Logo

Panasonic TH-42PZ70 -Noen erfaringer?

Skriv et svar
11/9/2007 10:46:05 PM #1 av 5
Postet av: Janpetter
Vurderer denne Panasonic TH-42PZ70, jeg er veldig forvirret over alle de forskjellige modellene til Panasonic , noen som har erfaringer med denne?
Har lest det meste her på forumet av anbefalinger og merker meg at Panasonic er populær, har endelig havnet på Plasma(Tror jeg) etter mye frem og tilbake mellom lcd og plasma. Bruker mest å se film og tv men også til spill. Kommer kun til å bruke digitale signaler fra kabelnettet.

Tar imot alle erfaringer og råd med stor takk.. må ha tv i hus den 12/12 da ny leilighet er klar :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/10/2007 1:34:25 PM #2 av 5
Postet av: OptiRock
Jeg har ingen erfaringer med 42PZ70, og har heller ikke sett denne. Er jo en ganske ny modell. Men jeg sitter nå og ser Sunderland - Newcastle i HD på min Panasonic 50PX70 via Canal Digital. Forskjellen på PXene og PZene er blandt annet at PZ har full HD. Men de har også oppgitt dårligere kontrastforhold. 5000 kontra 10000, men hvor stor forskjellen er i praksiss vet jeg ikke.

Ser at 42PZ70 ikke ligger i produktdatabasen her på hjemmekino, men det gjør derimot 42PZ700. Som etter alt jeg kan se har 3 HDMI innganger mot PZ70s 2. Men to holder i massevis etter min vurdering. Det finnes jo HDMI-switcher og skal man ha reciever etterhvert holder det uansett med 1 HDMI-inngang.

På PX modellene var det også noe forskjell på utseende der PX70 var helt sort og PX700 hadde en komponent nederst som var i sølv. Noe ikke jeg likte. Vet ikke om det samme gjelder PZ-serien. Ring og hør hvis dette er viktig for deg, eller se TVen om du har mulighet til dette.

Etter min mening er uansett forskjellene små i praksiss mellom Panasonic sine modeller. Du får uansett en knall TV til god pris. Mye for pengene med andre ord. Du blir uansett fornøyd.

Håper du fikk svar på noe du lurte på. Eller kanskje du ble enda mer forvirret. Hehe.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/10/2007 1:59:36 PM #3 av 5
Postet av: OptiRock
PZ700 har også "SD-minnekortleser for visning av bilder/video", noe som det ser ut som PZ70 også har, ifølge informasjon på mpx.no. Det var en av forskjellene fra PX70 til PX700, men det gjelder tydeligvis ikke lenger. Det skulle jeg likt og hatt, men finnes andre måter å få dette på. Det var også en liten forskjell på de integrerte høytalerne, uansett, dette er vel heller ikke that big of a deal. Med andre ord, små forskjeller.

Du har ikke tenkt på en 50 tommer da? Jeg synes at de 8 ekstra tommene gjør mye :p

Hvis ikke, gå for 42PZ70. Bare sørg for å få den beste dealen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/10/2007 2:01:59 PM #4 av 5
Postet av: jivac
*my bad*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/10/2007 4:12:02 PM #5 av 5
Postet av: Janpetter
Takker for responsen, tror jeg kommer til å gå for denne, skulle gjerne kjørt 50" ettersom jeg har en 52" projeksjons tv. Men siden jeg har brukt opp pengene på ubrukelige ting som fliser på bad og kjøkken osv må jeg nok moderere meg litt ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar