Logo

Optoma hd200x

Skriv et svar
12/1/2011 10:10:20 AM #1 av 5
Postet av: glenndahl
Hei, jeg er ny her på forumet.

Nå har jeg endelig bestemt og handlet prosjektor/lerret
Jeg havnet på hd200x fra optoma.
5 meters kastelengde fra prosjektor til lerret (135" wide). vil det bli greit bilde?

har ennå ikke fått bestillingen. jeg begynner selvfølgelig å lese mer på nett om prosjektor og hva som fungerer. virker som alt under 10000 ikke fungerer.
stemmer dette? noen som har prøvd prosjektoren jeg venter på? noen skriver også at hd20 er identisk med hd200x bortsett fra farge og pris... ikke vet jeg.

typisk meg å få kalde føtter " skulle jeg heller spart til en som koster 10-15 tusen" tenker jeg

:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/1/2011 1:07:25 PM #2 av 5
Postet av: Torja
Vel.. :smile:
nå har du da valgt en billig PJ. Det er med ingen andre fordeler enn at den er billig. Utover dette er dette ikke den dummeste PJ du kunne valgt. På billig fronten er dette bra prosjektor.
Men har du råd kommer epson med PJ med bl.a 3D til rundt 15K så her er det avveinger å gjøre..
med andre ord ingenting er enkelt :biggrin:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/3/2011 11:59:40 AM #3 av 5
Postet av: glenndahl
hei. jeg er ikke så interresert i 3d ennå. har prøvd dette men ble meget trøtt i øynene.
nå er prosjektor og lerret kommet og monterte dette igår :)
meget imonert må jeg si.


dette er min første prosjektor så har ingen erfaring, jeg er fornøyd bortsett fra detaljer når det er mørk i en film eller at sort blir sort. her blir det nesten sort.
rommet er helt mørkt.

er det betydelig forskjell på en prosjektor visst jeg handler en til 10-12000 pluss? noen anbefalinger? jeg har angrerett i 2 uker
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/4/2011 7:16:55 PM #4 av 5
Postet av: Torja
Fryktelig vanskelig å gi noen generelle anbefalinger. Så langt er det noen epson PJ som er innen ditt budsjett som er av nyere(årets) dato. Sjekk gjerne denne link: http://www.avshop.no/CBC.aspx?q=c:100468 og http://www.avshop.no/CBC.aspx?q=c:100563

NB: sortnivå avhenger først og fremst av rommet. Ikke nok at det blir mørkt der, men det må sort maskeres. Dvs sorte vegger, tak og gulv. Jo svartere jo bedre. Prøv gjerne selv med noen mørke gardiner rundt lerretet ditt.

Dernest vil det stort sett være bra med et grått lerret. Sort blir sortere med grått lerret. Det hvite vil allikevel se hvitt ut.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/6/2011 4:46:33 PM #5 av 5
Postet av: glenndahl
Takk for svar :)

Da har jeg missforstått ang. sortnivå.
jeg trodde det sorte rundt lerretet også skulle bli sort visst sortnivået er bra og ikke bare detaljer i mørke filmer.

Jeg har testet projektoren noen dager nå og må bare si att jeg er storfornøyd :) fikk tak i ett par nyere 1080p filmer og verden ble lysere :)

kommer ikke til og bytte i noe dyrere(kan det bli bedre bilde) selv om det ikke er pengene det står på. hd200x er å anbefale!

135" wide krystallklart bilde
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar