Logo

Offisiell tråd Panasonic PX80, PZ80, PZ800, PZ85.

Skriv et svar
10/15/2008 8:35:38 PM #91 av 125
Postet av: Sinni
Fikk 46PZ85 levert i går og så min første fotballkamp på denne nå i kveld. Dette var en vanvittig skuffelse! Ballen presterer faktisk å hakke når den får for stor fart på skjermen! Hva er dette for noe da? Skal det være slik? Er det noe med innstillingene? Opplevde aldri dette på min PV60 og kan da rett og slett ikke forstå at dette skal skje på en såpass mye fetere TV i samme serien/merke. Håper noen kan berolige meg med at det er en feil på TV'n eller noe med innstillingene her... :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/15/2008 9:55:47 PM #92 av 125
Postet av: orso
"Sinni" skrev:Fikk 46PZ85 levert i går og så min første fotballkamp på denne nå i kveld. Dette var en vanvittig skuffelse! Ballen presterer faktisk å hakke når den får for stor fart på skjermen! Hva er dette for noe da? Skal det være slik? Er det noe med innstillingene? Opplevde aldri dette på min PV60 og kan da rett og slett ikke forstå at dette skal skje på en såpass mye fetere TV i samme serien/merke. Håper noen kan berolige meg med at det er en feil på TV'n eller noe med innstillingene her... :?

Høres jo rart ut. Nå har jeg hørt som tidligere nevnt i tråden at de nye full HD skjermene ikke er like gode på SD som de lavoppløste, men ballen skal uansett ikke hakke. Bruker du samme dekoder som du hadde til PV60? Har du prøvd å slå av bildeforbedrings teknikkene?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/15/2008 10:55:33 PM #93 av 125
Postet av: Sinni
Jepp, akkurat samme decoder: Canal Digital PVR. Har testet både 720 og 1080 oppløsning(eller hva det er). Hvordan slår jeg av bildeforbedrings teknikken? Har det noe med Dynamisk, normal og miljø? Merkelig at det er kun ballen jeg har reagert på, er mer som at tv'en ikke henger med når ballen går for fort.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/16/2008 7:24:13 AM #94 av 125
Postet av: orso
Bildeforbedrings teknikker er slikt som colour magement, P-NR, MPEG NR, 3D-comb osv. Du finner de under skarphet. De gjør ofte mer skade enn å tilføre noe postivt. Prøv å slå alle av.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/16/2008 8:39:41 AM #95 av 125
Postet av: Sinni
Ok, da skal jeg prøve det. Takk for hjelpen!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/21/2008 5:46:09 AM #96 av 125
Postet av: Thunder
Hei!

Jeg har gått til innkjøp av en PZ800 og sliter med de samme problemene. Det er kun ballen som hakker under fotballkamper, ikke noe annet. Har prøvd å skru av alt som er nevnt her, men kan ikke si at det ble så mye bedre. Hjalp det hos deg? Har noen noen andre tips?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/23/2008 3:38:20 PM #97 av 125
Hva slags kabler bruker du?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/23/2008 4:30:35 PM #98 av 125
Postet av: Thunder
Dekoderen er koblet til tv'en med den hdmi-kabelen som følger med i pakka. Trenger du mer spesifisert? Er også koblet til med scart fordi tekst-tv ikke funger med hdmi av en eller annen grunn, men det skal jo ikke ha noe med det og gjøre for jeg ser jo tv gjennom hdmi-inngangen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/23/2008 7:11:49 PM #99 av 125
Postet av: Sinni
"Thunder" skrev:Hei!

Jeg har gått til innkjøp av en PZ800 og sliter med de samme problemene. Det er kun ballen som hakker under fotballkamper, ikke noe annet. Har prøvd å skru av alt som er nevnt her, men kan ikke si at det ble så mye bedre. Hjalp det hos deg? Har noen noen andre tips?


Jepp jeg skrudde av enten noe panel eller frame-sak i innstillingene. Da sluttet ballen å hakke faktisk, men følte kanskje billedkvaliteten sank noe når jeg skrudde av dette. Men alt er jo bedre enn denne hakkingen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/25/2008 6:29:09 PM #100 av 125
Postet av: Thunder
Takk for tips! Nå har jeg skrudd av "intelligent frame creation" under "oppsett" og da hakker det ikke lengre. I hvert fall ikke i løpet av de 10 minuttene jeg så av Blackburn - Middlesbrough på canal+ nå:)

Takk for hjelpen!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/29/2008 11:24:53 AM #101 av 125
Postet av: molly
Hei,
Jeg har kjøpt en Panasonic 42px81. Mange takk for gode råd fra denne siden! Den har innebygd rikstv, d.v.s. MPEG4 tuner. Mitt spørsmål er om jeg må ha en antenne eller om jeg får inn signalene uten antenne ? Jeg har ikke antenne fra før. Hva slags antenne bør jeg i såfall kjøpe, og hvor? Håper på svar idag!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/29/2008 11:41:59 AM #102 av 125
Postet av: molly
Ad antennespørsmål- forrige post. Etter litt leting på nettet forstår jeg det slik at jeg må ha antenne... Tryvannshøgda antenne gir best signaler her (Oslo). Jeg kan vel bare kjøpe en billig type på en electrobutikk?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/29/2008 12:08:03 PM #103 av 125
Postet av: orso
Mediatron har noen antenner som har kommet godt ut i test. Uteantenne er selvfølgelig alltid det beste, men er det gode signaler der du bor klarer du deg sikkert med en inneantenne også.
http://www.mediatron.no/

Er du forresten sikker på at PX81 har MPEG4 og er godkjent for Riks TV? PX80 som jeg mener er samme modell, er ikke det. Jeg trodde det bare var PZ800 som var godkjent for Riks TV av Panasonics plasmaer.
http://www.panasonic.no/html/no_NO/1169 ... egory.html
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/29/2008 1:02:15 PM #104 av 125
Postet av: molly
Takk for svar. Ja PX81 skal fungere med Rikstv. Det leste jeg først på denne siden, sjekket det deretter med NetShop hvor jeg har kjøpt den, og med Panasonic Norge som sier at Rikstv holder på å vurdere den for godkjenning. Men altså ikke formelt godkjent ennå. Jeg antar at dette stemmer. Vet du om jeg må ha cam/kam?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/30/2008 4:36:56 PM #105 av 125
"molly" skrev: Vet du om jeg må ha cam/kam?


Det må du ja. Det koster fra 500Kr og oppover
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar