Logo

Offisiell tråd: Panasonic PV60, PV600, PA60

Skriv et svar
6/28/2006 7:07:18 AM #421 av 923
Postet av: ziik
"Lord of Moria" skrev:Heisan. Min første post på dette forumet.
Endelig har jeg kastet meg på flatskjermbølgen og gått til innkjøp av en PV60. Ble utrolig impnert av bildet og er mer enn fornøyd med kjøpet.

Etter en runde hos både Elkjøp og Expert fikk jeg til slutt et bordstativ til 1.500,- med på kjøpet. Totalpris for TV+bordstativ 16.995 hos Elkjøp Stormarked i Drammen. :D

Gratuelere med ny tv:)
Du mener foten og ikke et bord til 1500.- eller??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/28/2006 7:16:06 AM #422 av 923
Postet av: Lord of Moria
"ziik" skrev:
Endelig har jeg kastet meg på flatskjermbølgen og gått til innkjøp av en PV60. Ble utrolig impnert av bildet og er mer enn fornøyd med kjøpet.

Etter en runde hos både Elkjøp og Expert fikk jeg til slutt et bordstativ til 1.500,- med på kjøpet. Totalpris for TV+bordstativ 16.995 hos Elkjøp Stormarked i Drammen. :D

Jepp, mener selvfølgelig en fot til 1.500,- :oops:

Ser at mange klager på designet, men synes dette er helt greit. Noe har de tross alt spart på for å få prisen ned. Tar seg mye bedre ut hjemme i stua enn på veggen hos elkjøp hvor de henger side om side med mye dyrere modeller.
6/28/2006 7:20:08 AM #423 av 923
"Lord of Moria" skrev:
"ziik" skrev:

Jepp, mener selvfølgelig en fot til 1.500,- :oops:

Ser at mange klager på designet, men synes dette er helt greit. Noe har de tross alt spart på for å få prisen ned. Tar seg mye bedre ut hjemme i stua enn på veggen hos elkjøp hvor de henger side om side med mye dyrere modeller.

Ja, enig med utseendt. Før jeg kjøpte tv`n så hadde jeg sverget på at denne skulle aldri inn i mitt hus. Men til slutt så ble jeg så desperat etter ny tv og til 17000.- var det ikke så mye annet bra og velge mellom. Nå har jeg faktisk begynt å venne meg til tn`n og syntes den er mye finere hjemme enn i butikken:)
6/28/2006 3:05:57 PM #424 av 923
Postet av: spkstrp
Syntes den var temmlig kjip designet også, men etter en stund begynte jeg synes den ser bra ut - til og med i butikken! tror det er en modningsfase..
6/29/2006 9:52:17 PM #425 av 923
Postet av: letterman
Hva er forskjellene på PV60 og PV62?

Ser at Elkjøp selger Panasonic TH42PV62E til 16 995,- som såkalt internettpris nå: http://tinyurl.com/j45kp

Får man det rimeligere?
6/29/2006 10:33:20 PM #426 av 923
Postet av: xuax
Ingen forskjell fra tilbudet du får i butikk. TV'en selges separat, bord eller veggfeste må kjøpes utenom
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
6/30/2006 1:34:07 PM #427 av 923
Postet av: LeGranDuc
"letterman" skrev:Hva er forskjellene på PV60 og PV62?

Ser at Elkjøp selger Panasonic TH42PV62E til 16 995,- som såkalt internettpris nå: http://tinyurl.com/j45kp

Får man det rimeligere?

Mener det stod tidligere i denne tråden, men det er kun navnet som er forskjellig.
Trying is the first step towards failing!
7/2/2006 12:58:26 PM #428 av 923
Lørdags kvelden var første kveld med dvd titting, så på den nye king kong på min pv60. Bildet var helt king kong det også:)) Første dagene stod tv`n slik til at jeg fikk gjenskinn men etter å ha ommøbelert stue og satt tv`n i en mørk krok ble alt mye bedre. Før jeg flyttet tv`n hadde jeg en dobbel verandadør som jeg så i tv`n heletiden men nå er alt bra:)
Så et lite tips, sliter du med mye lys i stua kan faktisk denne tv`n bli en plagånd pga gjennskinn. Det lønne seg å plassere tv`n slik at det ikke er noen vinduer som kan sees i skjermen.
7/2/2006 11:47:09 PM #429 av 923
Postet av: letterman
"ziik" skrev:Lørdags kvelden var første kveld med dvd titting, så på den nye king kong på min pv60. Bildet var helt king kong det også:)) Første dagene stod tv`n slik til at jeg fikk gjenskinn men etter å ha ommøbelert stue og satt tv`n i en mørk krok ble alt mye bedre. Før jeg flyttet tv`n hadde jeg en dobbel verandadør som jeg så i tv`n heletiden men nå er alt bra:)
Så et lite tips, sliter du med mye lys i stua kan faktisk denne tv`n bli en plagånd pga gjennskinn. Det lønne seg å plassere tv`n slik at det ikke er noen vinduer som kan sees i skjermen.

Er dette noe som gjelder PV60 spesielt eller Plasma-skjermer generelt? Jeg sliter litt med gjenskinn på min CRT-skjerm som står med ryggen til vindu nå, men dette vil altså bli merkbart verre med PV60? Et argument MOT innkjøp der altså. Eller et argument for ommøblering...
7/3/2006 8:25:32 AM #430 av 923
Postet av: orso
"letterman" skrev:
"ziik" skrev:Lørdags kvelden var første kveld med dvd titting, så på den nye king kong på min pv60. Bildet var helt king kong det også:)) Første dagene stod tv`n slik til at jeg fikk gjenskinn men etter å ha ommøbelert stue og satt tv`n i en mørk krok ble alt mye bedre. Før jeg flyttet tv`n hadde jeg en dobbel verandadør som jeg så i tv`n heletiden men nå er alt bra:)

Er dette noe som gjelder PV60 spesielt eller Plasma-skjermer generelt? Jeg sliter litt med gjenskinn på min CRT-skjerm som står med ryggen til vindu nå, men dette vil altså bli merkbart verre med PV60? Et argument MOT innkjøp der altså. Eller et argument for ommøblering...

Hovedårsaken til at man får mer gjenskinn på plasma er at oveflaten er større enn en crt. Noen plasmaer har mindre gjenskinn enn andre. PV60 er ikke blandt de beste her. LCDer har ikke gjenskinn i det hele tatt.
7/3/2006 8:55:37 PM #431 av 923
Postet av: MH434
Har fått tilbud på en PV600 til 23500.-

Er det vært å gå for?
7/3/2006 9:19:26 PM #432 av 923
Postet av: puckno
"MH434" skrev:Har fått tilbud på en PV600 til 23500.-

Er det vært å gå for?

Dette er vel ikke så helt uriktig ifht norske priser, selv om jeg tror det skal enda litt ned om en stund.

Jeg kjøpte PV600 i går, kan gi noen tips ut fra mine anskaffelser:

TV'en kjøpte jeg på Nordby Digital utenfor Strømstad(http://www.nordbydigital.se), til NOK 21 495,- Får samme garantier som ved kjøp i Norge (2 år, nordisk), men må leve med svensk reklamasjonsperiode - der er den 3 år vs 5 år i Norge. Så kan man vurdere hvor mye det er verdt i kroner og øre. I tillegg kommer frakt - inn døra til NOK 350. De sender med NorCargo.

Jeg tok turen over for å ta en titt, håpet de hadde PV600 i utstilling, har ikke helt kommet over dette i Norge ennå. De hadde ikke dette, fikk kun gløttet litt på en 37'' på vei ut til kunde. Selve butikken ligger midt på det digre shoppingsenter-området på Nordby mellom Svinesund og Strømstad og selger vel stort sett kun til nordmenn tipper jeg.

I forhold til stativ så gikk jeg for et tips tidligere på dette forumet:
http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:818597

Det står på Amentio sine sider at dette er for PV500 men ser man på Panasonic sine norske sider vil man se at dette også oppføres som en del av tilbehørsutvalget til PV600. Ref også tidligere tråder her på forumet som om ikke annet bekrefter at dette passer ifht PV60.

Stativet ble bestilt i går og jeg ser at det ble sendt i dag, så jeg har det vel om kort tid. Pussig så er dette stativet mye høyere priset andre steder, og forhandler jeg snakket med sa at de hadde en inn-pris på dette stativet som ligger over det Amentio selger det for ut til kunde (dog vanskelig å vite om man skal tro på forhandlere). Kanskje Amentio har gjort et godt partikjøp på et eller annet tidspunkt.

Jeg kan legge ut bilde av hvordan stativet funker med TV'en når jeg har sakene i boks - antageligvis ila kommende helg.
7/4/2006 6:25:10 PM #433 av 923
Postet av: MH434
Hva er heter bordtypen som er avbildet av PV600 på panasonics hjemmeside. Rombe eller H?
7/4/2006 9:59:08 PM #434 av 923
Postet av: puckno
"MH434" skrev:Hva er heter bordtypen som er avbildet av PV600 på panasonics hjemmeside. Rombe eller H?

Hvis det er denne du tenker på:
http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu ... index.html
så er vel det rombe,

mens H-stativet ser slik ut:
http://www.elprice.no/Product/ProductIn ... &cid=5428#
7/5/2006 1:52:07 PM #435 av 923
Postet av: orso
Fikk 42PV600 i går. Fikk med et B-Tech veggfeste. Dette bygget for lite ut slik at klumpen nederst kom borti veggen. Byttet feste til et Func veggfeste som var blitt brukt til PV500. Dette passet heller ikke! Utrolig irriterende. Målet passet rett og slett ikke i skruehullene til skjermen.
Ringte til butikken som ringte meg tilbake etter litt sjekking. De fant ut det samme som meg og hadde kontaktet Panasonic. Panasonic hadde visst fått masse tilbakemeldinger på universale veggfester som ikke passet til PV600. Butikken har nå bestilt orginalt veggfeste. Skjermen min står plassert på isopor så lenge.
Er det noen som har kjøpt universalt veggfeste og fått det til å passe?
Den orginale vil selvfølgelig passe, men det har desverrre bare skruehull på sidene. Da må man bruke de skruehullene og det begrenses seg i forhold til å skru i stenderverk. Kjedelig, men jeg tror jeg festet min rett i sponplatene.
Skriv et svar