Amadesus
Hjemmekinosjef
E-post
Har selv Pioneer 436FDE, denne tv'n er ikke plaget av gjenskinn, da den ikke har den ekstra glassplaten foran tv'n som panasonic bruker. Men for all del Panasonic har kongebra plasma tv'er! Jeg har aldri vært plaget med innbrenning på min Pioneer tv heller, ihvertfall ikke til nå. (krysser fingrene). Men tror ikke dette er noe større problem hos Pioneer i forhold til de andre leverandørene lengre.
lenny25
Aktiv
E-post
Noen som har bestilt Panasonic TH-42 PV600 fra NetonNet i det siste? Skulle inn og bestille men de har fjernet den fra nettsidene!
yallaman
Aktiv
E-post
Var innnom Elkjøp og Expert og så på PV60, samt LG 42PC1RR som er litt billigere (mest fordi den jæ** foten til PV60 koster 2000 spenn!). Det er vel ikke mye tvil om at Panasonic'en er en bedre skjerm! Fikk en god pris på TV'n sammen med receiver og DVD-spiller, så det er godt mulig jeg går for dette!
Kim
Aktiv
E-post
"Amadesus" skrev:Har selv Pioneer 436FDE, denne tv'n er ikke plaget av gjenskinn, da den ikke har den ekstra glassplaten foran tv'n som panasonic bruker. Men for all del Panasonic har kongebra plasma tv'er! Jeg har aldri vært plaget med innbrenning på min Pioneer tv heller, ihvertfall ikke til nå. (krysser fingrene). Men tror ikke dette er noe større problem hos Pioneer i forhold til de andre leverandørene lengre.
Jeg har 436xde selv, og du må innrømme at det ER gjenskinn.
Jeg har 2 små vinduer bak sitteposisjonen min og på dagen, om det er mye sol, så er det helt klart gjenskinn av disse vinduene i skjermen.
Meget irriterende på en solfylt dag, heldigvis brukes ikke tv'n uansett da
Ellers enn dette så er det ikke særlig gjenskinn, imho.
Når det kommer til innbrenning så føler jeg Pioneer'en er litt for følsom for statiske bilder, altså jeg har fått 'midlertidige innbrenninger' en del ganger nå, noe som heldigvis går vekk iløpet av en film el.l.
Men likevel, jeg ser for meg om du ser mye på samme tv-kanal, flere ganger\timer hver dag\uke så kommer logoen til å bli brent inn etterhvert.
Ellers en fin tv, angrer ikke ett sekund på kjøp
sofarytter
Aktiv
E-post
"lenny25" skrev:Noen som har bestilt Panasonic TH-42 PV600 fra NetonNet i det siste? Skulle inn og bestille men de har fjernet den fra nettsidene!
Jeg bestilte i PV 600 fra NetonNet i går tidlig. I dag fikk jeg på tlf beskjed at den ville bli levert ca 15. august, men fikk senere på dagen en mail at den først kom om 14 dager. Det står forøvrig at produktet er "enormt" populært for øyeblikket...
Det står (sto) i annonsen at det kun medfølgte engelsk bruksanvisning. Det går greit med engelsk, men det er enda bedre med norsk/dansk/svensk. Er det noen som vet om dette er å finne på nett, eventuelt har dette på fil
Amadesus
Hjemmekinosjef
E-post
Har ingen problemer med gjenskinn på min Pioneer tv her jeg nei, men så har jeg store vinduer i hele stuen, men de er på siden av tv skjermen. Når jeg har på spot lysene i taket viser disse ingen reflekser i skjermen i det hele tatt. Har kikket en god del på vanlige tv sendinger og ikke hatt noen midlertidige innbrenninger. Men har vært nøye med å kjøre anbefalte innstillinger i innkjøringsperioden for tv'n. så anbefalte innstillinger for farger, kontrast osv. på svenske hjemmekinosider. Må innrømme at de svenske sidene er supergode... Disse sidene er jo også veldig bra for all del. De svenske sidene jeg tenker på er: minhembio.com. Vet at dette innlegget egentlig er på helt feil sted og skal derfor avslutte mine innlegg om denne tv'n her nå.
puckno
Aktiv
E-post
"yallaman" skrev:Var innnom Elkjøp og Expert og så på PV60, samt LG 42PC1RR som er litt billigere (mest fordi den jæ** foten til PV60 koster 2000 spenn!). Det er vel ikke mye tvil om at Panasonic'en er en bedre skjerm! Fikk en god pris på TV'n sammen med receiver og DVD-spiller, så det er godt mulig jeg går for dette!
Hei, har sett flere her i det siste som klager på pris på fot, jeg har tipset om dette tidligere i PV60/600-trådene:
Man får tak i den peneste foten til PV60/600 (rombe/roterbar) på
http://www.amentio.no til en så lav pris som kr 527 + frakt, og i følge nettsidene har de fremdeles 21 på lager. Så å kjøpe fot til flere tusen kroner er helt meningsløst.
http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:818597
Jeg kjøpte denne og er kjempefornøyd, har også lagt ut bilde av den her på en av de tidligere sidene
Enkelte stusser på at den heter TY-ST42PX500W og ikke noe med 600, men jeg kan bekrefte at den passer perfekt, og det er også denne som listes som tilbehør på sidene til PV60 og PV500 på
http://www.panasonic.no
yallaman
Aktiv
E-post
Takk puckno!
Hvis den foten fra Amentio passer PV60, så er det jo perfekt!
Har ikke hatt tid å lese gjennom alle de lange trådene, så jeg hadde ikke fått med meg dine tidligere tips.
arefar
Aktiv
E-post
Fantastisk! Da har jeg bestilt foten fra Amentio, samt TH-37PV60 fra Elkjøp til 15 099,-. Kommer på ca. 16 k totalt for Tv, fot og frakt.. det er jeg godt fornøyd med. Bare gleder meg til jeg får Tv'en til uka
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Fint at puckno nevner dette igjen, men det er bra om folk tar seg tid til å lese igjennom tråden også. Forstår at det kan være slitsomt når tråden begynnner å bli lang, men det er litt synd de samme spørsmålene dukker opp igjen. Jeg er har også fått noen private meldinger om spørsmål som det allerede finnes svar på i denne tråden.
Kanskje vi skulle ha noe liknende som avforums.com har, der det finnes en del dedikerte tråder for spørsmål som stadig kommer opp igjen.
lenny25
Aktiv
E-post
Da var endelig PV600 bestilt!! Den koster nå 19895,- hos elprice nettbutikk og ventes inn på lager "like om hjørnet" som de sa. Får håpe det!
lenny25
Aktiv
E-post
Trenger litt hjelp! Kan noen som har denne foten "diamond shape" ta mål av den? Skal kjøpe meg en ny TV-benk og har lyst å ha alt på plass før TVen kommer på døren. Dumt å kjøpe en benk som ikke passer. Kjempefint hvis noen tar seg tid!
Edit En annen ting: Har et Canon EOS 350D som bruker Compact Flash. Ønsker å se bilder fra dette kortet på PV600. Noen som vet om det finnes en overgang fra CF til SD som ordner dette?
ksmart
Aktiv
E-post
"lenny25" skrev:Trenger litt hjelp! Kan noen som har denne foten "diamond shape" ta mål av den? Skal kjøpe meg en ny TV-benk og har lyst å ha alt på plass før TVen kommer på døren. Dumt å kjøpe en benk som ikke passer. Kjempefint hvis noen tar seg tid!
Jeg har TY-ST42P600W.
Den er 70 cm bred, 36.5 cm dyp, og tv’en står 6.5 cm over benken ferdig montert.
Jeg har derimot vurdert å kjøpe TY-ST42P60W, det er vel den med litt "brede bein". Dette pga at jeg tenkte å ha senterhøytaler liggende foran tv'en og jeg har ikke så bred tv-benk, men den diskusjonen bør jeg vel ta et annet sted i forumet.
Luciferen
Aktiv
E-post
Er det noen forskjell i billdekvalitet på PV60 og PV600?