ziik
Aktiv
E-post
Er det bare meg eller blir bildet på min pv60 bedre med tiden?
Nå har jeg hatt tv`n i 1 1/2 uke og tv`n står på ca 10 timer om dagen.
Syntes liksom bildet har blitt bedre men det er sikkert bare meg som begynner å vende meg til plasma.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"ziik" skrev:Er det bare meg eller blir bildet på min pv60 bedre med tiden?
Nå har jeg hatt tv`n i 1 1/2 uke og tv`n står på ca 10 timer om dagen.
Syntes liksom bildet har blitt bedre men det er sikkert bare meg som begynner å vende meg til plasma.
Tror dette faktisk kan stemme. Plasmaen har nemlig en innkjøringsperiode, men jeg er ingen ekspert på området.
Andepande
Aktiv
E-post
"bomholt" skrev:Fikk 42PV600 i går. Fikk med et B-Tech veggfeste. Dette bygget for lite ut slik at klumpen nederst kom borti veggen. Byttet feste til et Func veggfeste som var blitt brukt til PV500. Dette passet heller ikke! Utrolig irriterende. Målet passet rett og slett ikke i skruehullene til skjermen.
Ringte til butikken som ringte meg tilbake etter litt sjekking. De fant ut det samme som meg og hadde kontaktet Panasonic. Panasonic hadde visst fått masse tilbakemeldinger på universale veggfester som ikke passet til PV600. Butikken har nå bestilt orginalt veggfeste. Skjermen min står plassert på isopor så lenge.
Er det noen som har kjøpt universalt veggfeste og fått det til å passe?
Den orginale vil selvfølgelig passe, men det har desverrre bare skruehull på sidene. Da må man bruke de skruehullene og det begrenses seg i forhold til å skru i stenderverk. Kjedelig, men jeg tror jeg festet min rett i sponplatene.
Har du artikkelnr på de festene du har prøvd, så jeg vet nøyaktig hva jeg skal styre unna?
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nei, beklager har ikke det. Tror muligens Vogels har noe som kan passe. Husk at feste må være slik at det blir minst 7cm fra vegg til skjerm. Det blir orginalt feste på meg.
Andepande
Aktiv
E-post
"bomholt" skrev:Nei, beklager har ikke det. Tror muligens Vogels har noe som kan passe. Husk at feste må være slik at det blir minst 7cm fra vegg til skjerm. Det blir orginalt feste på meg.
Denne virker iallefall billig, men den bør jo helst passe da...
http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:930422
aebriol
Aktiv
E-post
Nå har jeg bestilt en PV600 som jeg skal få neste uke en gang ...
Siden min forrige TV er en ca 15 år gammel 26'' og jeg har null erfaring med plasma,hva må jeg tenke på eventuelt hvor kan jeg lese om det, angående innstillinger og bruk de første ukene / månedene for å få bra bilde men samtidig unngå innbrenningsproblematikk (viktigst med innbrenning).
VannMann1
Aktiv
E-post
"aebriol" skrev:Nå har jeg bestilt en PV600 som jeg skal få neste uke en gang ...
Siden min forrige TV er en ca 15 år gammel 26'' og jeg har null erfaring med plasma,hva må jeg tenke på eventuelt hvor kan jeg lese om det, angående innstillinger og bruk de første ukene / månedene for å få bra bilde men samtidig unngå innbrenningsproblematikk (viktigst med innbrenning).
Kanskje du også bør innvistere i en dvd spiller som har HDMI utgang også ?
Produktet du trenger er en dvd som heter "Digital Video Essensial" og kan f.eks kjøpes her :
http://www.play.com/DVD/DVD/4-/121810/D ... oduct.html
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Kontrasten bør ikke stå for høyt de første 100-200 timene. Stiller du skjermen til normal eller Cinema tror jeg det er greit. Innbrenningsfaren er veldig liten, bare å passe på at man ikke har samme statisk bilde på i mange timer.
Kjøp gjerne Digital Video Essentials til å kalibrere skjermen. For de som ikke har lyst til å gå igjennom hele DVDen, så har Gorm som jobber i Hjemmekino laget en kort kalibrerings guide med DVE:
http://avforum.no/forum/showthread.php?t=14315
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
aebriol
Aktiv
E-post
Jeg bestilte panasonic s52 dvd spilleren også da jeg tenkte det kunne være lurt å ha to produkter fra samme produsent.
Takker for informasjon og opplysninger
edit: Bestilte den DVE også, takker så mye
Andepande
Aktiv
E-post
Til de som lurer på hva prisen for pv600 blir på fyndborsen.se, så fikk jeg følgende svar fra de:
Vi kommer att få in den med Digital tuner om 2-3 veckor.
Panasonic TH-42PX600
För dig som vill ha en verklig konkurrent till Pioneer:s högupplösta skärmar lanserar nu Panasoniv TH-42PX600. För dig som vill ha det bästa
Vårt pris: 24180 kr/st
Läs mer: http://www.fyndborsen.se/prod.php?nr=11301
Ikke helt det svaret jeg håpet på. Vil den digitale tuneren være kompatibel med sveriges digitale bakkenett? Er det derfor de kun skal selge px600? Vil uansett tro det er et stort marked for pv600 i sverige også.
mjepson
Aktiv
E-post
Jeg hadde universalt veggfeste på gamle plasma og kjøpte det til min PV60 også.
Vil det altså ikke passe ? Er pv60 formet lik pv600 bak, dvs bygger ut nede?
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"mjepson" skrev:Jeg hadde universalt veggfeste på gamle plasma og kjøpte det til min PV60 også.
Vil det altså ikke passe ? Er pv60 formet lik pv600 bak, dvs bygger ut nede?
Det passer helt sikkert. Det er bare PV600 som har en "rumpe" som stikker ut.
Johnny Boy
Aktiv
E-post
Ingen som kan dele noen bilder av pv600 som henger eller står i stua? Hadde vært veldig interessant å sett det