Logo

Offisiell tråd: Panasonic PV60, PV600, PA60

Skriv et svar
7/11/2006 7:46:28 PM #466 av 923
Postet av: orso
"øivindo" skrev:Heisan har nu PV60 ser at tv3 logoen henger seg igjen på tven når reklamen kommer spesielt når det blir reklame der det vises hvit bilde da ser jeg logoene men vises en stund å så blir dem borte.har justert ned alt av kontrast etc.. Fikk tv3 logoen brent fast etter at jeg hadde brukt DVE platen men TV3 logoen er forsvunnet nu...

Ser også at så å si alle logoene kan henge seg fast..
Er dette innbrenning eller?

Nei, det kalles ikke innbrenning. Det er image redention (midlertidig innbrenning). Det er vanlig på mange plasmaer. Så lenge det forsvinner kjapt igjen ved kanalskifte e.l. så er det ikke et problem. Litt rart at det kom etter så lang tid. Vanligvis opplever man det mest i begynnelsen, i innkjørings perioden. Hva ble kontrast og lysstyrke stilt til etter at du brukte DVE?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/11/2006 8:14:33 PM #467 av 923
Postet av: øivindo
"bomholt" skrev:
"øivindo" skrev:Heisan har nu PV60 ser at tv3 logoen henger seg igjen på tven når reklamen kommer spesielt når det blir reklame der det vises hvit bilde da ser jeg logoene men vises en stund å så blir dem borte.har justert ned alt av kontrast etc.. Fikk tv3 logoen brent fast etter at jeg hadde brukt DVE platen men TV3 logoen er forsvunnet nu...

Ser også at så å si alle logoene kan henge seg fast..
Er dette innbrenning eller?

Nei, det kalles ikke innbrenning. Det er image redention (midlertidig innbrenning). Det er vanlig på mange plasmaer. Så lenge det forsvinner kjapt igjen ved kanalskifte e.l. så er det ikke et problem. Litt rart at det kom etter så lang tid. Vanligvis opplever man det mest i begynnelsen, i innkjørings perioden. Hva ble kontrast og lysstyrke stilt til etter at du brukte DVE?

kontrast 95% og lysstyrke ca 75% men justerte dette litt ned.. men som sagt forsvinner dette etter en liten stund ved kanalskifte kandet bare sees på hvit skjerm en liten stund.Har justert ned alt av kontrast etc.. til under 50% men ser av og til litt antydning image redention av kanal logoene.
7/11/2006 8:26:09 PM #468 av 923
"kontrast 95% og lysstyrke ca 75%"
Det var utrolig høye verdier! Har ikke brukt DVE skikkelig enda selv, men har så vidt brukt den korte versjonen som Gorm har laget. Fikk lysstyrke på under 50%, men testen med kontrast forsto jeg ikke helt (satte den til ca. 50%). Men 95% høres ikke riktig ut. Da skjønner jeg at du fått litt problemer.
7/11/2006 8:42:02 PM #469 av 923
Postet av: øivindo
"bomholt" skrev:"kontrast 95% og lysstyrke ca 75%"
Det var utrolig høye verdier! Har ikke brukt DVE skikkelig enda selv, men har så vidt brukt den korte versjonen som Gorm har laget. Fikk lysstyrke på under 50%, men testen med kontrast forsto jeg ikke helt (satte den til ca. 50%). Men 95% høres ikke riktig ut. Da skjønner jeg at du fått litt problemer.

Jepp...Har som sagt nu alt under 50% Blir vel å kjøre dette noen mnd så får jeg se..Om jeg tør å kjøre kontrasten og lysstyrken opp igjen.men d blir ikke opp til 95%!!
TV3 logoen varte noen dager før den forsvant."vasket" tven med snøstorm.
7/12/2006 10:40:09 AM #470 av 923
Har fått lånt meg et digital kamera og legger ut noen bilder av PV600
Bilde filene var for store til og legges ut her, har lagt de på denne linken:
http://omholt.blogspot.com/

Bildene er litt små, men de gir et inntrykk.
7/13/2006 11:53:30 PM #471 av 923
Postet av: puckno
"bomholt" skrev:Har fått lånt meg et digital kamera og legger ut noen bilder av PV600
Bilde filene var for store til og legges ut her, har lagt de på denne linken:
http://omholt.blogspot.com/

Bildene er litt små, men de gir et inntrykk.

Som nybakt PV600-eier får jeg vel følge opp med et par bilder jeg også, fikk satt opp TVen i dag! Tatt med mobilkameraet, litt grøtete. tv2.jpg tv2.jpg ( 100.1396484375 KB) Vist 1761 ganger tv1.JPG tv1.JPG ( 233.828125 KB) Vist 1761 ganger
7/14/2006 6:18:09 AM #472 av 923
Postet av: lenny25
Kjenner jeg kribler etter å få kjøpt min også! Kjøper når jeg kommer fra ferie. Hvor mye betalte dere? Driver og tenker på å kjøpe i Sverige for å spare noen kroner...

