viking01
Aktiv
E-post
ja du har forstått det rett.
det funket helt fint de første dagene, dvs jeg reagerte ikke i det hele tatt på at noe var galt. når jeg tok opp fra SD kortet mitt (rett fra TVn) og spilte av etterpå, så ble opptaket vist i lite vindu. vet ikke om det er noe sammenheng her? etter dette virker det som om noe har skjedd med aspecten. jeg skiftet forresten inngang fra av2 til av1 (fra dekoderen) for å kunne ta opp med SD kortet.
jeg har skiftet tilbake til av2 igjen ettersom det er den anbefalte inngangen.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Jeg har mest mistanke at noe er rart med signalet fra dekoderen. Prøv å endre det til 4:3 TV. (da skal du få et letterboks signal). Prøv å endre tilbake for å se om ting forsvinner.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
viking01
Aktiv
E-post
har stilt det på 4:3, altså tv'n, så tatt det tilbake til 16:9 (og også auto), men fremdeles er det feil "beskjæring"
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Men hva skjer når du forandrer oppsettet på dekoderen?
Mvh
Rune
viking01
Aktiv
E-post
ehmm. hvordan gjør jeg det?? beklager, men jeg er ikke veldig teknisk..
Rune
Nerd
E-post
Nettside
"viking01" skrev:ehmm. hvordan gjør jeg det?? beklager, men jeg er ikke veldig teknisk..
Jeg antar du har en meny på dekoderen for videoppsett. Hadde du 16:9 TV før du byttet? (hvis ikke så står den iallfall feil siden du tydeligvis ikke har vært inne å endret). Hvis du ikke har vært innom i menyen tidligere så står den sikker til 4:3 og det kan forklare det du seer. (men da tror jeg det har vært slik hele tiden)
Mvh
Rune
skfredri
Aktiv
E-post
Kjøpte en 42PV600 nå i kvell og har nylig satt den opp, ble veldig skuffet da jeg så at den ikke hadde bordstativ som jeg hadde forhørt meg om og blitt lovet av elprice, men jeg måtte prøve uansett og av en eller annen grunn står tv`en stødig av seg selv, hvor lurt er dette igrunn? Må være noen her som har prøvd det samme?
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"skfredri" skrev:Kjøpte en 42PV600 nå i kvell og har nylig satt den opp, ble veldig skuffet da jeg så at den ikke hadde bordstativ som jeg hadde forhørt meg om og blitt lovet av elprice, men jeg måtte prøve uansett og av en eller annen grunn står tv`en stødig av seg selv, hvor lurt er dette igrunn? Må være noen her som har prøvd det samme?
Det var kjedelig å høre. Litt typisk kjeder som Elprice, de uttaler seg uten å vite. Leter du litt bakover i denne tråden finner du link til amentio hvor bordstativ selges meget rimelig.
Hadde min stående en liten på den måten, men ble litt små nervøs og satte den på de isopor bitene som var under skjermen i kartongen. Da står den i hvert fall støtt. Min sto på isopor nesten 2 uker i påvente på veggfeste. Men sansynligvis står den støtt uten noe under.
lenny25
Aktiv
E-post
Kjempefornøyd med PV600, men det eneste som skuffet meg var opptak av video på minnekortet. Selv på beste kvalitet er bildet dårlig og i et så lite format at det bare dekker en liten del av skjermen. Bortsett fra dette har jeg ingen ting å sette fingeren på!
btw; Hva brukes den ferrittkjernen som fulgte med til?
VG
Aktiv
E-post
Fikk min nye 600 fra nettbutikken til Elkjøp idag, og til han som lurte på transport firmaet (stående pakke etc) ingen problem, det var spesielt merket på fraktbrev at pakken måtte stå oppreist heile tida.
VG
ksmart
Aktiv
E-post
Noen som bor i nærheten av Drammen og vurderer PV60? Jeg kjøpte min på Elkjøp Sandvika for ca 20 dager siden for ca 18995 uten fot.
Så stakk jeg tilfeldigvis innom Elkjøp i Drammen. Denne butikken åpnet på mandag, og jeg tenkte det kanskje var noen gode tilbud. Og det var det, gitt!! PV 60 (62E) til 14995!!! og foten får du til 400 kr der!!
Så jeg ba om et skriftlig tilbud i Drammen, dro til Sandvika og casha ut 4000 kr!!
skfredri
Aktiv
E-post
Var innom Elprice og klaget, fikk bordfeste som jeg ble lovet tilsent til i morgen. Fikk jeg en bra pris hos Elprice når jeg kjøpte en 42PV600E for 21 000,- NOK, med bordfeste og 5 års garanti i butikken?
Og en ting til med det samme.. hva er forskjellen på PV60E og PV62E?
nastoisi
Aktiv
E-post
Har ett lite problem med den ene scart inngangen. P2 scart kanal AV2 får jeg ikke opp farger. Er det noen innstillinger jeg kan kjøre der eller er det hardware feil? Prøvde å gå på menu - oppsett og det var ikke noe skilnad der i forhold til oppsettet på de andre. Prøvde å endre på farge system valget der inne uten at det gav meg farger. Står nå på auto.
Forslag?
sanasol
Aktiv
E-post
"nastoisi" skrev:Har ett lite problem med den ene scart inngangen. P2 scart kanal AV2 får jeg ikke opp farger. Er det noen innstillinger jeg kan kjøre der eller er det hardware feil? Prøvde å gå på menu - oppsett og det var ikke noe skilnad der i forhold til oppsettet på de andre. Prøvde å endre på farge system valget der inne uten at det gav meg farger. Står nå på auto.
Forslag?
Mulig at inngangen du bruker er satt opp på Super-VHS signal. Denne splitter opp gråtoner og farger, og du får dermed bare sort/hvitt hvis du kjører vanlig komponent signal inn på inngang stilt inn på S-VHS. Sjekk i oppsettet om hva inngangen er stilt inn på.