Spooky
Aktiv
E-post
Nettside
Hei!
Har ikke skrevet noe særlig her før, men lest mye, og nå trenger jeg litt hjelp fra dere som følger med på flatskjerm-TV-fronten.
Har i dag en 28" (7 år gammel) Toshiba TV som fjernkontrollen er brent opp på, så sitter med en fryktelig universal-kontroll og irriterer meg. En glimrende unnskyldning til å bytte ut hele TV'en
TVen brukes kun til TV-sendinger mottatt fra parabol (dette er vel digitalt?). Har Force 1145s og en standard Pace tuner (Viasat).
Jeg ser mest på sport på TVen, ellers blir det vanlige sendinger og noen få TV-serier og en og annen film (Canal + kommer snart med HD-kanal).
Har hjemmekino som jeg ser det meste av film/TV-Serier på (henter de fleste TV-Serier i HDTV-format fra nettet).
Har lyst til å bytte ut TVen i stua med en LCD- eller Plasmaskjerm.
Har dere noen tips til meg, evt. fordeler/ulemper med diverse skjermer?
Har lyst på 37", men redd det blir litt dyrt - så da blir det nok en 32".
Har sett på Viewpia, men hører/leser så mye forskjellig om den.
Kommer det noe nytt snart, som kanskje kunne passe meg?
Beklager langt innlegg, men jeg trenger...
...Hjelp!
Edit: Kunne tenke meg 780p
Hilsen
John Richard
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Siden du er sportsfanatiker er det viktigt at du velger en tv som virkelig henger med i svingene, fotball på dårlig plasma/ lcd suger maks.
Har selv philips lcd og den takler sport meget bra, råder deg til og sjekke kjente merker da de som regel har bedre bildebehandling enn billige tver med super spec.
Men sjekk dette med selvsyn på butikkene. Få noen til og ta opp en fotballkamp på dvd, og få butikken til og snurre film. Tenker fler enn deg får seg en aha opplevelse da.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Runel
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
Støtter Boly idet! Det er viktig å se på skjermene før du kjøper å ikke henge seg opp i tall. Noen skjermer med 16-18 ms ser faktisk bedre ut enn noen med 16 og 12 ms oppdateringsfrekvens. Prøv forskjellige instillinger på hver enkelt tv da de garantert ikke er optimalt innstilt i butikken. En rimlige modell å sjekke ut er 32PF5320.
Lykke til.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Spooky
Aktiv
E-post
Nettside
Den Philipsen så bra ut
Noen som har noen erfaringer med denne?
SONY 32" LCD-TV 16:9 (KLVS32A10E)
Koster nesten 15.000,- da....