Logo

Offisiell tråd - Pioneer 8. gen plasma (508, 5080, 4280 osv)

Skriv et svar
4/23/2008 9:58:51 PM #181 av 194
Postet av: franko
Hva er egentlig forskjellen på Pioneer PDP-428XD og Pioneer PDP-4280XA? Ser det har noe med lysstyrke å gjøre, men vet ikke hva dette betyr rent praktisk. Er det vits å bruke en tusenlapp ekstra på den dyreste versjonen, eller har det liten praktisk betydning hvilken av skjermene man velger?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/16/2008 3:50:50 PM #182 av 194
Postet av: MagnusF
Hei! Jeg har nettopp fått hjem en Pioneer pdp-428xd som jeg vant i en konkurranse for pioneer.no. Men det har seg slik at jeg egentlig ikke trenger ny tv, så jeg vil vurdere å selge den. Spørsmålet er hvor mye kan jeg vente å få for den? Jeg måtte montere opp tven for å ta noen "seiersbilder" som jeg skal sende inn til pioneer. :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/16/2008 4:51:16 PM #183 av 194
Postet av: orso
"MagnusF" skrev:Hei! Jeg har nettopp fått hjem en Pioneer pdp-428xd som jeg vant i en konkurranse for pioneer.no. Men det har seg slik at jeg egentlig ikke trenger ny tv, så jeg vil vurdere å selge den. Spørsmålet er hvor mye kan jeg vente å få for den? Jeg måtte montere opp tven for å ta noen "seiersbilder" som jeg skal sende inn til pioneer. :P

Har sett den på tilbud til 15k hos Netshop, så da bør du nok legge deg litt under det. Hvilke TV har du fra før av? Hvis ikke du allerede har Pioneer eller en god plasma fra f.eks Panasonic, så ville jeg virkelig vurdert å beholde den.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/16/2008 6:11:05 PM #184 av 194
Postet av: MagnusF
Hehe, ja nå har jeg vel bestemt meg for å beholde den. Men jeg har et lite problem, jeg får den ikke på! Når jeg trykker på standbyknappen skjer det ingen ting. Kommer ingen indikatorlys eller noe. Den virker rett og slett helt død :(


Edit: Hehe, nå fikk jeg det til... trykkte på feil On-knapp :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/26/2008 1:59:14 PM #185 av 194
Postet av: Skaubjønn
Heisann, newbee her. Har stilt samme spørsmål i tråden om siste gen. Panasonic. Jeg holder på å pusse opp, og når jeg er ferdig i beynnelsen av juni skal jeg handle 50". Ser at den utgående Pioneer modellen selges for rett under 20 lapper (Elkjøp: 5080XA 19995,-,), og at de nye Panasonic modellene som er på vei inn beregnes å selges til samme pris.
Jeg er helt grønn på dette, og lurer veldig på hva jeg skal handle? Det blir TV titting sammen med barna, filmer, og spilling med XBOX-360. Takk for svar!
Bent
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/26/2008 6:23:43 PM #186 av 194
Postet av: moses
Det spørs vel om du vil ha full HD 1920x1080 oppløsning (Panasonic) eller HD ready 1365 x 768 oppløsning (Pioneer).

Oppløsninger er avhengig av hva du skal bruke TV'en til og hvor nærme du sitter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/26/2008 6:38:29 PM #187 av 194
Postet av: orso
"moses" skrev:Det spørs vel om du vil ha full HD 1920x1080 oppløsning (Panasonic) eller HD ready 1365 x 768 oppløsning (Pioneer).

Oppløsninger er avhengig av hva du skal bruke TV'en til og hvor nærme du sitter.

Ifølge gode undersøkelser på området, så man sitte maks 2,2 m fra en 50" for å få noe utbytte av full HD. Dvs. man begynner å se forskjell på 2,2m, men bør helst sitte enda nærmere.
http://www.engadgethd.com/2006/12/09/10 ... reen-size/
Det finnes derimot noen andre fordeler med full HD i forhold til spilling.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/10/2008 9:15:17 AM #188 av 194
Postet av: paisan
Hei der!
jeg vurderer stekt 4280xa, som ser råfin ut og får bra lovord og karakterer, men kunne tenke meg å høre fra noen som har brukt den litt over tid, samtidig lurer jeg på hvordan den fungerer med pc'en tilkoblet. Hender jeg ser filmer/serier via bærbar. Har ikke tenkt å spille eller bruke annen programvare via pc'en. Hovedbruken er TV, PS3(etterhvert) og filmer fra DVD og BlueRay.
Noen erfaringer?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/10/2008 12:00:09 PM #189 av 194
Postet av: 911Lars
Hei godtfolk!

