Logo

Offisiell tråd: 7. generasjon Pioneer

Skriv et svar
11/16/2006 8:13:50 PM #46 av 74
Postet av: Caveman
"Max_Power" skrev:
"Caveman" skrev:Fik den idag for 23 000 i Elkjøp 8) incl bordstativ...

Prisen er ellers 25 000 i elkjøp men selger sa pris før han sjekkete den - da han så rigtig pris sa han : Du får den nu til 23 000 som avtalt hehe

Leveres på Fredag


Hva fikk du for 23 000,-?


ups glemte det ja - jeg fik denne:

Pioneer PDP 427XA med bordstativ
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2006 7:49:57 AM #47 av 74
Postet av: RockyIII
Har endelig bestemt meg for å kjøpe Plasma..

Har da sett på pioneer 427XA , panasonix pv600 og panasonic pv60.

Er mest keen på pioneer 427XA pågrunn av design og den har bedre farger enn panasonicen som igjen har bedre sortnivå.

Hva burde jeg velge? noen andre tver under 22 000 som jeg burde tenke på?

Film kvaliteten er viktigst for meg, så da er vel pioneeren best? kommer til å bli spilt en del på den også...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2006 10:10:29 AM #48 av 74
Postet av: Max_Power
For dere som er redde for innbrenning.

"How Many Plasma Users Experience Burn-In?
In fact, not many. Recent technologies make modern plasma displays much more resistant to permanent image retention. A research sponsored by Pioneer Electronics demonstrates that leaving a static image for 48 hours did cause a clearly visible image retention on all three of their test plasmas, but running a movie loop for 24 hours removed all signs of the after-image."

Betryggende ord :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/5/2006 10:43:23 AM #49 av 74
Postet av: RockyIII
Det er det=)

Hører pv600 er akkurat samme som pv60.. bare at pv600 har en dårlig SD greie på seg og litt bedre design.

Sitter å tenker fram og tilbake på pioneer 427XA og Panasonic PV60.

Noen meningeR? hvorfor er det 8000kr forskjell? er det verdt 8000kr ekstra for pioneer sin stilige og flotte skjerm?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/10/2006 12:03:36 PM #50 av 74
Postet av: ziik
jaja, da var 4270`n på plass i stua etter å ha levert tilbake pv60. Fin tv men pokker for en støy! Har satt på den ferittkjernen som fulgte men det hjelper jo ikke? Ja, jeg har satt den der hvor den skal stå :wink: Nå har jeg ikke jording i stikkkontaktene i stua, har det noe å si? Den duringen orker ikke jeg å sitte å høre på :(
Jeg var født uten noen ting og har meste parten av det igjen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2007 1:06:19 PM #51 av 74
Postet av: Knut W. Paasche
Har kjøpt et Pioneer 507 PDP XA for 32000 på Lefdal. 12-06

Bra bilde er det på tven, men gud for en lyd støy. Fikk pioneer til å se på tven , men de kunne ikke finne noe feil med den. Det er vanskelig å få med seg støyen når du står inne på et stort kjøpesenter eller på et verksted, men i ei lita stue så høres det godt.

Fikk noen tips om å sette på noe skjermsparing og sette den på 100hz uten at dette har hjulpet det grann.
På butikken sier de at støyen vil gi seg ettter en stund. Jeg tar det med en klype salt.
Ikke ble det noe bedere da jeg kjøpte med en hjemmkinoanlegg av merket pioneer 606 med integrert HD. Den støyer jo også endel.
Jeg ville nok ikke kjøpt dette utstyret hvis jeg var klar over hvor mye støy det var i fra tv og stereoanlegg.

Er det noen andre som har opplevd det samme eller har noen tips.
"ziik" skrev:jaja, da var 4270`n på plass i stua etter å ha levert tilbake pv60. Fin tv men pokker for en støy! Har satt på den ferittkjernen som fulgte men det hjelper jo ikke? Ja, jeg har satt den der hvor den skal stå :wink: Nå har jeg ikke jording i stikkkontaktene i stua, har det noe å si? Den duringen orker ikke jeg å sitte å høre på :(
Pioneer PDP 507XA
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/12/2007 7:00:43 AM #52 av 74
Postet av: ivarkris
kjøpte en pioneer pdp 427xa for noen uker siden og kan ikke si annet en at jeg er meget fornøyd. Bilde fra ps3 med hdmi blir helt sinnsykt så her har folk noe og glede seg til. ikke noe støy fra min skjerm i hvertfall.
Synes det er merkelig at det ikke ligger noen brukte pioneer tilsalgs viser bare at dette er kvalitet...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/16/2007 11:19:05 PM #53 av 74
Postet av: thrawney
Hei,

Er det noen som har noen gode gjetninger når det gjelder prisutviklingen fremover på PDP-427XA? Vurderer å kjøpe den, men synes at den er litt dyr enda. Er det gode sjanser for at den vil synke i pris hvis jeg venter litt, eller vil det ta lang tid? Hadde vært flott å komme under 20.000 for TV+bordstativ... men samtidig ville det vært hyggelig å ha den i stua nå =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/21/2007 4:12:54 PM #54 av 74
Postet av: ivarkris
hei
Jeg hadde flaks fikk den for 21000 inkl bordstativ var på tilbud hos mpx.no får nesten bare lete etter tilbud. Et par tusenlapper fra og til har ikke mye og si
mvh

Ivar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/20/2007 2:23:31 PM #55 av 74
Postet av: Blueflame
Jeg hentet den ny TV'n i går. Nydelig skjerm ja, men kan ikke si meg annet enn skuffet over denne. Ok, nå har jeg KUN 1 dags erfaring. Men det var tydeligvis nok til at jeg ble skuffa. En TV til 23500 inkl. stativ er mye penger og da forventer jeg litt mer TV enn denne.

Først må jeg bare si det at bilde fra kabel tv ikke ble mye bra, den gamle CRT TV'n var mye bedre der. Og denne Pioneer'n skal lissom være den beste på SD TV, da tør jeg ikke tenke på hvor elendig alle andre Flat TV'er er på SD tv.

Så summer den litt, det kan være sjenerende ved lavt volum, blir akkurat som en uplight lampe med dimmer som sikkert de fleste har i stuen.

Og min kunne jeg ikke har tilkoblet samme spennings nettverket som hjemmekino forsterkeren, da fikk jeg during i lydanlegget. Så jeg måtte trekke skjøtekabel fra en annen kurs i huset som Tv'n kunne være tilkoblet.

Dessuten synes jeg menystyringen var litt tungvint på denne Tv'n.

Også irriterende at Plasma har glassplate som gir gjennskinn fra lys akkurat som gamle CRT TV'er.

Pr. idag har jeg ikke noe særlig positiv å komme med om denne Pioneer's pdp-427XA toppmodellen. Så mulig jeg bytter denne, føler ikke helt at dette var verdt 23.500,- spenn.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/20/2007 4:17:23 PM #56 av 74
Postet av: AndreWerdenskrieg
Det er ingen tvil om at det er på DVD'er og HD-signaler flatskjermene virkelig skinner, men vi mye bedre bilde på TV-sendingene på vår Panasonic-plasma enn vi hadde med vår gamle CRT. Men så har jo vi digitale signaler.
Det er minimalt med forskjell på Pioneer og Pansaonic og ikke nok til å rettferdigjöre prisdifferansen, synes jeg.
Men om Pioneers nye serie som kommer til hösten er så bra som ryktene sier, ser jeg ingen hinder i å bruke 10.000-15.000 mere på en Pioneer.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/20/2007 8:05:11 PM #57 av 74
Postet av: Blueflame
Noen som har noen god oppskrift på bilde innstilling til Pioneer 427XA ?


Er jo tusen innstillings muligheter, blir jo svimmel bare av tanken
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/29/2007 8:24:06 AM #58 av 74
Postet av: Dr.Oetker
Du kan jo prøve instillingene som gis i denne artikkelen. Det er jo ikke helt samme modell, men man kan jo alltids forsøke. Lykke til.

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plas ... eview.html
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/11/2007 3:40:47 PM #59 av 74
Postet av: monitor
Jeg forstår ikke at Pioneer få solgt tv-er i Norge: Legger ved en kopi fra en annen tråd:

"Var klar over at især Pioneer Norge dikterer prisen på f.eks. Pioneer PDP 507XA; Den får du nå for 28.995, mens jeg har sett den for 2000 euro (16.500) i Belgia og Nederland. Detter er en prisforskjell på hele 75%!! Som oftest kan man legge en 0 bak eurobeløpet så havner man på prisnivået i Norge. Så er Panasonic TH50PV600 å få for 18.990 for øyeblikket, og koster 1900 euro i mellomeuropa.

I Sverige prøver Pioneer nå å bestemme hvilke "kriterier" en butikk må ha for å få lov til å selge Pioneer. I praksis så betyr dette at de ønsker seg full kontroll med prissettingen.

Selvom Pioneer lager bra tv-er, så er især i Norge Panasonic langt bedre på pris. Dermed så er det et misforhold med det du får for penga.
Kjøp Panasonic er mitt råd. Forskjellen mellom de to modeller er verdsatt til 100 euro i andre land. Hvorfor skal du da betale 10000 kroner mer i Norge!!"

Pioneer PDP 507XA burde ha kostet 19.990, og da er den fortsatt 20% dyrere enn i mellomeuropa!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/12/2007 4:07:38 PM #60 av 74
Postet av: orso
Hvis prisene er så mye lavere i andre land, burde det være interessant å importere Pioneer fra utlandet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar