Logo

Offisiell tråd Panasonic PV70, PV700 og PX70

Skriv et svar
12/7/2007 8:27:58 PM #211 av 241
Postet av: Stone-
Da er en stk. TH-42PZ70 på plass i stua, og det kan vel sies å være ett stort løft i fra en 5 år gammel 32" CRT... Har ikke fått testet så veldig mye enda, men det jeg har sett til nå, er veldig bra!

Når det gjelder tvbord, så sliter jeg litt... For å få plass til TV, Reciever, DVD, dekoder, CD-spiller, PS3 OG Centerhøytaler, så begynner det å bli veldig få å velge mellom. Er det noen som har forslag til tvbord med plass til mange komponenter, eller er man nødt til å ty til å gå til anskaffelse av et rack?

Tips til innstillinger av bilde mottas også med takk:P
| Pioneer VSX-1016 | Yamaha NS-777, NS-444 og NS-333 | Teac DV-3000 | Sony CDP-CX335 |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/9/2007 10:39:13 PM #212 av 241
Postet av: ^BerZerK^
Leser på sidene til Lefdal og flere at denne modellen har 2 stk S-video kontakter og SD-kortleser, men finner ikke noen spesifikasjoner for H50PX720E på sidene til Panasonic norge. Kan noen som har denne tv'n bekrefte hvorvidt dette stemmer eller ikke?

Mvh Even
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/10/2007 1:51:31 AM #213 av 241
Ifølge databasen her på forumet har denne modellen det:
http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... &view=spec


Også alle endre levrandører står dette. Hvorfor ikke Panasonic oppgir slike ting på sin hjemmeside vet jeg ikke, noe det er flere tilfeller av. Send gjerne en mail til Panasonic, eller ring butikken som har denne modellen hvis du fremdeles er usikker på dette :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/14/2007 9:25:56 PM #214 av 241
Postet av: Janpetter
Da er Panasonic Panasonic TH-42PZ70 pasert i ny leilighet,kjøpte veggfeste men det ser ikke ut til å passe selv om fyren på Expert sa jajja. Kan jeg få et godt tips om et godt veggfeste for denne skjermen??+++

Fantastisk skjerm , funker bra på analoge signaler og Ringenes Herre ble en ny film :)


Takker på forhånd
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/14/2007 9:28:36 PM #215 av 241
Postet av: petre2006
"Janpetter" skrev:Da er Veggfeste til Panasonic Panasonic TH-42PZ70 pasert i ny leilighet,kjøpte veggfeste men det ser ikke ut til å passe selv om fyren på Expert sa jajja. Kan jeg få et godt tips om et godt veggfeste for denne skjermen??+++

Fantastisk skjerm , funker bra på analoge signaler og Ringenes Herre ble en ny film :)


Takker på forhånd


Montert to stk av denne her selv:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfov ... plid=61966

Kjempefeste som passer perfekt til din Pana! Gudd løck!

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/14/2007 10:30:28 PM #216 av 241
Postet av: Janpetter
Takker og bukker, da gjelder det bare å finneut hur skjermen festes til festet.

:D :D :D :D :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/15/2007 8:31:24 AM #217 av 241
Postet av: petre2006
Monterte disse på PV70'er, så der var det fire knopper bakpå panelet som måtte ut, og igjen festes til veggen. Tipper du finner disse knoppene bakpå PZ også, er ikke mye som skille de. Følger forøvrig med tegninger også, ikke svett deg så mye over hvordan du skal gjøre det, men kan være lurt å finne en frivillig som kan hjelpe deg og samtidig kunne holde 30-40 kilo, det utelukker m.a.o veldig unge mennesker, veldig gamle og mennesker med store rygg problemer. Ellers kan du velge fritt ;-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/15/2007 10:59:15 AM #218 av 241
Postet av: El Gringo
Har kjøpt veggfeste fra Biltema til kr. 398,-
Jeg har ikke montert det ennå, men det skal tåle 65 kilo og virker solid nok.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/16/2007 11:41:08 PM #219 av 241
Postet av: Janpetter
Har nå funnet ut at jeg har gipsvegg der den skal henge etter å ha borret 2 hull(ikke veldig smart) Startet en egen tråd på veggfeste på gipsvegger og etter de svarene jeg har fått ser det ut som jeg må finne stenderne å feste det på.