Kjøpte meg 4280xa for en ukes tid siden. Har brukt innstillinger fra Hemmabio og er storfornøyd med det.

Én ting jeg lurer på er at noen ganger opplever jeg at helt hvite felter kan flimre i svakt gult og blått når jeg flytter blikket på skjermen. Har det noe med instillingene å gjøre eller gir et seg etter at skjermen har blitt kjørt inn?
(Har ikke fått testet tv'en i et HELT mørkt rom, så jeg vet ikke om reflekser kan være en årsak, men tror ikke det.)

Har kikket raskt over tidligere innlegg, men har ikke sett at noen har kommet inn på dette. Håper noen vet råd :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/24/2008 9:28:27 PM #190 av 194
Hva slags kilder har du og hva slags kabler er det du benytter deg av? - Og har du på noen "bildeforbedringsprogrammer"?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/25/2008 1:50:42 PM #191 av 194
Postet av: 911Lars
Takk for svar! :)

Det var først og fremst når jeg brukte analoge TV-signaler. :idea: Har fått meg digital dekoder, så jeg merker ikke noe flimmer nå. :D (Slo også av funksjonen for skarpere tekst i håp om at det skulle bedre seg. Vet ikke om det har noe med saken og gjøre men...)

Lurte også på et par ting til:

Så at Rune for på side 7 på tråden har målt og justert fargetempraturen. Er dette noe som først og fremst gjelder for han sin skjerm, eller vil det fungere fint på min også?

Hvordan fungerer skjermvaskeren? Har bladd igjennom instruksjonsboka uten hell.... :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/1/2008 2:09:44 PM #192 av 194
Postet av: kamelon
Heihei!
Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe flat-tv på lenge, men har fått "tilbud" her på jobben på en 5080 til 17000,- Er dette en god pris for denne tven nå for tiden?
Og er denne tven fortsatt verdt 10k mer enn f.eks px80(trenger egentlig ikke 50", men nå er det nå dette jeg har fått tilbud på :D )?
Eller er 5090 så sinnsykt mye bedre at det bare er til å begynne å spare?
Skal brukes 70% til tv(har hd-boksen fra canal digital) med mye fotball, 30% til dvd. Etterhvert bluray også, men bruker idag dette dedikert til prosjektoren.
Mye spørsmål her, men håper på litt hjelp :D
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/7/2008 11:15:03 AM #193 av 194
Postet av: orso
"kamelon" skrev:Heihei!
Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe flat-tv på lenge, men har fått "tilbud" her på jobben på en 5080 til 17000,- Er dette en god pris for denne tven nå for tiden?
Og er denne tven fortsatt verdt 10k mer enn f.eks px80(trenger egentlig ikke 50", men nå er det nå dette jeg har fått tilbud på :D )?
Eller er 5090 så sinnsykt mye bedre at det bare er til å begynne å spare?
Skal brukes 70% til tv(har hd-boksen fra canal digital) med mye fotball, 30% til dvd. Etterhvert bluray også, men bruker idag dette dedikert til prosjektoren.
Mye spørsmål her, men håper på litt hjelp :D

Nå som 5090 koster 23k, så vil jeg si det ikke er et spesielt bra tilbud. Men den aller beste skjermen til Pioneer er den nye Pioneer KRP-500. Den har ikke bare ekstern tilkoblingsboks, men er også forbedret på flere områder. I denne testen blir den skrytt opp i skyene:
http://www.avforums.com/reviews/index.php?reviewid=27

Ellers kan du jo vurdere å kjøpe en Panasonic 42PX80 til 7k dersom det holder med en 42". Du sparer jo mye penger som du kan legge i en bedre skjerm om noen år. Men det er jo et vanskelig valg, kommer jo alltid noe bedre. PX80 er uansett en meget bra skjerm til lav pris. At den ikke er full HD, mener jeg ikke betyr noe bortsett fra PC tilkobling hvor det er en fordel med full HD for 1:1 pixelmapping.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/8/2008 11:58:54 PM #194 av 194
Postet av: hei å hå
Ja da er den bestillt :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar