Logo

Onkyo TX-SR607 og bass

Skriv et svar
8/7/2010 11:12:07 PM #1 av 5
Postet av: steelp92
Jeg har begynt å bygge et hjemmekino anlegg der jeg har en Onkyo TX-SR607 og to Dynavoice m65 som fronthøyttalere. Når jeg brukte den gamle forsterkeren ytet høyttalerene godt med bass, men ved bruk av den nye Onkyoen er det nesten ingen bass. Bruker bi-amp og bass instillingene står på max.

Når jeg ser på film, hører på musikk eller ser på TV er bassen svært lav, nesten ikke merkbar. Eneste tilfelle der bassen er god er når jeg spiller med konsoll som er koblet til med HDMI kabel.

Noen forslag om hva som grunnen til dette?

mvh
steelp92
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/8/2010 9:03:22 AM #2 av 5
Postet av: MindWaste
Har du sjekket at fronter står som fullrange i audio setup?
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/8/2010 10:51:05 AM #3 av 5
Postet av: Torja
Ofte blir mange misfornøyde når de går fra en stereo forsterker til en receiver og skal spille av to-kanals lyd. Spiller ingen rolle hva papir sier angående effekt. Stereo forsterkere har ofte litt mer pondus enn likt prisete receivere. Men det er jo ikke det multikanals receiveren er til for. Den skal spille med mange høytalere, ikke bare kun to. Men riktig materiale, blomstrer disse. F.eks en DVD eller helst BD konsert i surround. Det viktigste er at man har en god aktiv subwoofer til de dypeste og mer effektkrevende frekvensene. De under 100 Hz... Brukt gjerne sub i stereo og du vil oppleve mer trøkk i bassområdet. Dette gjelder hjemmekino forsterkere.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/19/2010 6:52:57 PM #4 av 5
Postet av: jalla_x
Hei
Jeg ble også misfornøyd, da jeg byttet ut min reciever (yamaha 750 til onkyo 808).Jeg har Dali 8008 LE som front (med tillhørende center og 2002 LE bak - altså 5.0 oppsett). Det var mye "dårligere lyd" med min nye reciever. Les Trykk. I min gamle reciever kunne jeg stille bort cutoff til LFE, det kan jeg ikke i min nye reciever. Jeg kan kun justere ned til 80 hz - det er laveste cutt off jeg kan få. (ja, høytalerene står oppsatt som full range, om noen lurte) Daliene skal kunne spille langt dypere. det merker jeg også ved at bakhøytalerene spiller langt dypere enn fronthøytalerene mine. Min løsning ble å kjøpe en konevennlig sub.
Jeg vet ikke om dette var til noe hjelp for deg, men du kan jo sjekke cutt off vedien til LFE kanalen i oppsettet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/17/2010 12:04:54 AM #5 av 5
Postet av: Zleepyme
Har bare en ting og si... Effektforsterker...
Til Dali/Dynavoice er f.eks. Vincent SP331 et meget godt valg
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar