe for deg.
Forsinkelse mht lyd fikser du med forsterkeren om forsterkeren din har mulighet for "Lip sync". Jeg har en ganske rimelig forsterker og den hadde dette (yamaha rx-v450).
"Feed me a stray cat"
enur
Aktiv
E-post
Håper innderlig innbrenning kan løses med å kjøre snø på skjermbildet noen timer i så fall for jeg har utrolig lyst på den plasma TV-en!
Du har ikke tenkt på dette med TV-kanalenes logo i høyre hjørne da skronk?
Jeg er ikke så veldig inni så mye dill dall, liker bare å se på film med god lyd og bra bilde
Kunne du fortalt hva den Joytech AC Control center saken egentlig gjør skronk?
Når det kommer til dette med lyden og forsinkelser har jeg ikke peiling på om min forsterker har slikt men jeg kjøpte denne på HiFi Centeret for 4-5000 kr: TEAC AG-10D AV Digital Home Theater Receiver
joffe11
Aktiv
E-post
Heisann
Jeg skal kjøpe meg 50pv70 da jeg var veldig fornøyd med min 50pv60 (leverte den tilbake pga den nye modellen pv70. hehe) Jeg brukte den mye en mnd og kunne ikke se noen form for innbrenninger uansett hva jeg spilte opp av film og tv. Eneste jeg gjorde var å dra ned kontrasten.
Noen som vet om noen butikker som har denne skjermen. Og også om det er noen nettbutikker som har denne til ca 20.000 og er til å stole på?
Trenger skjerm raskt, var helt jævlig å gå fra 50" til 32"crt
skronk
Aktiv
E-post
"enur" skrev:Håper innderlig innbrenning kan løses med å kjøre snø på skjermbildet noen timer i så fall for jeg har utrolig lyst på den plasma TV-en!
Jeg er ikke så veldig inni så mye dill dall, liker bare å se på film med god lyd og bra bilde Kunne du fortalt hva den Joytech AC Control center saken egentlig gjør skronk?
Når det kommer til dette med lyden og forsinkelser har jeg ikke peiling på om min forsterker har slikt men jeg kjøpte denne på HiFi Centeret for 4-5000 kr: TEAC AG-10D AV Digital Home Theater Receiver
Her kan du lese en test av Joytech:
http://www.trustedreviews.com/gaming/re ... er-540C/p1
Om din receiver har lip sync må du nesten sjekke i manualen eller no. Fant ikke noe på google sånn ved første øyekast...
"Feed me a stray cat"
enur
Aktiv
E-post
"skronk" skrev:"enur" skrev:Håper innderlig innbrenning kan løses med å kjøre snø på skjermbildet noen timer i så fall for jeg har utrolig lyst på den plasma TV-en!
Jeg er ikke så veldig inni så mye dill dall, liker bare å se på film med god lyd og bra bilde Kunne du fortalt hva den Joytech AC Control center saken egentlig gjør skronk?
Her kan du lese en test av Joytech: http://www.trustedreviews.com/gaming/re ... er-540C/p1
Om din receiver har lip sync må du nesten sjekke i manualen eller no. Fant ikke noe på google sånn ved første øyekast...
Virker som en kjekk liten sak det der
Men den tilbyr ikke flere scart innganger etter hva jeg kunne se på bildet.
Har sittet å sett i manualen til forsterkeren men kan ikke finne noe som heter lip sync. Kan det være et annet ord for dette eller noe sånt?
skronk
Aktiv
E-post
enur
Aktiv
E-post
Vet du om man trenger denne lipc sync funksjonen på LCD TV-er også? Eller gjelder det bare plasma TV-er?
Veldig lite info om den forsterkeren min... Om den ikke har lip sync og ikke LCD Tv-er trenger denne funksjonen må jeg nesten revurdere hele valget mitt og se etter en bra LCD TV.
skronk
Aktiv
E-post
Jeg skal ikke banne på det.. men jeg mener dette gjelder bare plasma, ikke lcd. Men som sagt, jeg har egentlig ikke alt for mye peiling, så jeg håper noen andre kan svare her også
"Feed me a stray cat"
enur
Aktiv
E-post
Dynamic Range Compression har vel ingen ting med lip sync/audio delay å gjøre vel? Forsterkeren min har DRC...
Litt dumt at folk som sikkert har greie på dette ikke svarer... Veldig avgjørende for min del hvert fall om det blir LCD eller plasma boks.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
"enur" skrev:Vet du om man trenger denne lipc sync funksjonen på LCD TV-er også? Eller gjelder det bare plasma TV-er?
Veldig lite info om den forsterkeren min... Om den ikke har lip sync og ikke LCD Tv-er trenger denne funksjonen må jeg nesten revurdere hele valget mitt og se etter en bra LCD TV.
Det er ingen forskjell på LCD og plasma i dette henseende. Det er bildebehandlingen som gjør dette og har ikke noe med panelet å gjøre. Hvis man blander inne panelet så vil jeg si at LCD er værre enn plasma med tanke på lipsync. (siden LCD er mange ganger tregere teknologi)
Tror behovet for Lipsycin er lite på pansonic plasma. (tidlgiere modeller har iallfall vært lite plaget)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
monitor
Prisjeger og frihetskjemper
E-post
Var nok lurt av deg å vente på feriepenger: Nå kan du få Panasonic TH 50PV70 under din egen grense på 20K!! Opdaterte prisen igår: 19147 + evt.transportkostnader.