Logo

Offisiell tråd: Panasonic PV60, PV600, PA60

Skriv et svar
8/2/2006 6:14:11 PM #526 av 923
Postet av: ziik
"arefar" skrev:
"ziik" skrev:
"arefar" skrev:
"ziik" skrev:
"ksmart" skrev:
"Øysteint" skrev:
"arefar" skrev:Panasonic TH-37PV60 til 15990,-

http://netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=170868

Det må jo være et bra alternativ for en som vil ha en Tv i 37-42 " klassen for rundt 15 lapper

Har sett frem og tilbake og vurderer seriøst å handle den her. TH-42PV60 blir fort litt i dyreste laget. Dama syns dessuten 42 " blir for stort for stua.. hehe

Jeg er på nippet til å kjøpe denne selv.. :)

Øystein

Jeg har hørt rykter om at denne har litt mer viftestøy enn pv60. Noen som vet om dette stemmer?

Kan se ut som om foten må kjøpes utenom og da blir total prisen ca 17300. Jeg ga 17000.-med fot for min pv60 42"!

Ojoj.. Det var en bra pris! Spesialavtale på lokal butikk da da eller kan du fiske frem en link?? :D

Jeg bare ringte expert og sa at elkjøp hadde pv60 42" til 16995.- og spurte om de kunne gi meg samme pris og om det var ink fot, selger sa ja på tlf og holdt av en tv til meg:) jeg hentet den etter 1 time:))

Har virkelig elkjøp hatt den så billig?

Jeg kan jo seff prøve å se om jeg får avslag på expert, for så billig som du fikk det har jeg ikke funnet på nett..

Dessuten nærmer det seg skremmende fort 18K med Tv, stativ, frakt + litt småting (selvom tv'en "bare" er 15990,-).

Ja, uten fot blir tv`n fort dyr. For en stund tilbake annonserte elkjøp, som de kaller den, pv62 42" til 16995.- men det var pluss fot! Det var nok bare flaks at jeg fikk den for 17000.- ink fot på expert. Samtidig forteller jo dette at butikkene har en del å gå på når det gjelder pris
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/4/2006 8:28:39 PM #527 av 923
Postet av: ksmart
Da var det gjort! PV62E er kjøpt inn!! Og jeg må si, den er veldig bra!! 8)

Jeg har analoge kabelsignaler fra UPC i Drammen, og det i hvert fall ikke noe dårligere med Pana'n!! (hadde en liten Luxor tidligere, kanskje ikke akkurat noe å sammenlikne med... :roll: )

Har også sett litt fotball fra SportN og det var bedre enn jeg fryktet!!

Så jeg kan trygt anbefale denne tv'n til folk med samme signaler.

Er PV62E forresten akkurat den samme som PV60? Det står nemlig PV62E bak på skjermen. Hadde nemlig lest at 62E bare var noe butikkene hadde funnet på...
8/4/2006 9:59:01 PM #528 av 923
"ksmart" skrev:Da var det gjort! PV62E er kjøpt inn!! Og jeg må si, den er veldig bra!! 8)

Jeg har analoge kabelsignaler fra UPC i Drammen, og det i hvert fall ikke noe dårligere med Pana'n!! (hadde en liten Luxor tidligere, kanskje ikke akkurat noe å sammenlikne med... :roll: )

Er PV62E forresten akkurat den samme som PV60? Det står nemlig PV62E bak på skjermen. Hadde nemlig lest at 62E bare var noe butikkene hadde funnet på...

Gratulere:) hva ga du for den? tror benevningen har noe med salgs rettighetene å gjøre uten at jeg skal si det forsikkert!
8/4/2006 10:05:13 PM #529 av 923
"ziik" skrev:
"ksmart" skrev:Da var det gjort! PV62E er kjøpt inn!! Og jeg må si, den er veldig bra!! 8)

Gratulere:) hva ga du for den? tror benevningen har noe med salgs rettighetene å gjøre uten at jeg skal si det forsikkert!

Jeg ga 18990, Elkjøp i Sandvika. Vet dette kanskje ikke er det billigste, men jeg var veldig usikker på om UPC signalene ville funke. Så finner jeg den billigere i løpet av 30 dager, så bytter jeg den bare inn og kjøper fra et annet sted!! :)
8/4/2006 10:07:18 PM #530 av 923
"ksmart" skrev:
"ziik" skrev:

Jeg ga 18990, Elkjøp i Sandvika. Vet dette kanskje ikke er det billigste, men jeg var veldig usikker på om UPC signalene ville funke. Så finner jeg den billigere i løpet av 30 dager, så bytter jeg den bare inn og kjøper fra et annet sted!! :)

Dem fleste steder tror jeg selger den til 19995.- så det er ikke så gal pris:) det viktigste er at du er fornøyd:)
8/4/2006 10:23:30 PM #531 av 923
"ziik" skrev:
"ksmart" skrev:
"ziik" skrev:

Dem fleste steder tror jeg selger den til 19995.- så det er ikke så gal pris:) det viktigste er at du er fornøyd:)

Veldig fornøyd hittil i hvert fall! Får vel gå litt mer igjennom innstillingene etter hvert. Skrudde ned kontrasten til ca 50% siden den sto ca 90%.

