Logo

Offisiell tråd - Onkyo TX-SR505, 605, 805, 875 og 905

Skriv et svar
12/14/2007 7:08:08 PM #16 av 51
Postet av: kjelle
jeg kjøpte min 805 via bmaudio.no anbefales på det varmeste. utrolig god service og priser ;)
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/7/2008 7:21:16 PM #17 av 51
Postet av: teebee
hei rune. du skrev noe i en annen tråd at onkyo gir dårligere bilde på hdmi siden den legger på menyer. kan du si noe mere om det, eller har andre noen erfaringer med dette?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/7/2008 7:27:32 PM #18 av 51
Postet av: Rune
"teebee" skrev:hei rune. du skrev noe i en annen tråd at onkyo gir dårligere bilde på hdmi siden den legger på menyer. kan du si noe mere om det, eller har andre noen erfaringer med dette?


Onkyo har hatt en feil som har gjort at fargene har forandret seg når man kjørte HDMI signalet igjennom. Dette skal ha blitt fikset (er vist grunnen til at det har vært vanskelig å få tak i de de to siste månedene da de har blitt oppgradert). En løsning er vist å disable OSD menyen på receiveren hvis man har den gamle typen.

Jeg har ikke prøvd dette selv men bare fått det referert av en kjenning som har denne og har problemet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/7/2008 7:37:29 PM #19 av 51
Postet av: teebee
hmm må teste litt etter kampen er over. vet du vilke fargefeil det er? for mørkt, for lyst eller helt feile farger? kjøpte min 605 i oktober så har sikkert gammel type. kjedeli om det er store feil så man må kjøpe en ny.

[edit]
har lekt litt med osd instillingene uten at jeg så noen forskjell. kjører pip på dekoder (hdmi) - reciever - tv og dekoder (scart) - hdd recorder - tv og der er det fargeforskjeller, men trur det skyldes tv's farge instillinger.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/7/2008 8:20:37 PM #20 av 51
Postet av: Rune
Tror muligens det bare gjaldt 875 og 905. (de med Reon)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/7/2008 8:24:05 PM #21 av 51
Har også hørt om dette problemet, men det var at det ble dårligere sortnivå gjennom reciveren. Løsningen var å sende den på reperasjon. Tror ikke dette er ett utbredt problem, men noen tilfeller har jeg hørt om.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/9/2008 4:21:01 PM #22 av 51
Postet av: petre2006
"Rune" skrev:Tror muligens det bare gjaldt 875 og 905. (de med Reon)


Mener også å lest dette ett sted ang. Reon chippen i Onkyo. De midre modellene er vel utstyrt med Faroudjia?

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/9/2008 11:54:20 PM #23 av 51
Postet av: boly
Problemet gjalt 875 og 905, dette er fikset på de siste leveransene. Vet ikke hvordan de som kjøpte tidlig får fikset dette men regner med det er en smal sak.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/14/2008 6:50:09 PM #24 av 51
Postet av: Baal-Zebub
Firmware update for 605 er nå tilgjengelig på følgende offisielle link: http://www.eu.onkyo.com/firmware/firmwa ... 771160.php
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/16/2008 12:36:28 PM #25 av 51
Postet av: MindWaste
"boly" skrev:Problemet gjalt 875 og 905, dette er fikset på de siste leveransene. Vet ikke hvordan de som kjøpte tidlig får fikset dette men regner med det er en smal sak.


Stemmer at dette skal være fikset. På de leveranser av 875/905 som er "fikset" står det visstnok en "P" på esken der strekkoden står. Jeg har hvertfall ikke merket noe problem med sortnivå det lille jeg har prøvd min 875 med W10000.
(Ja på min eske står det "P" :wink: )
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/21/2008 11:02:30 PM #26 av 51
Postet av: kark
Hvordan er d med HDCP gjennom disse forsterkerene?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/23/2008 10:48:14 PM #27 av 51
Postet av: kark
Bump!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/24/2008 5:54:09 PM #28 av 51
Postet av: larax
Har endelig krøpet til korset og handla en ps3.
Jeg har en Onkyo 905 reciver.
Har koblet opp ps3'n med HDMI og har handlet 2 blu-ray filmer.
Den nyeste Pirates of the caribbean og Die hard 4.
Kan jeg få den nye hd lyden ut av ps3'n?
I displayet på onkyoen ser det ut som om den bare registrerer lyd i de to fronthøytalerene mine og at reciveren velger da pro logicII x movie og jeg kan også velge alle de andre "kunstige" lydformatene.
Jeg har satt op ps3'n til å sende ut lineær pcm og valgt ukomprimert pcm på filmen(Pirates)
Noen som kan hjelpe???
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/24/2008 7:02:23 PM #29 av 51
Den kan ikke overføre de nye HD-lydformatene som Dolby TrueHD og DTS HD Master Audio til en receiver som kan dekode lydsystemene, PS3 konverterer de nye høyoppløste lydformatene til PCM; som er i utgangspunktet like bra. Du må bruke en HDMI kabel for å utnytte dette, helst version 1.3 da også får automtaisk lipsync. Les mer om dette i guiden.

En annen ting er å huske å aktivere dette i menyen i PS3 og på filmen. Du har forresten plukket en meget fin utsyrliste og filmene som er nevnt er en av de beste filmene kvalitetsmessig jeg har sett. Del gjerne med oss andre her:
viewtopic.php?f=27&t=9357
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/24/2008 8:25:32 PM #30 av 51
"kark" skrev:Hvordan er d med HDCP gjennom disse forsterkerene?


HDCP er en forkortelse for High-bandwidth Digital-Content protectioner, hensikten med dette er å beskytte digital materiale som overføres via DVI og HDMI først og fremst mot kopierte filmer. Det HDCP gjør er å kryptere signalet mellom videokilden og fremviser. Har ikke feks skjermkortet støtte for HDCP blir det problemer med avspilling. Jo, Onkyo modellene i denne tråden er utstyrt med HDCP.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar