Logo

Offisiell tråd - Pioneer 8. gen plasma (508, 5080, 4280 osv)

Skriv et svar
7/7/2007 7:05:53 AM #61 av 194
Postet av: AndreWerdenskrieg
"Rune" skrev: ...(jeg har jo hatt høyttalerne hengenes klar nå siden april)

:D

"Rune" skrev:Med en slik skjerm bør du vel anskaffe deg noen HD kilder?

Venter bare på skattepengene... :o
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/30/2007 2:51:50 AM #62 av 194
Postet av: Whitestar
1. Noen som vet forskjellen på PDP-4280XD og PDP-428XD? Jeg kjørte en sammenligning og de ser helt identiske ut, bortsett fra lysstyrke og vekt. Dessuten står det Direct Colour Filter 3 på 4280 og Direct Colour Filter 2 på 428. Er det en skrivefeil? Prisen er også forskjellig.

2. Og hvordan er det med innbrenning? Er det ikke lenger noe tema/problem for plasma-skjermer?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/30/2007 8:32:48 AM #63 av 194
Postet av: orso
Du kan se forskjellene ved å sammneligne her:
http://www.pioneer.no/no/products/62/63 ... rview.html
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/12/2007 9:32:46 AM #64 av 194
Postet av: Ishjerte
Hvor oftye oppdateres tv-guiden egentlig? Når det gjelder 4280'n så selges xa-modellen hos Expert ikke xd (trodde jeg skulle få xd derfra men fikk en xa), forøvrig oppdateres vel infoen om apparatene og prisene på disse temmelig sjeldent? Og høytalerne sitter da vitterlig fast i bunnen og er langt fra løse? Forøvrig er jeg lei av at hvert 3. spørsmål og svar i nesten alle trådene her består av spørsmål og avklaring om de innebygde digitale tuneres evne til å fungere i Norge. Er ganske utrolig at det ikke er skrevet noe om 8. gen på to uker!!!! Forresten må vel svar på forrige innlegg bli muligheten for ISF-kallibrering samt usb-inngang.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/12/2007 9:41:49 AM #65 av 194
Postet av: Rune
"Ishjerte" skrev:Hvor oftye oppdateres tv-guiden egentlig?

Det varierer, men det er nok på tide med en oppdatering snart.


Når det gjelder 4280'n så selges xa-modellen hos Expert ikke xd (trodde jeg skulle få xd derfra men fikk en xa),

"Ishjerte" skrev:
forøvrig oppdateres vel infoen om apparatene og prisene på disse temmelig sjeldent?
Spesifikasjonene holder seg som regel konstant, og prisene det kan hvem som helst oppdatere. Vet du om noen nye priser er det bare å legge inn / oppdatere :-)

"Ishjerte" skrev:
Og høytalerne sitter da vitterlig fast i bunnen og er langt fra løse?

Ja, de sitter fast. Specs er endret i database.

"Ishjerte" skrev:
Forøvrig er jeg lei av at hvert 3. spørsmål og svar i nesten alle trådene her består av spørsmål og avklaring om de innebygde digitale tuneres evne til å fungere i Norge.
Det er vel en overdrivelse. Har vel ikke sett slik diskusjon lenge. Det kommer jo også klart frem av produktdatabasen at de ikke støtter systemet slik at det ikke er ofte slike spørsmål mer. Uansett må jo folk få spørre om hva som de lurer på.

"Ishjerte" skrev:
Er ganske utrolig at det ikke er skrevet noe om 8. gen på to uker!!!! Forresten må vel svar på forrige innlegg bli muligheten for ISF-kallibrering samt usb-inngang.

Er ikke så mange som har fått seg slike apparater og de er jo rimelig dyre. Driver selv å venter på min.

Velkommen til forumet :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/12/2007 11:34:02 AM #66 av 194
Postet av: Ishjerte
Takk! Jeg har lest de fleste innleggene på dette forumet og jeg har hatt mye nytte av dette, selv om jeg ikke har en halv årslønn på veggen og en hel en i stereobenken :roll: Har hatt 4280xa i rundt to uker nå og gleder meg til den er innkjørt slik at jeg kan stille den inn skikkelig. Har heldigvis ikke 428'n da jeg sikkert hadde latt meg forlede til å foreta en ISF-kallibrering. Har funnet noen forslag til innstillinger, men jeg har på følelsen at de fleste som blir lagt ut ikke tar hensyn til digre stuevinduer rett bak tv'n. Hvis noen etter hvert legger inn noen innstillinger så hadde det kanskje vært en fordel å vite noe om lysforholdene, slik at man selv kan klare å hoste opp en lysmåler å sette i gang? Håper man i hvert fall sier noe om hvor tv'n står og om lysforholdene der.
Skjønner ikke hvorfor den ikke leveres med løse høytalere, da de fleste som tar seg råd til en slik skjerm gjerne også har en lydløsning som ikke innkluderer små futte-høytalere med tvilsom lyd.
Til sist må jeg si at tv'n er dritløekker!!! Gikk selv fra en gammel sliten Sony crt, til Pioneeren min, og det etter at dama umiddlebart ønsket seg en slik da vi sto i butikken. Jeg hadde loddet stemningen på forhånd, men fått beskjed om at det var galskap å kjøpe enn så dyr TV. Vi skulle derfor egentlig kikke på en Panasonic 700 som var mitt 2. valg. Rimelig høy WAF med andre ord :D
Må skryte av hvor lite reflekser det er i denne skjermen!!! Og forøvrig hører jeg ingen ting av ulyder fra denne, selv om mange tydeligvis har hatt det problemet tidligere.
Noen som vet om det er skadelig for skjermen å bli truffet av solstråler direkte, har som sagt meget mye vinduer rett inn mot der tv'n står.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/15/2007 3:06:03 PM #67 av 194
Postet av: AndreWerdenskrieg
Her finner du en innstilling som fungerer utmerket til det meste:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=9444
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/18/2007 7:52:30 PM #68 av 194
Postet av: Ishjerte
Men vet dere om sollys vil skade skjermen min? Og når jeg tidligere skrev at vinduene er rett bak tv'n ville det vel muligens være mer korrekt å si foran, da lyst treffer panelet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/21/2007 10:29:13 AM #69 av 194
Postet av: jornbr
Leverte tilbake Samsung le40m86 så jeg kjøpte på Siba. Med problemene den hadde med Get dekoderen, svarte den ikke til forventningene mine. La og merke til en slags bølge effekt runt personer i bildet når bakgrunnen beveget seg med detaljer.
Da ble jeg lei den raskt, å har nå byttet den inn i Pioneers pdp4280xa.