Må bare skru ned et bilde på veggen som nå plutselig ble veldig malplassert!! :wink:
8/4/2006 10:27:02 PM #532 av 923
"ksmart" skrev:
"ziik" skrev:
"ksmart" skrev:
"ziik" skrev:

Veldig fornøyd hittil i hvert fall! Får vel gå litt mer igjennom innstillingene etter hvert. Skrudde ned kontrasten til ca 50% siden den sto ca 90%.

Må bare skru ned et bilde på veggen som nå plutselig ble veldig malplassert!! :wink:

Hehe, ja vi måtte ommøbelere hele stua! kjøå deg den DVE plata for å kalibrere, det gjore jeg og det ble bra.
8/4/2006 10:27:07 PM #533 av 923
Postet av: Rune
PV60 og PV62 er akkurat samme modell, men de har annen modellbetegnelse. (det er INGEN tekniske forskjeller)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
8/4/2006 10:38:42 PM #534 av 923
"Rune" skrev:PV60 og PV62 er akkurat samme modell, men de har annen modellbetegnelse. (det er INGEN tekniske forskjeller)

Ingen forskjeller nei. Den er god!

Ja må nok kjøpe meg ei DVE plate, blir vel bedre da ja! Men må vel kjøre inn skjermen noen hundre timer før jeg gjør det, etter det jeg har skjønt.

Takk forresten til forumet her som har gikk meg mye innspill til valg av plasma!! :D
8/4/2006 11:39:32 PM #535 av 923
Postet av: xuax
"ziik" skrev:

Ja, uten fot blir tv`n fort dyr. For en stund tilbake annonserte elkjøp, som de kaller den, pv62 42" til 16995.- men det var pluss fot! Det var nok bare flaks at jeg fikk den for 17000.- ink fot på expert. Samtidig forteller jo dette at butikkene har en del å gå på når det gjelder pris

Litt OT

Ettersom alle større kjeder har ett grossistledd som genererer penger på bunnlinja synes jeg det som sto i kvartalsrapporten til expert asa ga ett riktigere bilde. De var misfornøyd med omsetningen i grossistleddet i norge. For å få opp den, må de nemlig bli mer prisagressive i dagens marked. Dette synes jeg de har blitt tydligere på å matche priser fra andre butikker. Det fjerner kanskje noe av marginen i grossist og butikkleddet, men den økte omsetningen kan forsvare det (hvis det går som de vil)
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
8/6/2006 12:04:36 AM #536 av 923
Postet av: aebriol
Hehe ...

Syntes bildet var ganske dårlig på vanlige tv sendinger gjennom borettslaget ganske lenge ... men så husket jeg at jeg må justere bildet for hver forskjellig input. Brukte ca samme settings som jeg fikk fra DVE, og vips ble bildet MYE bedre på vanlige tv sendinger :). Spesielt ved å drepe sharpness og automatic color adjustments settingen ble det bra.

Noen som vet hvordan jeg kan bruke samme metode til kalibrering av tv signalene som brukt på DVE ? Fant ikke akkurat noen testbilder på vanlige kanaler som lignet ... :)
8/6/2006 7:34:34 AM #537 av 923
Postet av: Rune
"aebriol" skrev:
Noen som vet hvordan jeg kan bruke samme metode til kalibrering av tv signalene som brukt på DVE ? Fant ikke akkurat noen testbilder på vanlige kanaler som lignet ... :)

Siden TV stasjonene kan sende forskjellig og at det kan være forskjell på sendere/omformere mellom deg og tv stasjonen vil det aldri bli 100% riktig uten at du får hver enkelt stasjon til å sende en time med DVE.

Det du kan gjøre er å koble DVD spilleren til VHS spilleren og la VHS spilleren stå på scartinngangen som DVD spilleren er tilkoblet og deretter finne fram videospilleren på TV via antenneinngangen. (velge videokanal)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
8/6/2006 11:36:38 AM #538 av 923
Postet av: aebriol
Takker for svar :)

Får se om jeg får lånt meg en gammel vhs spiller for å teste dette.
8/9/2006 8:37:38 AM #539 av 923
Postet av: yallaman
Til dere som er så heldige å eie en PV60 eller 62 eller som har sammenliknet disse med andre plasmaer:

Hvordan er støyen (vifte og/eller strømforsyning)?
Hvordan er det med refleksjoner fra andre lyskilder i glassplata på fronten?
8/9/2006 10:07:21 AM #540 av 923
"yallaman" skrev:Til dere som er så heldige å eie en PV60 eller 62 eller som har sammenliknet disse med andre plasmaer:

Hvordan er støyen (vifte og/eller strømforsyning)?
Hvordan er det med refleksjoner fra andre lyskilder i glassplata på fronten?

Hei!

Jeg har en PV 62E, og jeg kan si èn ting: viftestøyen er ikke-eksisterende! Jeg sitter ca 3 m fra tv og her om dagen prøvde å legge merke til støyen. Syntes jeg hørte en summing, men det var bare gulvlampa som bråka! Etter jeg slo av den, ble det tyst som i graven :)

Når det gjelder gjenskinn i glassplata så er det noe. Hvis du ser mye filmer i dagslys med sol rett på tv'en så kan det nok være litt irriterende, men det er det vel på alle tv'er.

Var innom Siba i går, og jeg må si: PV 60 var den desidert beste tv'en der. Den sto også ved siden av PV 600 og jeg synes faktisk pv 60 var bedre!!
Skriv et svar