Er dere fornøyde så langt? :D
7/14/2006 9:32:12 AM #473 av 923
"lenny25" skrev:Kjenner jeg kribler etter å få kjøpt min også! Kjøper når jeg kommer fra ferie. Hvor mye betalte dere? Driver og tenker på å kjøpe i Sverige for å spare noen kroner...

Er dere fornøyde så langt? :D

Hei. Sakene på bildet kjøpte jeg på denne måten:

TV: NOK 21495 på Nordby Digital (http://www.norbydigital.se) (butikken ordner selv alt med fortolling osv) + Frakt NOK 350,- (de frakter med NorCargo, virket ok, tv fraktet stående montert på pall) Prisene i Norge ligger vel fra 23 til 28? Forskjell er bl.a. 3 års reklamasjonstid i Sverige mot 5 års reklamasjonstid i Norge. Ellers er 2 års pan-european garanti det samme.

TV-stativ: TY-ST42PX500 NOK 537,- + Frakt 119,-
Fant dette billigst på Amentio. Butikkene skal stort sett ha mye mer.
http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:818597

Bordet det står på er IKEA; "Bestå" benk 120x49x29 Brunsort til 349,- pluss "Inreda" 2-pack ben til 3 x 29,-

Har bare fått testa det et døgn nå. Kjører foreløpig analog kabel-tv fra UPC, og merker at det ikke er alle kanalene som har like bra signaler. Hadde vært moro å teste digital-tv nå! Er ellers godt fornøyd så langt. DVD er helt rått. (Men jeg er ingen utpreget 'entusiast' fra før og har ikke så mye å sammenligne med - kommer fra en gammel 4/3 CRT, så det meste virker fett på meg nå! Så styrker og svakheter ifht konkurrenter osv vil jeg ikke vært så flink til å finne) TV'en ser bra ut i stua. Skal ta en runde med DVE for kalibrering og få testet ut litt mer.
7/14/2006 10:42:28 AM #474 av 923
Postet av: dejavu
Jeg observerte denne til 21900 på Siba forleden. Da er det vel like bra å løpe i butikken,fremfor å bestille på nettet...
7/14/2006 12:44:09 PM #475 av 923
Postet av: lenny25
Hvilken Siba-butikk var det? Er de forpliktet til å ha samme pris over hele landet?
7/14/2006 1:17:57 PM #476 av 923
"lenny25" skrev:Hvilken Siba-butikk var det? Er de forpliktet til å ha samme pris over hele landet?

Siba har denne til 22 995,- på nettbutikken, inkludert det H-formede fotstativet (http://www.hai-end.com/images/ty-st42p60w.jpg)
7/14/2006 1:35:12 PM #477 av 923
Postet av: aebriol
Bestilte min PV600 fra Nordby Digital (nordbydigital.se). Inkludert et veggfeste (skal bli interessant å se om det passer, et fra Vogel) kom det på 23 378 inkludert levering på dør fra Norcargo.

Sendte bestilling forrige torsdag og hadde TVen i dag etter at jeg ikke orket å vente på levering tirsdag men hentet den hos norcargo selv.

Ikke pris men mangel av innrapportering til et kontor var årsaken til at jeg bestilte fra sverige. Og veldig godt fornøyd med servicen til nordby digital og norcargo som hjalp meg med å få den i hus fortest mulig.

Mulig jeg må trekke mine ord tilbake når jeg får testet den skikkelig selvfølgelig, men akkurat nå er humøret på topp ... får dessverre ikke testet den da jeg drar på ferie om 90 minutter, men men :).
7/14/2006 5:36:18 PM #478 av 923
Postet av: dejavu
"lenny25" skrev:Hvilken Siba-butikk var det? Er de forpliktet til å ha samme pris over hele landet?

Hei.
De er sikkert ikke forpliktet til noen verdens ting. Den aktuelle butikken er SIBA på Kvadrat i Sandnes.Så den utstilt til den prisen(21900) senest for èn time siden....
7/16/2006 11:11:01 AM #479 av 923
Postet av: MH434
Har akkurat fått PV600'n i hus+ en Panasonic DVD S97.

Jeg lurer på om den HDMI kabelen som følger med DVD spellern er god nok for best mulig bilde? Hvis det finnes noe bedre, bare kom med forslag.

Kjører folk på 625p, 750p, 1125i?
7/16/2006 6:43:42 PM #480 av 923
Postet av: ziik
Har nå kjørt dve kalibrerings plate på min pv60.
har kjørt den to ganger og kommer til ca samme resultat begge gangene.
Resultatene jeg kommer til er:

kontrast ca 60-70 %
farge ca 40-50 %
lysstyrke ca 40-50 %
skarphet ca 40%

farge og lysstyke er helt like mens skarpehet er lavere.

høres dette greit ut eller er min øyne helt ute å kjører?
Skriv et svar