Johnny Boy
Aktiv
E-post
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"Johnny Boy" skrev:http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?IId=173628
Pv600 til under 20 000! 19 990 for å være presis.
Nesten for godt til å være sant, men neotonnet virker seriøs. Fikk brosjyre fra Elkjøp i dag der de annonserer PV600 til 24995,- og da skriver de at 3 dagers prisgaranti ikke gjelder.
Her er det bare å bestille for dere som vurderer PV600.
Kjell
Aktiv
E-post
NetonNet har butikker i Sverige og Tyskland, og nå også Norge. Har selv vær i deres butikker i Borås og Ullared, hvor jeg kjøpte en DVD opptaker en gang. Helt ok / seriøse å handle med. Fint at noen presser de større kjedene. Hadde jeg ikke kjøot PV60 hadde jeg helt klart kjøpt denne til den prisen.
ksmart
Aktiv
E-post
"bomholt" skrev:"Johnny Boy" skrev:http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?IId=173628
Nesten for godt til å være sant, men neotonnet virker seriøs. Fikk brosjyre fra Elkjøp i dag der de annonserer PV600 til 24995,- og da skriver de at 3 dagers prisgaranti ikke gjelder.
Man må dog kjøpe bordstativ separat, og det kan jo bli noen tusen, men bra pris ja!
Ellers selger Elkjøp Drammen Stormarked denne til 22.750 kr INKL. bordstativ! (husker ikke helt hvilket stativ, var vel TX et-eller-annent (er det stativet med litt Charlie Chaplin bein
ziik
Aktiv
E-post
"ksmart" skrev:"bomholt" skrev:"Johnny Boy" skrev:http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?IId=173628
Man må dog kjøpe bordstativ separat, og det kan jo bli noen tusen, men bra pris ja!
Ellers selger Elkjøp Drammen Stormarked denne til 22.750 kr INKL. bordstativ! (husker ikke helt hvilket stativ, var vel TX et-eller-annent (er det stativet med litt Charlie Chaplin bein
Er veldig glad jeg fikk pv60 for 17000.- ink H-fot eller så hadde jeg blitt deppet nå pga prisen på pv600.
ziik
Aktiv
E-post
Er litt fortvilet her. Har sett en del på film på min pv60 de siste ukene.
Er en ting jeg har merket meg mensom er litt vanskelig å forklare men jeg skal prøve. Virker som om problemet for det meste er i sener med farge kombinasjonen grått og svart.
Hvis det for eks er et nerbilde av en person så ser det ut som om fjeset og håret til personen er delt opp i to lag. Fjeset og håret svømmer på en måte!! Noen som har en anelse om hva jeg mener? jeg ser det ihverfall meget godt.
puckno
Aktiv
E-post
"ksmart" skrev:"bomholt" skrev:"Johnny Boy" skrev:http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?IId=173628
Dette er jo en kjempepris på tv'en fra netonnet.
Ang bordstativ og kjøpe dette separat til 'flere tusen kroner' - bordstativet som netonnet annonserer på samme side til 2490,- Panasonic TY-ST42PX500 , selger amentio.no til 537,- kjøpte mitt derfra og fikk det kjapt.
http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:818597
Amadesus
Hjemmekinosjef
E-post
Lurer fælt på å kjøpe PV600 hos Elkjøp eller Siba i Trondheim nå for 22995 kroner inkludert bordstativ. Dette er vel en god pris fra butikk, regner med å måtte betale litt ekstra fra butikk, men synes det er litt merverdi i dette da det er mye enklere å forholde seg til en konkret butikk ved eventull reklamasjon, samt at ved å bestille over nettet kommer jo frakt på en 7-800 kroner i tillegg.
Noen synspunkter?
Det jeg er mest redd for er refleksjoner i skjermen, da jeg skal benytte skjermen på en stue med store vinduer. Disse vinduene vil være en ca. 6-7 meter fra tv'n og på tv'ns høyre side. Noen som har erfaringer?
PS. I dag så jeg den største Plasma jeg noen gang har sett. Det var hos Expert på Lade i Trondheim. Den var 63", av Samsung og kostet vist ca.70 000. Fy F....... Den var svææææær!!!!
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Amadeus
Les innlegget mitt om min erfaring med PV600 angående refleksjoner.
Amadesus
Hjemmekinosjef
E-post
Er det noen som har sett PV60 og PV600 ved siden av hverandre eller sett noen test av PV600 noe sted? Lurer veldig på om PV600 er verdt de 6000 kroner ekstra, betaler man for designet, sd kort og bedre lyd samt PIP eller gir PV600 også bedre bildekvalitet og bedre bildeprosessor?
Savner veldig en test av PV600.
ksmart
Aktiv
E-post
"Amadesus" skrev:Er det noen som har sett PV60 og PV600 ved siden av hverandre eller sett noen test av PV600 noe sted? Lurer veldig på om PV600 er verdt de 6000 kroner ekstra, betaler man for designet, sd kort og bedre lyd samt PIP eller gir PV600 også bedre bildekvalitet og bedre bildeprosessor?
Jeg har sett PV 60 og PV 600 ved siden av hverandre. Tv'ene var innstilt helt likt ifølge selgeren (som virket som han visste hva han pratet om ). Pv 60 var på en måte litt gråere, og pv 600 var en del skarpere på svart- og hvitfargene. Likevel syntes jeg faktisk pv 60 gjorde det veldig bra! Synes at med de innstillingen så var pv 60 helt på høyde. Men det hele kan ha noe med at pv600 er skarpere generelt og at helt like innstillinger da ikke er til pv 600 sin fordel. ... men en test hadde vært veldig bra ja.!
Andepande
Aktiv
E-post
"bomholt" skrev:Da har endelig fått PV600 på vegg. Etter og ha prøvd to veggfester som ikke passet (se tidligere i tråden), fikk jeg et orginalt Panasonic feste (TY-WK42X60).
Feste passer, men det er ikke mer enn akkurat. Her har Panasonic gjort en elendig jobb. I bruksanvisningen står det at det må være minst 7cm fra vegg til skjerm. Dette orginale veggfeste bygger egentlig litt for lite. Resultatet blir at ferritkjernen til strømkabelen (den svarte klumpen), blir liggende i klem med veggen. Det er helt umulig å bruke tilt funksjonen som feste har. Fordelen er selvfølgelig at skjermen bygger minimalt av det den kan utifra veggen (ser bra ut).
En løsning kan være å bytte strømkabelen med en uten ferritkjerne, men dette er for dårlig Panasonic! Veggfeste eksisterte allerede, og de har laget skjermen slik at den knapt passer. Årsaken er den rumpen som skjermen har.
Skal man ha noe som passer skikkelig, bør man kjøpe et veggfeste som bygger mer ut. Vogels har flere. Det negative da er at skjermen kommer lenger utifra veggen og det er ikke like stilig.
Jeg har akkurat samme oppsett og har krøllet ferrittkjernen inn i hulrommet der strømkabelen settes inn. En årsak til at det er så trangt med det TY-WK42X60 og pv600 kan være at det virker som det opprinnelig er et pv500 feste som tilfeldigvis passer på pv600. I veiledningen for festet, stod ikke pv600 nevnt, kun pv500, pa50, altså 50/500-serien. Og i manualen til pv600 står ikke TY-WK42X60 som et alternativ for veggfeste, men to andre modeller (med og uten tilt).
Andepande
Aktiv
E-post
"Amadesus" skrev:Er det noen som har sett PV60 og PV600 ved siden av hverandre eller sett noen test av PV600 noe sted? Lurer veldig på om PV600 er verdt de 6000 kroner ekstra, betaler man for designet, sd kort og bedre lyd samt PIP eller gir PV600 også bedre bildekvalitet og bedre bildeprosessor?
Har hatt pv600 i 1,5 uke og var i dag innom lefdal. Da så jeg pv60 og jeg synes ikke designet på pv60 er så veldig dårligere enn pv600. Det er mest det store sølvpartiet på undersiden man ser forskjell på, og jeg mener det ikke er verd mange kroner å velge pv600-designet fremfor pv60. Alt blir en vanesak. Personlig synes jeg pioneer knuser alle på design, så vurderer du ikke pioneer, bør ikke design være avgjørende. Lyden derimot er jeg veldig veldig fornøyd med på pv600, vet ikke hvordan den er på pv60, men den har ikke like bra lyd har jeg lest
Amadesus
Hjemmekinosjef
E-post
Kjøpte Pioneer PDP436FDE i dag. Virker supert så langt, så på de svenske minhembio sidene der mange hadde klaget på problemer med de-interlace (hva nå enn det er) på PV60 og PV600 modellene, samtidig som jeg var veldig skeptisk til designet. Pioneer modellen takler mine kabel tv signaler supert. Ingen problemer. Men jeg vurderte seriøst Panasonic sine modeller mot denne i lang tid.
ziik
Aktiv
E-post
Her er hva jeg har. Ikke så mye ennå men blir mer etter hver håper jeg:)
Panasonic PV60
Panasonic dvd s-52 m/progresiv scan
Kabel fra dvd til tv: Monster hdmi
Parabol
Bilde 1366.jpg (
366.912109375 KB) Vist 1242 ganger