Håper jeg slipper problemer med denne da, hehe.
Fikk pdp4280xa til 21495kr. på Siba.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/3/2007 4:01:10 PM #70 av 194
Postet av: Rune
Fikk sjekket LX608 og LX508 i går og jeg må si at dette er fantastisk gode apparater. Jeg fikk også mulighet til å delta på en sammeligning av Sony X2000, Panasonic PZ700 og LX508 og jeg må si at forskjellene er faktisk "enorme" Ikke bare på sortnivå, men bildebehandlingen er faktisk langt bedre på 508 enn PZ700. Både deinterlacin, støy og bevegelse var langt bedre. Generell bildekvalitet og farger var også bedre. Prismessig er jo forskjellen stor slik at PZ700 er fortsatt et godt kjøp, men sammenlign før du kjøper.

Demonstrasjonen har iallfall overbevist meg at jeg kommer til å endre min bestilling av 508 til LX508 slik at jeg får Full-HD versjonen. Forskjellene bildemessig er veldig små, men jeg vil gjerne ha oppløsningen hvis jeg skal kjøre PC og for å ikke tape den teorietiske oppløsningen. Ifølge forhandler er LX508 muligens tilgjengelig i slutten av mnd. Jeg venter i spenning.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/4/2007 7:38:52 AM #71 av 194
Postet av: hajo
"Rune" skrev:Fikk sjekket LX608 og LX508 i går og jeg må si at dette er fantastisk gode apparater. Jeg fikk også mulighet til å delta på en sammeligning av Sony X2000, Panasonic PZ700 og LX508 og jeg må si at forskjellene er faktisk "enorme" Ikke bare på sortnivå, men bildebehandlingen er faktisk langt bedre på 508 enn PZ700. Både deinterlacin, støy og bevegelse var langt bedre. Generell bildekvalitet og farger var også bedre. Prismessig er jo forskjellen stor slik at PZ700 er fortsatt et godt kjøp, men sammenlign før du kjøper.

Demonstrasjonen har iallfall overbevist meg at jeg kommer til å endre min bestilling av 508 til LX508 slik at jeg får Full-HD versjonen. Forskjellene bildemessig er veldig små, men jeg vil gjerne ha oppløsningen hvis jeg skal kjøre PC og for å ikke tape den teorietiske oppløsningen. Ifølge forhandler er LX508 muligens tilgjengelig i slutten av mnd. Jeg venter i spenning.


du nevner sony x2000, hvordan var den opp mot pioneer sin beste?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/4/2007 1:44:12 PM #72 av 194
Postet av: Rune
"hajo" skrev:
du nevner sony x2000, hvordan var den opp mot pioneer sin beste?


Bildebehandling var faktisk en god del bedre. Det ble kjørt diverse testscener og både hakking, deinterlacing, detaljer og støyfjerning var en god del bedre. I tilegg så funket ikke X2000 på 1080p24, men det var jeg forsåvidt klar over. (en av testene bestod i å kjøpre det signalet inn)

Bevegelses oppløsning (detaljer under bevegelse) var en del bedre også.

Og sortnivået var selvsagt i en god del dårligere. Men X2000 var igjen en god del bedre en Sharp sin modell.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/12/2007 3:41:00 PM #73 av 194
Postet av: micke
Hei, jag är ny på forumet å försöker finna ut om Pioneer PDP-428XD verkligen klarar ljusförhållandena i vår lägenhet. Har två STORA fönster vid sidan av vår tv bänk och det släpper givetvis in en hel del ljus :-) Är det någon som har erfarenhet från användning av PDP-428XD i dagsljus? Klarar den ljus reflektioner lika bra som Pioneer påstår?

Tacksam för vägledning i mitt val av TV... lutar åt en Sony eller Samsung LCD om inte Pioneer'n klarar ljusförhållandena...

Mvh
Micke
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/27/2007 10:37:09 PM #74 av 194
Postet av: hvrdberger
Noen som vet om Pioneer PDP-LX508D (1920x1080p) støtter 1:1 pixelmapping? Hvordan vil PC-bildene på en slik høykvalitets plasmaskjerm bli i forhold til en LCD-skjerm? Noen som har sett hvordan disse nye plasmaskjermene takler avspilling av 720p mkv- eller avi-filer? Disse HD-dataformatene har jo blitt så utbredt nå...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/28/2007 6:58:59 AM #75 av 194
Postet av: Rune
"hvrdberger" skrev:Noen som vet om Pioneer PDP-LX508D (1920x1080p) støtter 1:1 pixelmapping?


Det er en av tingene jeg håper å få testet snart. Min står å venter på meg :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar