sanasol
Aktiv
E-post
"Luciferen" skrev:Er det noen forskjell i billdekvalitet på PV60 og PV600?
Har sett på begge to, og har endelig greid å bestemme meg for PV600. De var stilt opp ved siden av hverandre, og så begge med vanlig TV signal, HD signal og DVD. Alt var via komponent. Begge to bruker det samme plasma-panelet, men forskjellen ligger i bildebehandlingen.
Syntes bildet på PV600 hadde mer dybde og at bevegelsen i bildet var mer naturlig. Mulig dette vil bli gjevnere ved bruk av HDMI.
Uansett. PV600 er en stilligere TV, og prisdifferansen begynner å bli såpass liten at det ikke er noe mer å lure på.
ziik
Aktiv
E-post
PA60 37" i elkjøp reklame avis i dag!: 11995 ink fot! nesten billig at jeg har lyst å kjøpe en tv nr 2:)
Amadesus
Hjemmekinosjef
E-post
PA60 er vel ikke HD-klar?
ziik
Aktiv
E-post
"Amadesus" skrev:PA60 er vel ikke HD-klar?
Nei, det er PV mod som er det.
yallaman
Aktiv
E-post
arefar
Aktiv
E-post
Da var Panasonic TH-37PV60 på plass i stua og jeg er kanonfornøyd med kjøpet. Vurderte lenge 42 tommeren, men ser at 37 tommer var riktig valg iforhold til stua og bilde er mer enn stort nok.
Har også prøvd å koble til en billig dvd spiller via scart og koble Pc'en til via s-video. Har planer om å få meg en dvd spiller med HDMI og en DVI/HDMI overgang så jeg får kobla til Pc'en. Regner med at dette vil forbedre bildet noen hakk, men hvor stor forskjell er det snakk om?
Når det gjelder DVD spiller tenkte jeg Panasonic DVD-S97 som en får til en hyggelig pris på Elprice:
http://www.elprice.no/Product/ProductIn ... 2&cid=5423
Tenkte det kunne være greit å ha Tv og dvd i samme serie samtidig som jeg ser at denne dvd spilleren har gjort det godt i mellomklassen. Å legge 5-6 k i en dvd spiller synes også å være meningsløst da HD DVD/Blu-ray spillere antakeligvis snart kommer til å overta.
Noen synspunkter på når det ordinær DVD blir avleggs og HD DVD/Blu-ray spillere kommer til å overta?
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Panasonic DVD-S97 har fått mye skryt. Har selv sett på den prisen hos Elprice. Selges sikkert billigere nå fordi den sansynligvis er på vei ut av markedet. Panasonic har kommet med nye og billigere DVD spillere med HDMI, men de har fått vesentlig dårligere kritikk.
Selv kommer jeg mest sansynlig å gå for en Oppo DVD spiller. Hvorvidt oppskaleringen i DVD spillere er bedre enn den i skjermen må man teste selv for å finne ut.
Kan ikke så mye om kobling til PC, men det er mulig det er bedre å koble med VGA fremfor HDMI/DVI. Les brosjyren for å mer info om dette. Mener VGA støtter høyerer oppløsning.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Bermuda
Aktiv
E-post
Svar til Sanasol : (hvordan svarer jeg på et innlegg uten å starte et nytt?)
Den eneste forskjellen er at 600 har PIP (picture in picture) og har bedre lydsystem. Også har den finere design da syntes jeg!
Vurderte lenge begge, men bestilte 42PV600 hos Elkjøp for 4 dager siden og får den levert på døra den 23.08. (gleder meg ja!!)
Prisen ble litt over 20 k m/frakt. Er på jakt etter veggfeste TY-WK42x60, : er det noen som vet ca avstand mellom skruene på veggen
har villmarkpanel på veggen og da blir det samme tykkelse på annenhver plank
Arild23
Aktiv
E-post
Er d den eneste forskjellen?
Er det samme bilde på de, er bilde kvaliteten den samme?
Hvis d er tilfelle så er vel pv60 et bedre kjøp, selv om pv600 koster nå under 20000kr som nå er billig.
Eller hva sier dere, Noen som har erfart pv60 og pv600 og vil si noe annet?
Bermuda
Aktiv
E-post
Bildet skal være det samme ja iflg. produkt spesifikasjonene.
Men jeg glemte jo den viktigste forskjellen som er: PV600 har sd-kortleser :!:
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"Bermuda" skrev:Bildet skal være det samme ja iflg. produkt spesifikasjonene.
Men jeg glemte jo den viktigste forskjellen som er: PV600 har sd-kortleser
Det er også mulig å ta opptak på SD kort.
Produkt spesifikasjonene forteller ikke noe om innmaten i skjermene. Bildebehandlingen og tuneren er sansynligvis bedre i PV600. Vet ikke det sikkert. En test vil avsløre det, håper det kommer.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
puckno
Aktiv
E-post
"ksmart" skrev:"lenny25" skrev:Trenger litt hjelp! Kan noen som har denne foten "diamond shape" ta mål av den? Skal kjøpe meg en ny TV-benk og har lyst å ha alt på plass før TVen kommer på døren. Dumt å kjøpe en benk som ikke passer. Kjempefint hvis noen tar seg tid!
Jeg har TY-ST42P600W.
Den er 70 cm bred, 36.5 cm dyp, og tv’en står 6.5 cm over benken ferdig montert.
Jeg har derimot vurdert å kjøpe TY-ST42P60W, det er vel den med litt "brede bein". Dette pga at jeg tenkte å ha senterhøytaler liggende foran tv'en og jeg har ikke så bred tv-benk, men den diskusjonen bør jeg vel ta et annet sted i forumet.
TY-ST42P600W er "H-shape" og ikke "Diamond shape". Diamond shape stativet for 42PV600 har modellnummer TY-ST42PX500, og følgende mål:
bredde: 68,9 cm
dybde: 36,9 cm
høyde: 21,3 cm
puckno
Aktiv
E-post
"puckno" skrev:"ksmart" skrev:"lenny25" skrev:Trenger litt hjelp! Kan noen som har denne foten "diamond shape" ta mål av den? Skal kjøpe meg en ny TV-benk og har lyst å ha alt på plass før TVen kommer på døren. Dumt å kjøpe en benk som ikke passer. Kjempefint hvis noen tar seg tid!
Jeg har TY-ST42P600W.
Den er 70 cm bred, 36.5 cm dyp, og tv’en står 6.5 cm over benken ferdig montert.
Jeg har derimot vurdert å kjøpe TY-ST42P60W, det er vel den med litt "brede bein". Dette pga at jeg tenkte å ha senterhøytaler liggende foran tv'en og jeg har ikke så bred tv-benk, men den diskusjonen bør jeg vel ta et annet sted i forumet.
TY-ST42P600W er "H-shape" og ikke "Diamond shape". Diamond shape stativet for 42PV600 har modellnummer TY-ST42PX500, og følgende mål:
bredde: 68,9 cm
dybde: 36,9 cm
høyde: 21,3 cm
Sorry - jeg var for raskt ute her - ksmart har helt rett! ble fintet ut av at panasonic.no ikke har oppdatert sine sidene på pv600 med ny modellbetegnelse (begge passer).