Mekelig at ingen der jeg kjøpte feste eller hos Jernia hvor jeg kjpte gipsfester/bolter nevnte noe som helst om at gipsplater er problematisk.

Takker for at dette geniale forumet fins og alle svarene :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/28/2007 3:46:06 PM #220 av 241
Postet av: RS03
Hei,

I følge han som har ansvarsretten på huset mitt, så tåler en 13mm gipsplate max 75 kilo i ett hull. Det som da henger i feste skal henge intil veggen. Du bruker da en Molly plugg. Vedkommende hadde ansvaret for kvalitetssikring og pridukttesting på Norgips, utenfor Drammen.

jeg fikke PZ70 hjem i går og den skal henge i gips med to mollyplugger.

Forøvrig så har jeg to kompiser som er kjøkkenmontører og de henger opp overskap til kjøkken i gips med mollyplugger. Et overskap fullt av tallerkner og glass blir temmelig tungt.....

Godt nyttår!!

Anders
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/28/2007 5:42:50 PM #221 av 241
Postet av: Asbjornp
Ser forbruker.no har gjort en test av TH-50PZ70E ( http://forbruker.no/digital/tester/tv/a ... 153390.ece ) som skal være en oppgradering av TH-42PX70 i følge dem, ser noen butikker har fått en del priser, men at den ikke ventes inn før nå i januar.

Noen som har fått sett noe på denne og kan si om det er en bra tv? Eller om det er noen annen 1080p 50" som er bedre enn denne i samme prisklasse? :)

(Beklager hvis dette er feilpostet.)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/29/2007 2:17:01 PM #222 av 241
Postet av: Undertaker
Lurte på om det er kommet noe info om neste års modeller fra Panasonic?
Forventer at alle plasmaskjermene som kommer har full HD og skjermbeskyttere som gjør det trygt å bruke dem som pc-skjerm.
Men det er kanskje normalt sett i januar man får vite noe som hellst av det som kommer..?

Vil også på forhånd beklage hviss jeg har feilpostet, eller om dette har blitt svart på før.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/29/2007 4:42:11 PM #223 av 241
Postet av: enur
Hei og hå!

Har hatt min PX700 50" i ca 6 måneder nå og må si meg godt fornøyd med bilde på TV-en :)

Det som dog ikke er så moro er elektro støyen som man fint hører over i sofaen om man har lavt volum, dette er kanskje vanlig?

Så til den tingen som plager meg aller mest og som jeg lurer på om er normalt er når bilde går fra en vanlig scene i en film med normale lysforhold og man plutselig befinner seg f.eks på et utested med diskolys lager TV-en slike klikk klakk lyder når skarpt lys kommer. Sykt irriterende når man ser på akkurat slike film scener og det varer noen minutter med klikke lyder.

Håper andre kan dele erfaringer rundt dette eller om noen vet om dette ikke skal være der i det hele tatt :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/29/2007 9:45:29 PM #224 av 241
Postet av: Skaubjønn
Heisann. Har fått råd her før, og satser på at det går denne gangen også. Ser på dette Kelkoo søket http://shopping.kelkoo.no/ssc-127101-pa ... erPage=100
at jeg kan få 42" Panasonic til omtrent 8000.- Men jeg er litt i tvil om modellene/bostavene.. Denne fra Siba http://www.siba.no/index.aspx?Identifie ... df40905f46
annonserer de som Panasonic TH-42PX7. Er det 70 eller 700 da? Og er det egentlig noen forskjell? Har lest gjennom tråden uten at jeg har skjønt dette helt :oops:
Og, var det ikke en oppdatert prisguide her på forumet? Er den lagt ned, eller? Er det greit å handle fra Siba forresten?
Muchas Gracias
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/30/2007 9:34:00 AM #225 av 241
Postet av: A8
px7 har vel litt mindre kontrast og kun 1 hdmi som det viktigste.
men det er sikkert andre ting også. Men prisen er da bra!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar